تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

نگرانی تل‌آویو نسبت به گسترش توان موشکی مقاومت در کرانه باختری و هماهنگی میان حملات تروریست‌ها در سوریه و تقویت پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در این کشور محور روزنامه‌های عربی بوده است.

به گزارش مشرق، گسترش توان موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به ویژه در کرانه باختری، جایی که مقامات رژیم صهیونیستی انتظار آن را نداشتند، باعث شده نگران تل‌آویو نسبت به هرگونه نبرد آتی در این منطقه تشدید پیدا کند.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: یوآو لیمور یک کارشناس نظامی صهیونیست هشدار داده است که تل‌آویو باید نگران طوفانی باشد که از سمت کرانه باختری، اراضی اشغالی را دربرخواهد گرفت. نیروهای مقاومت فلسطین در این منطقه موفق شده اند توان موشکی خود را گسترش داده و با ساخت موشک، شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک به کرانه باختری را هدف قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به شلیک ۲ موشک از سمت شهر جنین تاکید کرد: ۲۲ سال قبل مقامات تل‌آویو وعده نابودی قدرت خمپاره‌ای نیروهای مقاومت را قبل از آنکه تبدیل به یک طوفان شود داده بودند اما چنین چیزی محقق نشد. آنها پیشتر نیز وعده‌های مشابهی مبنی بر اینکه هر تیراندازی به سمت شهرک‌ها، با واکنش سخت روبه رو خواهد شد اما امروزه شاهد آن هستیم که مذاکرات سیاسی جای خود را به مذاکرات با آتش داده است.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه العربی الجدید نیز به تداوم رایزنی‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات صهیونیست با وجود سخنان اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ریشه کردن کردن ایده تشکیل کشور فلسطین اشاره کرد و نوشت: ما شاهد تداوم حملات و تجاوزات عناصر رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و منازل آنها در کرانه باختری و قدس اشغالی آن هم کمی پیش از فرارسیدن عید قربان هستیم. این در حالیست که شهرک نشینان صهیونیست تاکنون به اتهام ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها محاکمه و بازخواست نشده اند؛ گرچه تمام این جنایات با حمایت کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای این کابینه صورت می‌گیرد.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه القدس العربی نیز با اشاره به فرارسیدن عید قربان در کشورهای عربی نوشت: در حالی عید قربان را در کشورهای عربی جشن می‌گیریم که این کشورها با بحران‌های اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. بحران اقتصادی باعث شده، جشن‌های مردم در کشورهای عربی تحت الشعاع قرار گرفته و نتوانند آن طور که باید، برای این جشن هزینه کنند. بالارفتن قیمت اجناس در فلسطین در کنار درگیری‌های ادامه دار در سودان و اوضاع بد اقتصادی این کشور، عدم پرداخت حقوق کارمندان در لیبی و شرایط وخیم اقتصادی در مصر، افزایش قیمت دام در الجزایر و دیگر کشورهای عربی از جمله این نمونه‌ها است.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به رقابت عربستان و امارات بر سر یمن نوشت: عربستان سعودی تنها به نشان دادن کارت قرمز در برابر نمایندگان محلی امارات در یمن اکتفا نکرده بلکه به همپیمانان خود در شورای ریاستی یمن و در رأس آنها رشاد العلیمی دستور داده یک شورا به نام «شورای ملی حضرموت» در مقابل «شورای انتقالی جنوب یمن» تشکیل دهند. حیطه فعالیت این شورا، استان حضرموت خواهد بود و در راستای تلاش‌های ریاض برای خنثی کردن نقشه‌های ابوظبی با هدف جداکردن جنوب یمن از شمال آن تشکیل می‌شود.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه لبنانی البناء به اوضاع روسیه پرداخت و نوشت: ناگهان، شورش نیروهای واگنر در روسیه از یک چالش به یک فرصت تبدیل شد. طی ۲۴ ساعت بعد از پایان این شورش، نشانه‌های نگرانی میان کشورهای عضو ناتو نسبت به پیامدهای انتقال شرکت واگنر و نیروهای آن به بلاروس نمایان شد. رئیس جمهور بلاروس بر نیاز کشورش به گروه واگنر برای رویارویی با چالش‌های آتی تاکید کرده است اما لهستان خیلی زود نسبت به تحولات بلاروس و گسترش دامنه جنگ ابراز نگرانی کرده است.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه سوری الثوره در گزارشی نوشت: حملات گروهک‌های تروریستی از پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف علیه منطقه البادیه سوریه و همچنین حملات جبهه النصره علیه استان‌های حماه و اللاذقیه غافلگیرکننده نبود چرا که این حملات بیانگر موضع مخالف آمریکا با بازگشت روابط میان دمشق و کشورهای عربی به حالت طبیعی خود و آشتی با ترکیه با نظارت روسیه و ایران است.

هماهنگی میان تقویت نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه الجزیره سوریه و حملات تروریست‌ها علیه غیرنظامیان در دیرالزور، تدمر، حماه و لاذقیه نشان می‌دهد که تمام این تصمیمات از یک اتاق عملیات یعنی پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف بیرون می‌آید.

واشنگتن طرح استعماری خود را در خصوص تحریک نیروهای جدایی طلب کرد سوریه دموکرات در منطقه الجزیره و افزایش تنش در این منطقه و به غارت بردن منابع آن از جمله نفت و گاز، پیاده می‌کند.

تل‌آویو و «طوفانی» که از سمت کرانه باختری می‌آید

روزنامه فلسطین آنلاین نیز گزارش داد: نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در نوار غزه یک شکایت علیه جنایات رژیم صهیونیستی و محاصره ۱۶ ساله این منطقه، تسلیم دادستان کل دادگاه جنایی بین المللی کرده اند. نمایندگان فلسطینی ضمن اقامه دعوی قضائی علیه تل‌آویو خواهان محاکمه رژیم صهیونیستی و پرداخت غرامت به فلسطینی‌هایی که بر اثر محاصره نوار غزه آسیب دیده اند، شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس