زیردریایی هسته‌ای آمریکا

آمریکا که سیاست افزایش تنش در شرق آسیا را دنبال می‌کند زیردریایی هسته‌ای خود را یک روز پس از تهدید کره شمالی، وارد آب‌های کره جنوبی کرد.

به گزارش مشرق، زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اقدامی که از سال ۱۹۸۰ سابقه نداشت، روز سه شنبه وارد آب‌های کره جنوبی شد.

براساس گزارش رویترز، کورت کمپبل، هماهنگ کننده هند و اقیانوس آرام کاخ سفید، این سفر نادر را که پس از اعلام آن در بیانیه‌ای مشترک در جریان نشست بین یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل در واشنگتن، مورد انتظار بود، تایید کرد.

کمپبل در یک نشست توجیهی در سئول، جایی که اولین گروه مشورتی هسته‌ای در آن آغاز به کار کرده بود، به خبرنگاران گفت: امروز یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در بندر بوسان است. این اولین بازدید (یک) زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در دهه‌های اخیر از کره جنوبی است.

کیم تائه هیو، معاون اصلی مشاور امنیت ملی کره جنوبی که ریاست جلسه را برعهده داشت، ادعا کرد که این گفتگوها کافی است تا اطمینان حاصل شود که کره جنوبی نیازی به توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی هفته گذشته این طرح را محکوم کرد و هشدار داد ممکن است در عمل منجر به بدترین بحران و درگیری هسته‌ای دنیا شود. خبر ورود زیردریایی جنگی آمریکایی با قابلیت حمله موشک‌های هسته‌ای به آب‌های کره جنوبی کمتر از یک هفته بعد از سفر جنجالی یون سوک یول به لیتوانی برای حضور در نشست سران کشورهای عضو ناتو اعلام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ پکن جانفشانی در راه ارباب شی است در نبود واگنر به جبهه های جنگ شرق آسیا بشتابید و به عنوان مدافعان پکن بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای چین در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس