بایدن

رنگین‌پوستانی که در انتخابات گذشته از بایدن حمایت کردن در انتخابات جدید مشخص نیست از به رای دهند یا خیر؟

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا این هفته مبارزات انتخاباتی خود را برای پیروزی مجدد در انتخابات آغاز کرد و متعهد شد کاری که سال ۲۰۲۱ آغاز کرد به پایان برساند. هیچکس بیشتر از رای دهندگان سیاه پوست مایل به انجام چنین کاری از سوی وی نیستند.

نیویورک تایمز نوشت رای دهندگان سیاه پوست مبارزات انتخاباتی بایدن را در ایالت کارولینای جنوبی احیا و وی را به همراه حزبش که کنترل سنا را پس از دو دوره پیروزی در ایالت جورجیا در دست داشت راهی کاخ سفید کردند. در مقابل، آن‌ها امیدوار بودند که این دولت در تلاش برای بهبود وضعیت آن‌ها در آمریکا پا را فراتر از روسای جمهور پیشین بگذارد. به همین علت به دقت به وعده‌های وی گوش دادند.

این در حالی است که برخی از مهمترین اولویت‌های سیاسی رای دهندگان سیاه پوست در آمریکا همچون حمایت‌های قویتر فدرالی از آن‌ها در برابر قوانین محدودکننده رای گیری، کاهش بدهی وام‌های دانشجویی و عدالت کیفری و پاسخگو بودن پلیس تا حدودی به دلیل مخالفت جمهوریخواهان و در برخی جهات به علت اینکه دموکرات از تصویب قوانین موردنیاز خودداری کرده اند شکست خورده یا با بن بست مواجه شده است.

این ناامیدی‌ها که در گفتگو با ده‌ها رای دهنده سیاه پوست، سازمان دهندگان و مقامات انتخاباتی در آمریکا در هفته‌های اخیر کاملا مشخص است این پرسش را ایجاد می‌کند که مهمترین گروه رای دهندگان دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۴ تا چه اندازه مشتاق و علاقمند به پیروزی بایدن خواهند بود؟

ماروین داتون، ۳۸ ساله، کارآفرینی که سال ۲۰۲۰ از فیلادلفیا به آتلانتا نقل مکان کرد می‌گوید بایدن باید "کمی صادق تر" باشد نه اینکه وقتی زمان رای دادن فرا می‌رسد وعده‌های توخالی دهد.

تلاش بایدن برای پیروزی مجدد در انتخاب و تعهد وی برای دستیابی به اهداف سیاسی دوره نخست ریاست جمهوری اش، برخی ناامیدی‌ها را در میان رای دهندگان سیاهپوست ایجاد کرده است. بسیاری بر این باورند که وعده‌های بزرگی که او به سیاه‌پوستان آمریکا داده بود عملی نشده اند.

شاید دموکرات‌ها مطمئن باشند که اگر بایدن نامزد حزب دموکرات باشد، همانطور که انتظار می‌رود اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان سیاه پوست وی را به یک جمهوریخواه ترجیح خواهند داد. اما پرسشی که حزب دموکرات آمریکا با آن روبروست این است که آیا رای دهندگان دموکرات همان سطح انرژی را که منجر به پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ شد خواهند داشت یا خیر؟

بایدن در بیانیه انتخاباتی خود اهمیت حضور رای دهندگان سیاه پوست را برای انتخاب مجددش پنهان نکرد. متحدان بایدن با بیشترین زمان پخش در ویدیوی تبلیغاتی سه دقیقه‌ای او، علاوه بر همسرش، کامالا هریس معاون رئیس جمهور، قاضی کتانجی براون جکسون و کشیش آل شارپتون بودند.

متحدان بایدن معتقدند که دولت او برای رای دهندگان سیاه پوست دستاوردهای خوبی داشته است، اما او نتوانسته است برخی از پیشرفت‌های به دست آمده را برجسته کند. بایدن از زمان روی کار آمدنش میلیاردها دلار برای کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه‌پوستان فراهم کرده است و بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری، قضات سیاه پوست از جمله قاضی جکسون را راهی دیوان عالی فدرال کرده است. بیکاری در میان سیاه پوستان نیز به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

اقتصاد که یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا است از رکود خارج شده است، اگرچه نرخ تورم که تابستان گذشته رو به افزایش گذاشت نسبت به دهه‌های گذشته بالاتر است.

کوین مونوز سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن گفت رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور مسائلی را که سیاه‌پوستان آمریکایی بیشتر به آن اهمیت می‌دهند در اولویت قرار داده‌اند و در تلاش برای به پایان رساندن کارها هستند.

اما شواهدی مبنی بر کاهش مشارکت رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ وجود دارد، اگرچه نتایج به طور کلی برای بایدن و حزبش به رغم اینکه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان پیروز شدند دلگرم کننده به نظر می‌رسد.

بر اساس داده‌ها و اطلاعات، سهم رای دهندگان سیاه پوست از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به میزان ۱ درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش در بین گروه‌های نژادی قلمداد می‌شود. این در حالی است که سهم رای دهندگان سفید پوست دانشگاهی افزایش یافته است.

کاوالیر جانسون شهردار میلواکی به مجموعه‌ای از دستاوردهای بایدن برای رأی‌دهندگان سیاه پوست اشاره کرد و گفت: او اولین زن سیاه‌پوست، قاضی جکسون، را در دادگاه عالی منصوب کرد. او بر ایجاد مشاغل تولیدی تأکید کرده است که زمانی نبض فعالیت میلواکی بودند. وی افزود رای دهندگان سیاه پوست، بایدن را به خاطر تلاش برای کاهش محدودیت قوانین رای گیری حتی اگر تلاش‌های او با شکست مواجه شده باشد، مورد تجمید قرار می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که جو بایدن در مقابل اختلافات ایستاد و از آن‌ها حمایت کرد و برای ساختن اقتصادی که به نفع همه رنگین‌پوستان، یعنی آمریکایی‌های آفریقایی تبار، باشد تلاش و علیه نفرت و تبعیض علیه رنگین‌پوستان و آمریکایی‌های آفریقایی تبار مبارزه کرد.

برخی رای دهندگان سیاهپوست آمریکا در مصاحبه‌های خود اعلام کردند ناامیدی آن‌ها از سرعت تغییراتی که بایدن سال ۲۰۲۰ وعده داده بود این سوال را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند که آیا دوباره از او حمایت بکنند یا اینکه اصلا در انتخابات بعدی شرکت کنند یا خیر؟

جنیفر رابرتز، ۳۵ ساله، دموکرات و سیاه پوستی که به انتخاب بایدن و سناتورها رافائل وارناک و جان اوسف کمک کرد سال ۲۰۲۰ مطمئن بود که خانم هریس، اولین زن رنگین پوست که معاون رئیس جمهور شد، از پیشینه خود برای پیشبرد سیاست‌های مربوط به زنان رنگین پوست استفاده خواهد کرد و دعا می‌کرد که آن‌ها پیروز شوند.

سه سال بعد، دیدگاه رابرتز نسبت به وعده‌های بایدن تغییر کرده است. مادرش به دلیل افزایش هزینه‌های اجاره مجبور به زندگی با وی شده است. تورم او و همسرش را به شدت تحت فشار قرار داده است.

رابرتز اکنون می‌گوید اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نامزد جمهوری خواهان در سال آینده شود از او حمایت خواهد کرد. چیزی که او می‌خواهد و هنوز دریافت نکرده است، " کمکی ملموس " است - و او معتقد است که سیاست‌های اقتصادی ترامپ احتمالاً می‌تواند این حمایت را در اختیار او قرار دهد.

او درباره بایدن می‌گوید: می‌دانم که بایدن خسته شده است. وقتی شما مستقیماً به مسائل نمی‌پردازید، وقتی آن‌ها مطابق با آنچه شما علناً اعلام کرده اید پیش نمی‌روند، نمی‌توانید آن‌ها را پنهان کنید.

طرفداران بایدن می‌گویند در حالی که برخی از رای دهندگان سیاه پوست ممکن است از این حزب ناامید شده باشند، دموکرات‌ها نسبت به جمهوری خواهان که با قانون حمایت از حق رای و کاهش بدهی وام‌های دانشجویی که قانون گذاران و رای دهندگان سیاه پوست از آن حمایت کرده اند گزینه مطمئن تری هستند.

در چندین دوره مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکا، قانونگذاران به دنبال حذف دروس مربوط به تاریخ سیاه پوستان از برنامه‌های درسی مدارس، غیرقانونی خواندن کتاب‌های نویسندگان سیاه پوست و پیشنهادهایی در کنگره هستند که قدرت رای دادن سیاهان را محدود می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس