پیونگ یانگ: سئول و واشنگتن منطقه را به آستانه جنگ اتمی می‌برند

رسانه‌های کره شمالی گزارش کردند که نشست آمریکا و کره جنوبی با هدف تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره برگزار شده و این منطقه را تا آستانه جنگ هسته‌ای پیش می‌برد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) امروز (دوشنبه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ از توافق اخیر کره جنوبی و ایالات متحده برای تقویت استقرار دارایی های راهبردی آمریکا در منطقه به دلیل تنش‌زایی تا «آستانه جنگ هسته‌ای» انتقاد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «یون سوک یئول» رئیس‌جمهور کره جنوبی هفته گذشته نشستی را برگزار کردند که در آن بایدن متعهد شد تا به سئول بینش بیشتری در مورد برنامه‌ریزی هسته‌ای خود در مورد هرگونه درگیری با کره شمالی بدهد.

طبق این گزارش، دو کشور توافق کردند که دفاع کره جنوبی را تقویت کرده و به طور منظم، دارایی‌های راهبردی ایالات متحده را مستقر کنند و بعنوان بخشی از این اقدامات تحریک‌آمیز دو کشور، زیردریای موشک بالستیک هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار از دهه ۱۹۸۰ تاکنون قرار است از کره جنوبی بازدید کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از «چو جو هیون» تحلیلگر مسائل امنیت بین‌المللی کره شمالی گزارش کرد که توافق سئول و واشنگتن تأکیدی بر تمایل دو متحد برای در پیش گرفتن خصمانه‌ترین و تهاجمی‌ترین اقدامات علیه کره شمالی است.

این گزارش می‌افزاید که استقرار دارایی‌های راهبردی آمریکا وضعیت شبه جزیره کره را در «باتلاق بی‌ثباتی» قرار داده است و هدف آن ایجاد «بلوک‌های نظامی تهاجمی و انحصاری» در منطقه است.

این گزارش سپس نوشت که سئول و واشنگتن مسئول بدترین جنایات هسته‌ای خواهند بود که به طور سیستماتیک از طریق تخریب و نقض نظام عدم اشاعه هسته‌ای مرتکب می‌شوند و اوضاع شبه جزیره کره را به آستانه جنگ هسته‌ای می‌رسانند.

این رسانه کره شمالی در ادامه افزود: «این هدف شوم هژمونیکی است که ایالات متحده دنبال می‌کند و به دنبال تبدیل کل کره جنوبی به بزرگترین پایگاه جنگ هسته‌ای خود در خاور دور و استفاده مؤثر از آن برای دستیابی به استراتژی خود برای تسلط بر جهان است».

از طرف دیگر، پیونگ‌یانگ با عصبانیت به نشست یون و بایدن واکنش نشان داده و گفته است که این نشست باور این کشور برای تکمیل «بازدارندگی جنگ هسته‌ای» خود را تقویت کرده است.

سانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند که ایالات متحده و کره جنوبی جنگ اتمی علیه پیونگ یانگ را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن و سئول برای استقرار زیردریایی‌های اتمی آمریکا در کره جنوبی توافق کرده‌اند. این بخشی از توافق جدید میان آمریکا و کره جنوبی است که طبق آن، واشنگتن متعهد شده از سئول در برابر هر گونه تهدید هسته‌ای از جانب همسایه شمالی آن کشور حمایت کند، مشروط بر آنکه سئول رأساً اقدام به توسعه سلاح‌های هسته‌ای نکند.

در ادامه این تفسیر آمده است: «این کاملاً مشابه توطئه جنگ اتمی خطرناک است با ادعای تأمین امنیت است.»

ایالات متحده سال ۱۹۵۸ تسلیحات اتمی تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر و آنها را در سال ۱۹۹۱ خارج کرد. آمریکا از آن زمان متعهد شده است که از همه ظرفیت‌های ‌خود برای دفاع از کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی به تازگی یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد آزمایش کرد. آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سلسله آزمایش‌های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش‌ها با آمریکا و متحدان آن کشور صورت گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    قار قار نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس