انتقاد انگلیس، استرالیا و کانادا از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

وزیران خارجه انگلیس، استرالیا و کانادا از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، انگلیس، استرالیا و کانادا از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تصمیم جدید خود برای صدور مجوز جهت ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را لغو کند.

وزیران خارجه این سه کشور گفته‌اند از چرخه ادامه‌دار خشونت‌ها «عمیقاً نگران» هستند.

رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مجوز ساخت ۵۷۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را تأیید کرد. تل‌آویو چند هفته قبل‌تر هم با اعمال تغییراتی در روند کسب مجوز برای ادامه شهرک‌سازی‌ها روند ساخت‌وسازهای غیرقانونی در کرانه باختری را تسهیل کرد.

وزرای خارجه انگلیس، استرالیا و کانادا در یک بیانیه مشترک تصریح کردند: «تداوم توسعه شهرک‌سازی‌ها مانعی بر سر راه صلح است و بر تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار دو دولتی از طریق مذاکره اثر منفی می‌گذارد. ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم این تصمیم‌ها را لغو کند.»

رژیم صهیونیستی که پیش از این به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست‌های اردن و مصر وعده داده بود شهرک‌سازی را متوقف می‌کند، مطابق معمول، خلف وعده کرده و مجوز ساخت حدود شش هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرد.

صهیونیست‌ها مدعی هستند که این اقدام اشغالگرانه، پاسخی به عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک «عیلی» است که به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند.

دولت آمریکا نیز که پشت پرده از اشغالگری صهیونیستها حمایت می‌کند، اخیرا مدعی شد که به کابینه صهیونیستی در خصوص احداث هر گونه شهرک جدید هشدار داده است. برخی از مسئولان صهیونیست اما گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس