رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که بازدارندگی اسرائیل به طرز بی‌سابقه‌ای تضعیف شده است.

به گزارش مشرق، «گادی آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرد که تل آویو با وضعیتی بسیار پیچیده و ملتهب روبه‌رو است که سال‌هاست شاهد چنین وضعیتی نبوده‌ایم.

آیزنکوت تصریح کرد که «بازدارندگی اسرائیل در منطقه به اندازه‌ای ضعیف شده که طی دهه‌های اخیر سابقه نداشته است.»

از سوی دیگر، روز دوشنبه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم امروز دوشنبه مانوری نظامی را در شمال جولان اشغالی و دشت الحوله آغاز خواهند کرد.

این مانور نظامی قرار است تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به مشارکت گسترده خودروهای جنگی رژیم صهیونیستی در این مانور و شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی طی آن، تاکید کرد که در جریان برگزاری این مانور جاده ۹۱۸ بسته خواهد شد.

روز گذشته نیز، شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به أمان هشدار داد که کاهش بازدارندگی این رژیم در برابر حزب الله ممکن است به یک جنگ و درگیری همه جانبه در جبهه شمالی منجر شود.

در این ارتباط، شبکه عبری زبان کان به نقل از برخی منابع در أمان آورده است که کاهش بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله در ادامه اقدامات تحریک آمیز در نواحی مرزی و تنش ناشی از آن نمایان است.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی بر خلاف سیاست‌هایش در اراضی اشغالی فلسطین، تلاش می‌کند همواره این پیام را بدهد که تصمیمی برای مقابله با حزب الله ندارد و همین مسئله موجب شده تا حزب الله دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری بزند از جمله حملات راکتی از جنوب لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و حملات قبل از آن.

این منابع یکی از تحریک آمیزترین اقدامات اخیر حزب الله را نصب دو چادر در داخل منطقه تحت سیطره رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی دانستند.

شبکه کان تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز حزب الله در شمال فلسطین اشغالی همزمان با تحولات امنیتی اخیر در کرانه باختری از جمله حمله نظامی به جنین و شلیک راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ رونی منلیس سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته دولت نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و گفت این دولت از حزب الله ترس و هراس دارد بخاطر همین کارها و اقدامات تحریک آمیز آن را نادیده می‌گیرد.

پیشتر نیز، «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که افزایش عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری بر این مساله تاکید دارد که اشغالگران صهیونیست بازدارندگی خود را از دست داده‌اند و اینکه در روزهای اخیر ده‌ها عملیات چریکی علیه ارتش و شهرک نشینان انجام شده بیانگر آن است که کرانه باختری به محملی برای مقاومت تبدیل شده است. الرشق در بیانیه‌ای مطبوعاتی به افزایش نگرانی اشغالگران به دلیل عملیات‌های فلسطینی اشاره نمود که ناشی از افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان رژیم صهیونیستی در مقایسه با سال گذشته است.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد ادامه عملیات‌های مقاومت و نگرانی فراگیر در محافل اسرائیلی بر اثربخش بودن این گزینه در ریشه کن نمودن اشغالگران و شهرک نشینان از اراضی فلسطینی تاکید داشته و این هدف با توسعه پایگاه مردمی مقاومت و ورود هر چه بیشتر جوانان فلسطینی و مجموعه‌های مقاومت به مقابله با اشغالگران صهیونیست محقق می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس