کد خبر 1504258
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از قمپزپراکنی علیه ایران

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، از تهدید این رژیم درباره اقدام نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که هشدارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره جنگ داخلی و فروپاشی این رژیم ادامه دارد و از سوی دیگر بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که تل‌آویو اساسا توان تحمل تبعات اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت، مشاور امنیتی نتانیاهو از تهدیدهای نظامی این رژیم علیه ایران عقب نشینی کرد.

«تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم اذعان کرد که این رژیم به حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران نزدیک نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجری این شبکه تلویزیونی در مصاحبه با مشاور امنیتی بنیامین نتانیاهو با اشاره تهدیداتی که بر زبان مقاات صهیونیست جاری شده، از او پرسید که آیا اسرائیل به تصمیم گیری برای حمله پیشگیرانه به ایران نزدیک‌تر شده است؟

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال گفت: «ما نزدیک‌تر نمی‌شویم زیرا ایرانی‌ها مدتی است که متوقف شده‌اند، اورانیوم را تا حدی که از نظر ما خط قرمز است غنی‌سازی نمی‌کنند».

این مقام ارشد صهیونیست در ادامه مصاحبه، برای حفظ وجهه این رژیم تلاش کرد و مدعی شد: «اما ممکن است چنین شود (تصمیم به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران گرفته شود) در نتیجه ما برای آن لحظه‌ اگر فرا رسد آماده می‌شویم».

مقام امنیتی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا که تاکنون اجازه هیچ بازرسی بین‌المللی از برنامه نظامی اتمی خود را به بازرسان بین‌المللی نداده است، در این مصاحبه تصویری بی اساسی از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران ارائه داده و خواستار ادامه فشارهای بین‌المللی علیه ایران شده است.

ناظران تهدیدات مقامات صهیونیست علیه ایران را بخشی از جنگ ترکیبی همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می‌کنند که بیش از هرچیز بر جنگ روانی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی مبتنی است.

اظهارات تساحی هانقبی و عقب نشینی او از تهدید حمله نظامی علیه ایران در شرایطی انجام شده که شدت گرفتن اختلافات داخلی این رژیم طی ماه‌های اخیر باعث شده که مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس درباره فروپاشی این رژیم هشدار بدهند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به دنبال شدت گرفتن اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی بر سر طرح پیشنهادی کابینه نتانیاهو برای اصلاح ساختار قضایی، در اظهاراتی کم سابقه تصریح کرد: «آنچه رخ می‌دهد، یک فاجعه تمام عیار است. [رژیم صهیونیستی] در برابر چشممان در حال فروپاشی است».

هرتزوگ تنها چهره‌ای نبوده که درباره وضع بحرانی داخلی این رژیم هشدار داده است. نفتالی بنت به همراه یائیر لاپید نخست‌وزیران سابق این رژیم هم درباره فروپاشی اسرائیل از درون در نتیجه به قدرت رسیدن کابینه افراطی نتانیاهو هشدار داده‌اند.

«عاموس یادلین» رئیس پیشین بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و مدیر کنونی مرکز مطالعات امنیت داخلی این رژیم گفت: حزب‌الله برای نابودی اسرائیل نیازی به موشک‌های نقطه‌زن ندارد؛ زیرا ما از درون در حال فروپاشی هستیم».

همچنین، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه ۱۶ اردیبهشت امسال با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم، ضمن هشدار درباره فروپاشی این رژیم مواضع کابینه نتانیاهو علیه ایران را بخشی از سیاست او برای باقی ماندن در منصب خوانده بود.

اولمرت شهریور سال گذشته(۱۴۰۱) طی یک کنفرانس در نیویورک، گفته بود: «هیچ استراتژی و گزینه نظامی جدی برای نابودی همه رآکتورهای هسته‌ای در ایران وجود ندارد».

از سوی دیگر، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی، یادداشتی به قلم «یوسی ملمن» تحلیلگر ارشد اطلاعاتی این رسانه رژیم صهیونیستی منتشر و تأکید کرده بود که رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه گزینه نظامی‌ علیه ایران ندارد و تنها در حال فریب دادن ساکنان فلسطین اشغالی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس