زیردریایی اتمی آمریکا

ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن با تحریک آمیز خواندن تحرکات زیردریایی حامل موشک بالستیک آمریکا در نزدیکی سواحل شبه جزیره کره به مقامات واشنگتن هشدار داد.

مقامات پیونگ یانگ با هشدار به هرگونه ماجراجویی زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف آب‌های سواحل کره شمالی اعلام کردند که این تحرکات ممکن است وضعیت را به «آستانه جنگ واقعی هسته‌ای نزدیک کند.»

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، زیردریایی هسته‌ای‌یا «یو اس اس میشیگان» متعلق به نیروی دریایی آمریکا برای نخستین بار پس از گذشت ۶ سال، اینک در بندر پوسان کره جنوبی واقع در جنوب شرقی این کشور طبق توافقنامه نظامی میان دو کشور در آوریل / فروردین سال جاری میلادی پهلو گرفته است و این زیردریایی توانایی شلیک موشک‌های کروز از نوع «اوهایو» را به سمت اهداف متخاصم را داراست.

طبق گزارش ارتش کره جنوبی، این زیردریایی هسته‌ای آمریکا روز جمعه در حمایت از سئول در برابر آنچه که تهدیدات ارتش کره شمالی خوانده است در شهر بندری پوسان پهلو گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس