عبدالواحد موسوی لاری

"چپ‌های تحریمی" در حالی می‌گویند چون نامزدهای ما در انتخابات نیستند پس آنرا تحریم می‌کنیم که در انتخابات سال 92 نیز همین شرایط را داشتند اما از "حسن روحانی" حمایت کردند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ورود چپ‌های تحریمی به فاز خیابان علنی‌تر شد

جلوس "ملکه تحریم انتخابات" بر سریر اصلاحات

جلوس "ملکه تحریم انتخابات" / تودهنی دست نامرئی بازار به ملامتگران نظارت و قیمت‌گذاری

خانم "آذر منصوری"، دبیرکل حزب اتحاد ملت اخیراً با رای اکثریت اعضای جبهه اصلاحات به عنوان رئیس‌دوره‌ای این تشکل انتخاب شد.

پیش از او "بهزاد نبوی" عهده‌دار این سمت بود.

اگرچه در ظاهر امر، بهزاد نبوی که از رجال ستادی و تئوریسین‌های جریان اصلاحات است؛ در یک خود اظهاراتی بیان می‌کند که به دلیل "نبود آمادگی" از این عرصه کنار رفته اما نگاهی به سابقه اخبار نشان می‌دهد که حقیقت دیگری در پشت پرده‌ی رفتن بهزاد و آمدن آذر منصوری وجود دارد...[1]

*بهزاد نبوی یکی از فعالان اصلاح‌طلب بود که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 که جریان اصلاحات بصورت ستادی و رسمی دست به تحریم آن زد[2]؛ اما با تحریم مخالفت کرد. جالب اینجاست که بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات بود و بیانیه تحریم نیز امضای او را پای خود داشت؛ اما بهزاد اینطور وانمود کرد که این امضا از روی رضایت نبوده است!

او حتی در یک ویدئو در پیشا انتخابات نیز از مردم خواست در انتخابات حضور پیدا کنند و رأی بدهند.[3]

اما به هر حال امضای او پای بیانیه تحریمی ستاد اصلاحات نیز بود!

نبوی بعدا در اظهارات دیگری پیرامون اغتشاشات سال گذشته نیز گفت: قطعا نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می‌دهند، همسو شویم. بحث محافظه‌کاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، نظام را اصلاح کنیم. نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم بلکه می‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم که البته می‌دانیم کار بسیار مشکل و پرهزینه‌ای است.[4]

در کنار این مواضع که مغایر با رویکردهای تحریمی و خیابان‌خواه ستاد اصلاحات است اما جایگزینی خانم آذر منصوری هم گویا چندان بی‌دلیل نیست.

شخص خانم منصوری از اجرا کنندگان اصلی پروژه تحریمی حجاریان است. چه اینکه هم‌او بود که در جریان حرکت تحریمی اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 طی اظهاراتی گفته بود: جریان اصلاحات دیگر زیر بار گزینشی پیدا کردن نامزد نخواهند رفت.

او همچنین دبیر کل حزبی است که کادرهایش بیشترین اصرار بر تحریم انتخابات و موضع‌گیری نرم نسبت به اغتشاش خیابانی را دارند.

در واقع حاکمیت اصلاح‌طلبان هم‌اکنون کاملا یکدست شده تا پروژه تحریم انتخابات که تا این لحظه تصمیم چپ‌ها بر همانست؛ مسیر هموارتری را پیش رو داشته باشد.

برخی محافل سیاسی معتقدند چپ‌های تحریمی با تحریم رسمی انتخابات عملا وارد فاز براندازی و تشویق رویکردهای مسلحانه علیه نظام اسلامی شده‌اند و این رادیکالیزم نیازمند دو نگاه تبیینی و امنیتی از سوی دلسوزان کشور است.

چه اینکه برای رفع مشکلات در یک نظام سیاسی و حکومتی هیچ راهی جز 2 راهی صندوق رأی یا اسلحه نیست و کسی که بگوید صندوق رأی را ذبح می‌کنم اما مسلح هم نیستم؛ عملا یک دروغگوی نمایش‌باز است که قصد دارد اسلحه بزرگ خود را زیر لباسش پنهان کند.

ما در وبلاگ مشرق؛ پیش از این و در چند تخاطب رسانه‌ای از برخی بزرگان اصلاح‌طلب پرسیدیم که اگر می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند پس چه راهی جز شورش مسلحانه در فراروی آنهاست؟!

سؤالی فلسفی که البته چپ‌های اشاره شده پاسخی به آن ندادند...[5]

***

تودهنی "دست نامرئی بازار" به ملامتگران نظارت و قیمت‌گذاری

جلوس "ملکه تحریم انتخابات" / تودهنی دست نامرئی بازار به ملامتگران نظارت و قیمت‌گذاری

لطف‌ا... سیاهکلی، از نمایندگان مجلس اخیراً در اظهاراتی ویدئویی که انتخاب آنها را منتشر کرد، گفته است: خودروهای چینی که در ایران عرضه می‌شود قیمت واقعی‌اش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، با قیمت ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وارد و در بازار ۳ میلیارد تومان می‌فروشیم.

او می‌افزاید: این از کدام قاعده تبعیت می‌کند؟ مردم از تفاوت قیمت خودرو در داخل ایران و خارج مطلع هستند. چرا ما اینجوری هستیم؟[6]

*این اظهارات پاسخی است محکم به آنها که می‌گویند دولت نباید بر بازار نظارت کند و دست نامرئی بازار؛ خودش بصورت خودکار اقدام به تنظیم‌گری می‌کند!

این واقعه (گرانی عجیب و بیقاعده در ابعادی از بازار کالا و خدمات ایران) نشان می‌دهد اگر حاکمیت دولتی و قضایی ناظر بازار نباشد؛ مایحتاج مردم به عرصه تاخت و تاز افراد طمّاع و سودپرست تبدیل خواهد شد و هیچ دست نامرئی هم در کار نخواهد بود و هیچ کالایی هم ارزان نمی‌شود.

سخنان آقای سیاهکلی همچنین شاهدی است دیگر بر اینکه نظارت دولت بر بازار بسیار کم و ضعیف است و اگر فکری برای آن نشود؛ زمینه برای خطرات بزرگی فراهم خواهد آمد.

گفتنیست، قوه قضائیه نیز بعنوان مدعی‌العموم، قانونا وظیفه دارد در هنگام وقوع گرانی وارد عرصه شود و منفردا و جدا از دولت به دفاع از معیشت مردم بپردازد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای، ریاست قوه قضائیه، در اوان کار خود طی دستوری رسمی خواستار برخورد با گرانی شده بود.[7]

اژه‌ای پیش از این از نابسامانی در بازار خودرو نیز انتقاد کرده بود.[8]

البته تاکنون خبر خاصی از اجرای آن دستور یا پیگیری این انتقاد به گوش نرسیده است.

وبلاگ مشرق، پیش از این در یادداشتی مبسوط به فلسفه لزوم نظارت بر بازار و نگاه‌های اقتصادی در این رابطه پرداخته بود که خوانش آن خالی از لطف نیست.[9]

***

راز دشمنی یک آخوند با نظام اسلامی!

جلوس "ملکه تحریم انتخابات" / تودهنی دست نامرئی بازار به ملامتگران نظارت و قیمت‌گذاری

عبدالواحد موسوی لاری،‌ وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز، در مصاحبه با جماران پیرامون انتخابات سال جاری و نظراتش درباره موانع مشارکت حداکثری گفته است: یکی از موانع، نظارت استصوابی است؛ این را بردارید مردم می‌آیند. شما اجازه دهید مردم، کاندیداهای مختلف را در صحنه ببینند، وقتی دیدند که در بین کاندیداها افرادی وجود دارد که می‌توانند به آن‌ها تکیه و اعتماد کنند، خودشان می‌آیند و رأی می‌دهند؛ در این صورت مشارکت نه شصت درصد بلکه هشتاد درصد می‌شود.

او در ادامه با اشاره به پیش‌بینی خود مبنی بر نحوه تعامل جریان چپ با این انتخابات نیز اظهار می‌کند:

"اصلاح‌طلبان همیشه گفته‌اند که کنشگری سیاسی ما از طریق صندوق‌های رأی است مشروط بر اینکه انتخاباتی وجود داشته باشد. انتخاباتی که نماد آن این قانون می‌شود دیگر انتخابات نیست انتصابات است. انتخاباتی که می‌گوید مردم رأی بدهند اما من تصمیم می‌گیرم رد کنم، این چه انتخاباتی است؟ شما عنوانِ انتخابات را پیدا کنید اصلاح‌طلبان از انتخابات رویگردان نیستند ولی زمانی که انتخابات با این قانون و امثال آن به انتصابات تبدیل می‌شود من نمی‌توانم بگویم که کسی شرکت می‌کند یا نه، اصلاً موضوع انتخابات منتفی است که مردم شرکت کنند یا شرکت نکنند."[10]

*موسوی لاری، در انتخابات مجلس 98 نیز دست به تحریم انتخابات زده بود.

در اقتفای این اظهارات باید پرسید جمهوری اسلامی در حق امثال موسوی‌لاری چه ظلمی کرده که اینچنین با نظام و جمهوریت دشمنی می‌ورزند و صراحتا بر "تحریم انتخابات" بعنوان یگانه دستاورد جمهوری تأکید دارند؟!

عقلانیت سیاسی می‌گوید کسی که صندوق رأی را بر زمین بگذارد؛ طبعا اسلحه را برمی‌دارد و برای کنشگری سیاسی در ساحت جمهوری هیچ راهی غیر از این 2 راهی وجود ندارد. پس تا اینجای قصه به لحاظ منطقی باید پذیرفت که موسوی لاری هم مانند سایر چپ‌های تحریمی به جرگه معارضان ضد امنیتی نظام اسلامی پیوسته است.

از باب تحکیم استدلال نیز می‌توان از موسوی‌لاری سوال دومی هم پرسید و آن اینکه فرض می‌کنیم شما و دوستانتان انتقادات به حقی از برخی قوانین و دستگاه‌های قانونی کشور دارید.

راه بیان این انتقاد و پیگیری آن و به ثمرنشاندن آن چیست؟!

حضور در انتخابات،‌ حمایت از نامزدهای مستقیم یا نامزدهای نزدیک، به دست گرفتن قدرت و ملتزم بودن به اصلاحات نرم و معقول؟

یا ذبح انتخابات و درافتادن به راه اسلحه و خون و خیابان؟!

ما پیش از این به این شبهه که می‌گوید "نامزد ما در انتخابات نیست پس رأی نمی‌دهیم" نیز پاسخ داده و کرارا گفته‌ایم کسی که نامزد مطلوبش را در انتخابات نمی‌یابد؛ بایستی نظیر رفتار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 را انجام دهد و از نامزد نزدیک در بین تأییدشدگان حمایت کند.

بماند که یک جریان سیاسی وظیفه دارد نامزدهایی به جامعه و نظام سیاسی تحویل دهد که جزو اوباش سیاسی و رادیکال نباشند بلکه در چارچوب قانون تعریف شده باشند و پرونده آنها نیز بیانگر تعهد به نظام و مردم باشد.

و این یعنی مردم و نظام و شورای نگهبان مقصر نیستند اگر نامزد غایی و مطلوب اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400؛ مجرمی به نام مصطفی تاجزاده بود که صراحتا می‌گفت خیلی از حرف‌های ما و براندازان یکی است![11]

گفتنیست، عزم چپ‌های تحریمی برای انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری؛ تا این لحظه بر تحریم انتخابات است. و این گزاره هم طبیعیست که هنگامی که یک جریان سیاسی در کشوری مردم را به رأی ندادن تشویق کند و انتخابات را به مضحکه بگیرد؛ طبعا کسانی از مردم فریب خورده و در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

***

1_ mshrgh.ir/1502756

2_ khabaronline.ir/xgYz6

3_ https://fararu.com/fa/news/492354

4_ mshrgh.ir/1502756

5_ mshrgh.ir/1397665

6_ https://www.entekhab.ir/00346Q

7_ https://www.alef.ir/news/4020128098.html

8_ https://irna.ir/xjFv4t

9_ mshrgh.ir/1498971

10_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1598485

11_ mshrgh.ir/905078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    23 6
    منصوری کیه؟ کار و زندگی نداره ؟ مجرده؟ کجاس الان.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      8 18
      الان این حرفا چه ربطی به تو داره ؟؟ چه طرز فکر چیپی داری
    • منتقد گمنام IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      6 29
      با جنگ زرگری نمیتوانید مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنید. دست همه احزاب و جریانها رو شده. منتظر رویدادی در حد انقلاب باشید . تحریم کامل انتصابات.
    • بختیاری IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      3 0
      کسانی باید نگران نظارت استصوابی باشند که ریگی به کفش دارند. هرکدام از این معترضان به قانون خود یا دوستان نزدیکشان یک خورجین پرونده جاسوسی و وطنفروشی و... دارند.!
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      7 2
      لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی
    • بختیاری IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      این آقایان اگر کذاب و منافق و به دنبال منافع شخصی،قبیله ای،کدخدایی نیستند وقتی یکنفر رد صلاحیت شد قطعا با دلیل هست خب اگر وجودش را دارید اعتراض کنید تا مدارک رد صلاحیت منتشر و شماهم از خود دفاع کنید.؟ اما همه میدونیم مشکل کجاست و شما مظلوم نمایان دروغگو دنبال چه اهدافی هستید.در جماعت شما برای رسیدن به هدف هروسیله ای مجاز بوده و هست./// ننگ بر یهودیان صهیونیست مخفی،دست و پازدن فایده نداره دیر یا زود کنار قوم لوط دفن خواهید شد.
    • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      اصلاحات چی ها تحلیل درستی از اوضاع دارند ، آنها می‌دانند رای دهندگان جدی انتخابات مردمی هستند که دغدغه انقلاب را دارند و منتقدین جدی انقلاب که سرمایه ی اصلی اصلاح طلبان هستند در انتخابات شرکت نخواهند کرد بنابراین در انتخابات پیش‌رو اصلاح طلبان، اصلأ رای ای ندارند ، ‌پس بهترین کار همین فرار به جلو و نشر شعار عدم شرکت در انتخابات است .
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      ایشون با یگ سگ زتدگی میکنه. تو فضای مجازی کلیپشو ببین که خودش پخش کرده
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      یکی از حامیان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ و فتنه های بعدی افسادطلبان برعلیه مردم و کشور اخیراً هم سگ‌بازی به افتخاراتش اضافه شده
  • حسن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    15 9
    از گرانی مرغ و گوشت هم بنویسید
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      15 8
      مینویسند ولی تو آستیگماتیسم داری نمی بینی یا خرده شیشه داری حرف مسموم را تکرار میکنی
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      17 1
      جناب موسوی لاری انتخابات شوراهای شهرها همین گونه که شما می خواهید برگزار می شود!
    • FR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      پشت گرانی مرغ و گوشت و خودرو و ارز هم همینها هستند کسانیکه از سال 88 کشور و مردم را به نفع تسلیم و سازش با آمریکا گروگان گرفته اند
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    9 6
    به علت "نبود آمادگی" برای رفتن از این جهان فانی که آمادگی داری ؟ حساب و کتاباتو کردی بهزاد ؟ دیگه وقتشه عطای عروس قدرت را به لقایش ببخشی و خود را آماده حضور در پیشگاه عدل الهی کنی، سعی کن این آخر عمری فقط از خدا حرف بزی از قبر و قیامت تا عبارت های معنوی و خدایی در یاد ها بماند تا شاید بگن آدم با خدایی بود. دیگه بسه بهزاد بسه.
  • م IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    16 7
    در یک کلیپی دیدم خانم منصوری یک سگ گنده ای تو خانه اش نگهداری می کنه واقعا خوب کسی انتخاب شده جالبه نه ؟
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      1 0
      حالا به ایشون نمیگیم سگ باز!!! بلکه میشود گفت که این خانم حداقلها برای یک زیست مومنانه، مثلا رعایت نجاست و طهارت را ندارد.!!!! اصلاح طلبا کجا دارن میرن؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 0
      سگ بازی - حزب بازی --> نکنه ارزش حزبشون رو در حد سگش میدونه؟
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    10 6
    دوستی می گفت: این پنجمین خروس لاریه که ما خریدیم، زندگیشو کرده، پیر شده و سر بریدیم خوردیم، .... باید گفت واحد خان بسه برای تو هم بازی های ییاسی بسه یه روزی همه کاره بودی قدرت داشتی همه کاراتو هم با قدرت انجام دادی و خودی نشان دادی بست نیست الان وقتشه برای خدا خودی نشان بدی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    9 7
    این اینترنت بزرگترین و مهمترین ابزار شفافیت بود باید مسدود تر کردش
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    5 7
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن این جماعت این قدر پر رو نمی شدند
    • بهنام IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      نظر سنجی امریکا عجب
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    13 10
    منطقتون خیلی جالبه. اگر کسی تو انتخابات شرکت نکنه وارد فاز مسلحانه شده؟!
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      1 2
      مشرق یه سوال ساده پرسیده که به نظرم همه باید بهش جواب بدن. واسه اکت سیاسی غیر از صندوق رای و کار خیابانی و مسلحانه چه کار دیگه ای میشه انجام داد؟!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      شفافیت مخصوصا در امور اقتصادی
  • رحیم IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 7
    مثلا الان دولت بر قیمت در بازار دخالت دارد یا خودش عامل گرانی هست ؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    6 1
    آقای لاری اونایی بخشدار و فرماندارت بودن سال هاست دار فانی را وداع گفته اند یا آماده رفتنن، اما یو همچناس تاس سیاست می ندازی و با الفاظ سیاسی بازی می کنی ؟
  • شمعون ازجوبشور IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    5 2
    ملکه ترحیم! حالا انگار چه وزنه ای هم هست این خانوم. همه میدونن که پدرخوانده این جماعت کی هست و فرمان از کجا صادر میشه
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    9 5
    اصلاحاتچی وجود نداره همون منافق=بهایی=سلطنتی=برانداز منتهی با این پوشش فریبنده. حتی بهزاد نبوی را هم تحمل نکردن!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      بهزاد نبوی پیر پاتال شده
  • م IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 2
    دشمن بشریت
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 2
    چپی ها پر عمل هم نشون دادن بر گفته ها و بهانه های خود صادق نیستند،و نظارت استصوابی بهانه است،چرا که در سال هشتاد هشت دو نامزد این حریان حضور داشتند و وقتی شکست خوردند گفتند تقلب شده! این حماعت به هیچ صراطی مستقیم نیستند،جز ریاست دائم العمر ببودن
  • ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 3
    این همون خانمی نیست که با شک نماز می خوند خاک تو سرت عقده ای
  • :) IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 1
    خودتحریمی مافیای غربگدایان😜✌️جوانان انقلابی محزبه شید.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 2
    غربگدایان کودتا کردن علیه آرمانها و مقاومت انگار نه انگار! حزب رسمی نیستن.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 4
    لندن و آمریکا اگه حزب دارن در حکومت ایران پس مقاومت برا چیه؟
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      5 1
      آخه اونها حزبهاشون تیشه به ریشه قانون اساسی و نظام نمیزنن
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    اگه آمریکا و صهیونیسم و لندن همه حزب دارن، پس کودتا شده علیه انقلاب؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    میگم نکنه همتون همدستین؟
  • هادی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    شما جاهلید یا ادای جاهلها رو در میارید؟
  • علی ولی خدا عبا دالله IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    اول کسانی که مانع مشارکت میشوند را معرفی کنیم
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    سیاهکلی همونی بود عشق شاسی بلند داشت و میگفت "ماشین شاسی بلند می خواهم".
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      الان به جای اینکه با حرف درستش همراهی کنی باید دلقک بازی دربیاری؟
  • رضی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    راه حل مساله بسیار آسان است: ماده واحده الحاقی به.........«....هر شخصی (حقیقی یا حقوقی) می تواند خودرو به کشور وارد کند....حقوق گمرکی خودروهای وارداتی بیش از 10 درصد قیمت پایه جهانی خودرو ساز نخواهد بود....و حداکثر دامنه قیمتی براساس ویژگی های خودرو 10 درصد قیمت پایه همان خودرو خواهد بود.....انتقال خودرو فقط و صرفا با ثبت سند در دفتر اسناد و املاک خواهد بود.... مالیات معاملات ثانوی خودروی وارداتی در نوبت اول 50 درصد قیمت پایه خودروساز و از بار سوم به بعد به هر تعداد که تا اسقاط خودرو تکرار شود، 100 درصد قیمت پایه خواهد بود.....تبصره: استاندارد خودروهایی که بیش از 100 هزار دستگاه در بازارهای معتبر بین المللی فروخته نشده اند توسط سازمان استاندارد تایید و مجور واردات تایید می شود. مبنای احراز 100 هزار دستگاه فروش، صورت های مالی معتبر خودرو ساز خواهد بود» نیازی به نظارت در مفهوم مداخله نیست. ولی نظارت ازجهت کنترل کیفیت و استاندارد و رعایت مسایلی همچون تعارض منافع و اصول رقابت در بازار ضرورت دارد.
  • علی آذری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    در کنارسودجویی رانت خواران در حوزه خودرو و لوازم یدکی ،گرانی شدید اکثریت لوازم خانگی و مایحتاج ضروری و...فشار وحشتناکی بر عموم مردم وارد کرده و انگار کسی نیست در مقابل آن بایستد. آقایان نماینده وزرا و..شما در مقابل خدا و مردم مسئولید در برابر خدا چه جوابی دارید مردم در حال مشاهده خیانت سودجویان در حوزه خودرو و لوازم خانگی و ... هستند چرا به داد شان نمی رسید.....
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      تنها ارگانی که کنترل داره روی چاپ پول و گرانی بانک مرکزی ولاغیر
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    آقای اژه ای دراوایل کار خواستار مبارزه با گرانی شده بود ولی حسن روحانی گفته بودکه دولت از گرانی کالا استقبال میکند . اختلاف نظر 180درجه ای مسئولین ما راببینید!
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 3
    موسوی لاری کور خوندی با این تحلیل الکی تو یعنی از اینها بهتری همتون کپی همدیگرید
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    موافقم
  • رضی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    2 0
    راه حل مساله بسیار آسان است: ماده واحده الحاقی به.........«....هر شخصی (حقیقی یا حقوقی) می تواند خودرو به کشور وارد کند....حقوق گمرکی خودروهای وارداتی بیش از 10 درصد قیمت پایه جهانی خودرو ساز نخواهد بود....و حداکثر دامنه قیمتی براساس ویژگی های خودرو 10 درصد قیمت پایه همان خودرو خواهد بود.....انتقال خودرو فقط و صرفا با ثبت سند در دفتر اسناد و املاک خواهد بود.... مالیات معاملات ثانوی خودروی وارداتی در نوبت اول 50 درصد قیمت پایه خودروساز و از بار سوم به بعد به هر تعداد که تا اسقاط خودرو تکرار شود، 100 درصد قیمت پایه خواهد بود.....تبصره: استاندارد خودروهایی که بیش از 100 هزار دستگاه در بازارهای معتبر بین المللی فروخته نشده اند توسط سازمان استاندارد تایید و مجور واردات تایید می شود. مبنای احراز 100 هزار دستگاه فروش، صورت های مالی معتبر خودرو ساز خواهد بود» نیازی به نظارت در مفهوم مداخله نیست. ولی نظارت ازجهت کنترل کیفیت و استاندارد و رعایت مسایلی همچون تعارض منافع و اصول رقابت در بازار ضرورت دارد.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 1
    اصلاح طلب ها و اصولگرا توی هر چیزی اختلاف داشته باشن با حفظ نظام مشکلی ندارن.همتون سر و ته یه کرباسین
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    لاری و رفقایش جز بدبختی برای مردم چیزی نیاورده اند همان بهتر که اصلا نباشند
  • FR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    از معماهای حل نشده برای خیلی ها همین مخالفت یک آخوند با انقلاب و جمهوری اسلامی ست !
  • کریم!!کدوم کریم IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    ها ایی انتخابات یعنی چه؟
  • شهروند IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    میشه مشخصات نظام اسلامی رو با هم مرور کنیم ؟ _ قوه قضائیه ای که پیگیر حق مظلومه ، نه اینکه به دلیل بروکراسی و زمان طولانی و ... مظلوم رو از گرفتن حقش منصرف کنه _ مسئولانش وعده ی دروغ نمیدن و در صورت چنین اتفاقی به شدت مجازات خواهند شد _ سیستم فرهنگی و مذهبی قوی و علمی _ با کسانی که با ظاهر اسلام مرتکب فساد میشن به شدت بیشتر از مردم دیگه برخورد میشه _ مسئولان فاسد و رشوه خوار و ... به دلیل ایجاد بدبینی و خیانت به حکومت اسلامی و ضربه به جامعه و دلایل زیاد دیگه، بسیار بسیار شدیدتر از افراد عادی مجازات می‌شوند _ قانون در مقابل قدرت و ثروت سر خم نمی‌کند _ نظارت بر سیستم اداری بسیار بی تعارف با کسانی که کم کاری یا خیانت می‌کنند برخورد و کسانی که بودنشان به صلاح جامعه نیست رو برکنار میکنن _ از اشتغال صحیح به شدت حمایت می‌شود ( نه اسماً و ظاهری ) و حکومت به شدت در جهت ازدواج جوانان و تشکیل خانواده سالم و صالح فعالیت می‌کند _ با ظاهرسازی های دروغ مقابله می شود و چنین افرادی دشمن نظام اسلامی محسوب می شوند و .................
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    بدون فیلتر مسعود رجوی داعش پرور نماینده ی تهران در مجلس خواهد شد...😱🤬🤬🤬😡😡😡😡😡😤
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    تو فساد که همه جور ازادند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    جلوس " عفریته تحریم انتخابات " تعبیر بهتر دقیق تری از آذر منصوری فتنه گر شیاد سگ باز هست .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    یعنی نهایت اینهمه شعارهای پرزرق و برق و مثلا روشنفکرانه جبهه اصلاحات یکی مثل اسحق جهانگیری است؟!! قسم میخورم دوره قبل هم با رد صلاحیت اینها و نیز شخص لاریجانی خدمت بسیاربسیار بزرگی به آنها شد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    اقای لاری تور رو بخدا دست از این حرفها بردار اولا: مردم کور نیستند همه چیز می بینند وتشخیص خوبی دارند از شما ها هم بهتر دوم:سنت رفته بالا نیاز به استراحت وارامش میدن ناراحت نباش خلاصه از این مملکت یک چیزی هم بهت میدن
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    آقای موسوی لاری برو نماز خود قضا کن که بد مکری برای مردم به کار بردید یادمان نرفته است کوی دانشگاه سال ۷۸ را..... .
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    اصلاحات چی ها تحلیل درستی از اوضاع دارند ، آنها می‌دانند رای دهندگان جدی انتخابات مردمی هستند که دغدغه انقلاب را دارند و منتقدین جدی انقلاب که سرمایه ی اصلی اصلاح طلبان هستند در انتخابات شرکت نخواهند کرد بنابراین در انتخابات پیش‌رو اصلاح طلبان، اصلأ رای ای ندارند ، ‌پس بهترین کار همین فرار به جلو و نشر شعار عدم شرکت در انتخابات است . اصلاح طلبان چه در انتخابات شرکت کنند چه نکنند، رای نمی آورند، پس فعلاً همین سیاست فرار بجلو برای حفظ آبروی آن ها بهتر است !!! کثافت ها !
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    منتظر باشید تا ایشان را با ظاهری پیشرفته واز نمایی نزدیک در کانالهای تلویزیون دوستان غربیش مشاهده کنید اخه از دور معلومه که اصلاحطلبا اینجوریند البته ادمهای خوبی هم هستن ولی نوع درجه دو فراوان
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    اگر این زنیکه سگ دارد خوب لعنت بر پدر و مادرش که همین طوله سگی دارند
  • صادق IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    اینکه نظام اصرار دارد اصلاح طلبان با کارنامه ای مخرب وعناد با اسلام ومردم ایران وسرسپرده وقدرت های جهانی وضد انقلاب اسلامی وعضو فراماسونری یعنی بی وطن وقیله اینها انگلیس وامریکا ودین اینها اجبارا بهایی وخاین وغارتگر اموال مردم که طبق قانون فاقد صلاحیت برای مشارکت در مشاغل کلیدی را ندارندوعلنا علیه اسلام و شیعه وانقلاب اسلامی شعار می‌دهند وبا نظام قیام مسلحانه وبراندازی راهرو میکنند چه سودی برای کشور دارداگرمسیولین بعلت گسترش نفوذ اینها در سازمانها ی دولتی مانع برخوردمیشود مردم عادی بابک ندای یکی از مراجع عظام این گروه مافیایی رادر مدت کوتاهی دستان ناپاک را قطع نمایندوامنیت رابر کل کشوربر قرار خواهند کرد
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    نظارت استصوابی یعنی اینکه اگر دزدی از دیوار خانه ی مردم بالا می رود به صاحبخانه و یا پلیس اطلاع دهیم. این کجایش عیب دارد،؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    انتخابات ۸۰درصدی ۸۸راشما به چالش کشیدید
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    اصلاحاتچیها هنوز داغ ارباب ملکه را دارند وچه بااحساس با انتخاب یک ملکه درمیان مردان ازمردی افتاده هنوز غم واندوه خودرانشان میدهند وحتما باتحریم انتخابات با انگلیس اشعار همدردی داعم خودرااعلام میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس