واکنش منتجب‌نیا به کنار گذاشته شدنش از دبیرکلی حزب جمهوریت/ دبیرکلی مجید نصیرپور غیرقانونی است - کراپ‌شده

چپ‌های تحریمی در راستای پروژه "تحریم انتخابات" مشغول تئوریزه کردن این حرکت شوم هستند. برای مقابله با این توطئه بایستی از ابزار "جهاد تبیین" استفاده کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حضور آخوندهای تحریمی کنار چپ‌های تحریمی

تمجید محقق داماد از حوزه علمیه‌ی بدون سیاست!/ رفتار پسندیده مرد عشایری با یک خرس قهوه‌ای

رسول منتجب‌نیا، از معممین اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت در بخش‌هایی از سخنانش در جلسه دبیران استانی این حزب بر "ضرورت ایجاد فضای باز و آزاد سیاسی که در آن نخبگان کشور بدون دغدغه و بدون نگرانی از رد صلاحیت‌ نامزد شوند" تأکید و اظهار کرده است: این امر می‌تواند در کنار برخورد بی‌طرفانه و صرفاً قانونی مجریان و ناظران انتخابات و ایجاد این اطمینان که تنها رأی آن‌ها مؤثر است، اعتماد مردم را جلب نماید و منجر به حضور گسترده ملت پای صندوق‌های رأی شود و حماسه‌هایی مانند دوم خرداد سال ۷۶ و دوره‌های مختلف زمان حضرت امام(ره) تکرار شود.

به گزارش ایسنا، او همچنین تصریح می‌کند: شما دبیران استان ها ضمن شناسایی نیروهای لایق و کارآمد، اوضاع سیاسی کشور را نظارت و رصد کنید. البته ما در هر حال اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم و لکن حضور فعال ما و سایر اصلاح‌طلبان مشروط به تصمیم مسئولان بر باز کردن فضای سیاسی و تضمین اجرای عدالت و بی‌طرفی کامل است![1]

*در اشاره به صحبت‌های منتجب‌نیا بیان این نکته تبیینی ضروریست که فضای سیاسی کشور از لحاظ بیان مواضع اصولگرایانه و اصلاح‌طلبانه؛ هم‌اکنون نیز باز است و ایضا منظور از باز بودن فضای سیاسی در بیان فلسفه هرگز به معنی آماده بودن بستر برای خرابکاری و یا نبود نظارت نیست!

در واقع آقای منتجب‌نیا کلمه حقی را گفته که از آن اراده باطل کرده و باز بودن فضا را منوط به امکان نامزد شدن هر کس و ناکسی دانسته است. شرطی که هیچ عقل سلیمی آنرا تأیید نمی‌کند.

اظهار اینکه ما اهل تحریم انتخابات نیستیم لکن حضور ما مشروط به فلان و فلان است هم یک امربری آشکار از تئوری "مشارکت مشروط" سعید حجاریان است که عملا به معنای "تحریم انتخابات" است.

و البته ایکاش آقایان در صداقت هم پیرو حجاریان بودند و طرح تحریمی خود را با مقدمه‌ی "اهل تحریم انتخابات نیستیم" بزک نمی‌کردند!

پیش از منتجب‌نیا، عبدالواحد موسوی لاری، دیگر رجل معمم اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود: اصلاح‌طلبان از انتخابات رویگردان نیستند ولی زمانی که انتخابات با این قانون و امثال آن به انتصابات تبدیل می‌شود من نمی‌توانم بگویم که کسی شرکت می‌کند یا نه، اصلاً موضوع انتخابات منتفی است که مردم شرکت کنند یا شرکت نکنند.[2]

گفتنی‌است، حزب جمهوریت که عملا حزبی تک‌نفره با محوریت منتجب‌نیا است؛‌ یک تشکل منشعب از حزب اعتماد ملی است که پس از بروز اختلاف بین سران حزب اعتماد ایجاد شد.

***

رفتار پسندیده مرد عشایری با یک خرس قهوه‌ای

تمجید محقق داماد از حوزه علمیه‌ی بدون سیاست!/ رفتار پسندیده مرد عشایری با یک خرس قهوه‌ای

حمله "خرس قهوه‌ای" به گله گوسفندان یکی از عشایر منطقه در دامنه کوه کلار در روستای خدرآباد از استان مرکزی باعث تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایر شد.

مرتضی آقابیگی، دهیار خدرآباد در این باره به ایرنا گفته است: در این حمله 10 رأس گوسفند تلف شدند و با وجود اینکه صاحب گله گوسفند اسلحه برنو نیز داشت اما با انگیزه حفاظت از خرس از شلیک به این حیوان خودداری کرد.

وی از مسوولان چهارمحال و بختیاری خواست تا نسبت به جبران بخشی از خسارت وارده به این عشایر اقدامات لازم را انجام دهند و برای حفاظت بیشتر منطقه و برگرداندن امنیت، همکاری و تلاش داشته باشند.[3]

*رفتار پسندیده‌ی این مرد عشایری در شلیک نکردن به یک گونه جانوری نادر نشان اصالت و بزرگ‌منشی است و مسئولان امر ضمن جبران خسارت؛ حتما بایستی از چنین رفتارهایی تشکر و تجلیل بعمل بیاورند.

چه اینکه تشکر از این قبیل رفتارها، موجب جامعه‌پذیری بیشتر مفاهیم محیط زیستی و نهادینه شدن آنها می‌شود.

پیش از این، موارد دیگری هم از شلیک نکردن صاحبان دام‌ها به گونه‌های جانوری گزارش شده است که تأکید می‌شود باید از همه آنها تجلیل بعمل آید.

***

تمجید محقق داماد از حوزه علمیه‌ی بدون سیاست!

تمجید محقق داماد از حوزه علمیه‌ی بدون سیاست!/ رفتار پسندیده مرد عشایری با یک خرس قهوه‌ای

آیت‌ا... سیدمصطفی محقق داماد، از مقامات سابق قضایی که اظهارات چندی قبل او مبنی بر اینکه "شرط تحبیب روحانیت، جدایی از سیاست است" حاشیه‌ساز شده بود، به تازگی طی اظهاراتی که شفقنا آنها را منتشر کرد، گفته است: حوزه علمیه قم زمان آیت‌الله بروجردی از لحاظ جدیت تحصیل، شرایط بسیار عجیبی داشت. طلبه درس‌خوان از معدود طلبه‌های درس‌نخوان کاملاً مشخص و متمایز بودند و همه آن‌ها را می‌شناختند. در آن مقطع نشاط درس و تحصیل بر کل فضای حوزه علمیه قم حکم‌فرما بود.

او می‌افزاید: مرحوم آیت‌الله بروجردی با مداخله‌های سیاسی آن زمان موافق نبود و حتی با حضور افرادی مثل «نواب صفوی» که برای فعالیت سیاسی به قم می‌آمدند موافق نبودند؛ چون فدائیان اسلام می‌آمدند و طلاب را برای مشارکت در فعالیت‌های سیاسی تحریک می‌کردند و این اقدامات داشت به (کیفیت آموزش و تحصیل) در مدرسه فیضیه و حوزه علمیه ضربه می‌زد. مرحوم آیت‌الله بروجردی معتقد بودند که طلبه باید در مدت کوتاهی بتواند تبدیل به مجتهد، حکیم و فیلسوف شود و حوزه علمیه جای فعالیت سیاسی برای طلاب نیست و وظیفه طلبه، درس خواندن است؛ برای همین اجازه حضور فدائیان اسلام را در حوزه علمیه قم ندادند. به هرحال طرز فکر ایشان این‌گونه بود؛ البته همان موقع بزرگانی نیز از گروه نواب صفوی حمایت می‌کردند.

محقق داماد گفته است: بعد از درگذشت آیت‌الله بروجردی، آغاز قیام امام خمینی (ره) و دستگیری ایشان، دروس حوزه تعطیل می‌شود و یاس و ناامیدی، جای شور و نشاط تحصیلی حوزه علمیه را می‌گیرد.[4]

*تمجید آیت‌ا... محقق از "جدایی حوزه از سیاست" در این اظهارات نیز مشهود است. خطی به لحاظ عقلانیت غلط و به لحاظ پیشبرد امر دین و انقلاب و نظام خطرناک!

و همان خطی که اگر پاسخش بصورت اصولی داده نشود؛ سبب ایجاد لطمات بزرگ خواهد شد.

حوزه‌ی جدا از سیاست طبعا منجر به حکمرانی و اجرائیات جدای از دین خواهد شد و ایضا چنین حوزه‌ای، روحانیونی ساده‌لوح تربیت خواهد کرد که از فراست اجتماعی و حکومتی برخوردار نخواهند بود و در پیچیدگی‌های سیاست صاحب "بصیرت نافذ" نخواهند بود.

لذاست که مردم، متفکرین و قاطبه متدین ایران بایستی نسبت به این هشدار حساس باشند.

دقت شود که همراهی حوزه و سیاست لزوما به معنی حضور روحانیون در مناصب حکومتی و یا بری از نقد شدن روحانیونی که کار اجرایی می‌کنند، نیست. بلکه به این معنی است که نهاد مروّج دین باید مروّج سیاست اصولی و اجرائیات بهینه هم باشد و در این عرصه نقش ایدئولوگ و ایده‌پرداز را ایفا کند.

محقق‌داماد در اظهارات قبلی خود که بر جدایی حوزه از سیاست تأکید داشت،‌ همچنین گفته بود: ایشان (مرحوم حائری) معتقد بود که اگر طلاب وارد سیاست شوند دوباره همان بدنامی ایجاد می شود. ایشان زمانی حوزه را تاسیس می‌کند که به گفته امام اگر ماشین خراب می شد به طلبه می‌گفتند پایین بیا که به خاطر تو است. مرحوم آل طاهای واعظ مطلبی را نقل کردند که شیخ عبدالکریم به دیدن آشیخ محمد ارباب یکی از علماء می رود. آقای ارباب می گوید ریش ما در جنگ مشروطه و استبداد آلوده شده و ما در بین مردم آبرویی نداریم که حوزه داشته باشیم. گاهی چند طلبه می آیند و درس می خوانند و می روند. اما شما در سیاست دخالت نکردی و شما فقط می توانی اینجا تشکیل حوزه بدهی.

او افزوده بود: بعد از این چهل سال ما درستی تحلیل ایشان را می‌بینیم![5]

***

1_ isna.ir/xdP7ht

2_ mshrgh.ir/1502977

3_ https://irna.ir/xjMNGk

4_ https://fa.shafaqna.com/?p=1600986

5_ mshrgh.ir/1315663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    38 10
    گفت طرف ۷۰ سال بهداشت رعایت می کنه بعد یه قاشق سم می خوره حالا آقای داماد بعد این تحقیق به چی رسیده ...عاقبت خیری اساس زندگی دوعالمه، اگه حوزه علمیه از سال ۴۲ سیاسی نبود که الان ربع پهلوی شاه ایران بود آقای تازه داماد‌
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      27 5
      ربع پهلوی منظورت چاهزاده رضا پهلویه؟
    • فرید IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      15 1
      چرا این پند و اندرزهای حکیمانه برای دوری از سیاست رو به حسن بنفش اسکاتلندی ندادی حضرت آیت ا... ؟!!! هنوز هم برای نصیحت دیر نشده دوباره برای برگشتن به قدرت داره تقلا میکنه!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      9 1
      حیرت آوره، أین تذهبون؟!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      5 1
      حیرت آوره
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      9 1
      حیرت آوره، جناب محقق داماد دقیقآ آرزوی چیزی رو داره که انگلیسی ها بشدت آرزویش را دارند، أین تذهبون؟!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      10 1
      حیرت آوره، جناب محقق داماد دقیقآ آرزوی چیزی رو داره که انگلیسی ها بشدت آرزویش را دارند، أین تذهبون؟!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      4 0
      أین تذهبون؟!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      9 1
      محقق داماد دقیقآ آرزوی چیزی رو داره که انگلیسی ها بشدت آرزویش را دارند
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      7 1
      محققا قالتاق است
    • DE ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 10
      تو برای یک آیت الله تعیین تکلیف میکنی ??
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      2 6
      زنده باد
    • فیروز آسیاب ساز IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      کلا باید از افرادی که در اسکاتلند و انگلیس و کشورهای زیرمجموعه ملکه درس خوانده اند ترسید زیرا MI6 به راحتی جذبشان میکند.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      این داماد ....هاست به هر حال هر هفته جلسه خانوادگی دارند با هم.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      احسنت
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      این را همه می دانند که این داماد لاریجانی هاست. چرا .....
    • حخ IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 0
      بنده به عنوان دانشجوی دکتری فلسفه غرب عرض می کنم که اگر عمامه را از سر جناب محقق داماد برداریم بخشهایی از نظرات ایشان جوری ایست که کاملا تداعی کننده فلسفه و اخلاق کانتی است ... اهالی فلسفه خوب می دانند که کانت و معرفتشناسی او با دین، معنویت و ایمان چه کرد... پیشنهادم این است که اهل تأمل افاضات ایشان را یکبار از منظر تأثیرپذیری ایشان از کانت ملاحظه کنند... شاید من اشتباه برداشت کرده ام
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    12 5
    تمجید محقق داماد از تئوری استعماری " حوزه علمیه منهای سیاست " است . امام خمینی ره عملا خط بطلان بر این تفکرات ارتجاعی و استعماری کشید . محقق داماد نمیتواند بفهمد که کار بزرگ مرحوم ایت الله حائری سیاسی ترین کار حوزه در زمان خودش بود . البته ناگفته نماند همین اقای محقق داماد خودش شدیدا یک عنصر سیاسی و وابسته به جناح اصلاح طلب و تجدید نظر طلبان تفکر دینی با مبانی سکولار منشانه است .
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      8 2
      الحق که اصلاح طلبان بزرگترین ثروت صهیونیست ها و گنجینه آنها در ایران هستند
  • یکی همینجوری IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    12 6
    همان سخن معروف امام خمینی (ره) لایق امثال آخوندنمایان پلاستیکی مثل محقق داماد و منتجب نیا است
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 2
    بعضی از این گوسفند نماهای گرگ صفت، فقط با ورقهای کتاب زندگی میکنن. اصلا وقعی به زندگی واقعی نمی‌نهند! اینکه میگه نشاط تحصیل، مگر الان حکومت، مخالف تحصیل حوزویان هستند که از عدم نشاط صحبت میکنی؟ مثلا میخایی لائیسیته توی حوزه رونق پیدا کنه؟راضی میشی؟ به این میگن نشاط؟ خاک بردهانتان بوالله...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    12 1
    روحانیون وطن پرست نباید وارد سیاست شوند ولی امثال حسن روحانی! و روحانیون وطن فروش بهتر است وارد سیاست (سیاست مدنظر انگلیس) شوند و تیشه به ریشه قدرت هسته ای، اقتصاد، امنیت و بیت المال ( حسین فریدون) بزنند. در کل روحانی خوب مجوز دار برای ورود به سیاست! روحانی غربزده اشرافی است که عبای لاکچری ایتالیایی بپوشد و زندگی لاکچری در ولنجک داشته باشد. لعنت بر انگلیس و بر ابوموسی اشعری هایش
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 2
    بعضی از این گوسفند نماهای گرگ صفت، فقط با ورقهای کتاب زندگی میکنن. اصلا وقعی به زندگی واقعی نمی‌نهند! اینکه میگه نشاط تحصیل، مگر الان حکومت، مخالف تحصیل حوزویان هست که از عدم نشاط صحبت میکنی؟ مثلا میخایی لائیسیته توی حوزه رونق پیدا کنه؟راضی میشی؟ به این میگن نشاط؟ نشاط رو امام آورد که یک اسلام زنده "معرفی کرد"، والبته اسلام زنده هست به خودی خود... از نشاط همین بس که بعضی مثل شماها جناب داماد یا منتجب‌نیا، دست بوس ملکه فرح میرفتید، بدون هیچ ابایی! خاک بردهانتان بوالله...
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 1
    اولا : در زمان رضا خان و دورانی که خاطره تلخ سرکوب خونبار روحانیت و حوزه های علمیه و متدینین توسط جوخه های ترور و سرکوب غربگرایان و روشنفکران بظاهر مشروطه خواه و به باطن مستبد و خشن هنوز زنده و داغ ان تازه بود اقدام مرحوم ایت الله حائری در احیاء و حفظ و گسترش حوزه مثل زمان امام صادق و باقر علیهما السلام جزء زیرکانه ترین و سیاسی ترین اقدامات جهت حفظ هویت شیعه و کادر سازی کلان برای تحول و بیداری و تحول جامعه بود . ثانیا : امام خمینی ره فرمودند اگر اقای حائری در زمان ما بود همین کار ما را انجام میداد و اگر ما در ان زمان و ان شرایط بودیم کار ایشان را میکردیم . اقای محقق از درک این مسائل ئ لطلیف عاجز است
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 3
    اولا : در زمان رضا خان و دورانی که خاطره تلخ سرکوب خونبار روحانیت و حوزه های علمیه و متدینین توسط جوخه های ترور و سرکوب غربگرایان و روشنفکران بظاهر مشروطه خواه و به باطن مستبد و خشن هنوز زنده و داغ ان تازه بود اقدام مرحوم ایت الله حائری در احیاء و حفظ و گسترش حوزه مثل زمان امام صادق و باقر علیهما السلام جزء زیرکانه ترین و سیاسی ترین اقدامات جهت حفظ هویت شیعه و کادر سازی کلان برای تحول و بیداری و تحول جامعه بود . ثانیا : امام خمینی ره فرمودند اگر اقای حائری در زمان ما بود همین کار ما را انجام میداد و اگر ما در ان زمان و ان شرایط بودیم کار ایشان را میکردیم . اقای محقق از درک این مسائل ئ لطلیف عاجز است
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    21 5
    اصلاح طالبان: جدایی دین از سیاست غربی حرام است! ولی جدایی دین از سیاست اسلامی ایرانی حلال!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      4 3
      دوستان، دیانت و سیاست اصلاح طلبان چه دیانت و سیاستی است که در آن پابوسی غرب، قدم زدن و سلفی گرفتن ‌با شیاطین، خنده با دشمن قسم خورده و اخم به خودی، فتنه سازی و اغتشاش و کشتار مردم با دروغهای شاخدار انتخاباتی و با فتنه گری گسترده، شیرجه در بیت المال، کاخ نشینی، تضعیف قدرت نظامی، تخریب تکنولوژی روز هسته ای، ایجاد تورم شدید، غرب زدگی محض، فرش دزدی، حمله به دوستان ایران و دوستی با دشمنان ایران، آزاد است؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      22 1
      از آقای محقق داماد بپرسید اصلا هدف از حوزه علمیه و بقول ایشان شور و نشاط و درس دینی خواندن چیست ؟ اگر مشکلی از دین و دنیا و آخرت مردم حل نکند، و حل کردن مشکل مردم بجز از راه دخالت و اعمال نظر دین در سیاست و جامعه و اقتصاد و .. . امکان پذیر است ؟
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    24 1
    حتمآ! دین آنجایی باید همراه با سیاست باشد که شیطان مسجد مکی وکیل مدافع شیاطین بهایی عبری غربی و منافقین باشد!!
  • سید IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    12 2
    از دیدگاه آقای محقق داماد فقه برای فقه و کلام برای کلام و اصول برای اصول مثل حوزه های عراق!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سعید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      16 6
      در قران مراجعه مردم به طاغوت را شرک معرفی میکندگر اگر روحانیون در امور سیاسی شرکت نکنند حکومت دینی نخواهد بود و این امر خلاف صریح قران است
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    15 2
    چرا گفتار و اهداف امثال محقق داماد حتی یک درجه اختلاف با انگلیسی ها ندارد! و بیشتر چیزهایی که میگوید سر از رسانه های سرویس های جاسوسی غربی عبری در میاورد؟!!
  • محمد حصاری IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 1
    آقای محقق داماد سلام علیکم، توجه دارید در هر دوره و زمان، شرائط خاصی وجود دارد که علماء بزرگوار رضوان الله تعالی علیهم با برخورد مناسب اسلام و حوزه های علمیه را در طول تاریخ، از خطر نابودی حفظ کرده اند. این به معنای عدم شناخت و عدم دخالت در سیاست نیست بلکه برعکس، عین سیاست است. مثلا چرا محمد رضا پهلوی تقسیم اراضی را منوط به رحلت آیت الله بروجردی میکند؟ و یا چرا آیت الله حائری با امتحان دادن طلبه ها موافقت می نماید؟ اگر مخالفت می کرد رضا خان حوزه را نابود می کرد. این یعنی در افتادن با حکومت و اقدام سیاسی. و حراست از حوزه علمیه قم. جناب آقای محقق، تمام مراجع عظام وقت، و علماء اعلام، از حرکت انقلابی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در سال 1342 آشکارا یا با سکوت خود حمایت کردند. این به معنای دخالت در سیاست نیست؟ و همجنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی!؟.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    متأسفانه آقای محقق داماد با تأسی به محمد خاتمی و حسن روحانی مرزهای جدیدی از اعوجاج و تجدید نظر طلبی در اصول فقه شیعی را در می نوردند. جناب داماد مداخله سیاست در حوزه را با مداخله حوزه در سیاست اشتباه گرفته اند. سیاست نباید در حوزه مداخله کند اما حوزه موظف به مساعدت به برپایی حکومت اسلامی تا ظهور حضرت منجی است. اصلأ چگونه می شود که دینی که برای اصلاح امور جامعه و جاری کردن عدالت در آن به وجود آمده است به سیاست و حکمرانی جوامع مسلمانان کاری نداشته باشد؟ جوابش را حتمأ جناب داماد می دانند ولی ترجیح می دهند که فقط به ترویج جناح سیاسی متبوعشان کفایت کنند و وارد معقولاتی از این قبیل نشوند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 3
    محقق برای پشتیبانی از دامادش حرف میزند .
    • سعید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      3 1
      اینها درد دین و درد مردم ندارند درد مقام دارند
    • سعید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      1 1
      اینها درد دین و درد مردم ندارند درد مقام دارند
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      اگه اینا درد مقام داشتن خلاف جهت آب شنا نمیکردن
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 0
    کسانی که شعار استعماری و پوسیده و رسوای " جدایی دین از سیاست " را زمزمه میکنند به قول امام راحل ره در وصیت نامه الهی - سیاسی شان : "...باید گفت - اینان - از حکومت و قانون و سیاست یا اطلاع ندارند یا غرضمندانه خود را به بی اطلاعی میزنند . زیرا اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه و بسط عدالت فردی و اجتماعی ....و جلوگیری از استعمار و استثمار و استعباد و... " امام ره این امور و صدها رسالت دیگر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاست خارجی و مبارزه با ظلم و ستم وفساد و تشکیل حکومت را متن دین / قران و سیره رسولخدا ص وائمه هدی ع میدانند . امام سپس ادامه میدهند که ..." این طایفه نقشه موذیانه دارند و اسلام را از حکومت و سیاست جدا میدانند . باید به این نادانان گفت که قران کریم و سنت رسول الله صلی الله علیه و اله ان قدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر چیزها ندارند و... " امام ره در ادامه میفرمایند : "... باید ملت بیدار و هوشیار ایران با دید اسلامی این توطئه ها را خنثی نمایند و دست شیاطین توطئه گر را قطع نمایند ." تلاش مذبوحانه برای سیاست زدایی و انقلابی زدایی از حوزه و دانشگاه و جامعه و مناسک و مراسم دینی ( بعثت - غدیر - عاشورا - انتظار و... ) از توطئه های شیطانی و ارتجاعی و مفتضح بلندگو های دستگاه های استکبار جهانی است که از انقلاب اسلامی و سیاست اسلامی و حوزه و دانشگاه و مردم متدین و انقلابی و از محرم و اربعین و رمضان و غدیر و انتظار سیلی خورده اند .
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 0
    اگه حکومت ج.ا نبود که جناب محقق شما الان کجا بودی و نیز اون شخصیت های محبوبتان خاتمی و روحانی و خوئینی ها کجا رئیس جمهور میشدند یا دادستان.یکی سر شاخ بود و بن می برید
  • هوشنگ IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    47 3
    محقق داماد نسخه برابر اصل خاتمی هست منتهی با یه روتوش کمی تا قسمتی علمی تر و فلسفی تر!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 1
    از " شاهکارهای " اقای پروفوسور محقق داماد و دیدگاه های وی این است که در سمیناری در مشهد مقدس افاضه فرمودند که سیر و سلوک و اخلاق و معنویت منهای اموزه های دینی و مبتنی بر دستورات معصومانه قران و عترت ع امکان دارد و اصلا معنویت به دین کاری ندارد !!!
  • به دنبال مرغ IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 2
    من اگه بودم .....
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    3 0
    کسانی که شبهه جدایی دین از سیاست و سیاست از حوزه های علمیه را مطرح میکنند و نسبت به مسئله " ولایت فقیه " مضطرب هستند و یا انرا نفی میکنند به قول فقیه فرزانه و ژرف اندیش مرحوم صاحب جواهر ره گویی از فقه بویی استشمام نکرده اند ! انسان واقعا تعجب میکند افرادی مثل اقای محقق داماد که بشدت سیاسی هم هستند گویی اصلا با مبانی فقهی و کلامی و معرفتی و فلسفی سیاست در اسلام و شریعت و سیاست و پیامبری و انقلاب و پیامبری و حکومت داری و... اشنایی ندارند . ایشان اگر یکدوره حتی اجمالی فقه خوانده بود و مباحث مرحوم اخوند ملاصدرا ره در شریعت و سیاست ( مباحث شواهد الربوبیه ) را نزد استاد تحصیل کرده بود اینقدر خام و بی منطق اظهار نظر نمیکرد . گرچه البته فرمایشات ایشان کاملا رنگ و بوی سیاسی دارد و ارزش علمی و معرفتی ندارد .
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 1
    بلندگوی " اسلام امریکایی" / " اسلام اشرافیت " / " اسلام التقاطی " و " تشیع انگلیسی " .
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 0
    اگر جناب آقای محقق داماد مخالف دخالت علماء دینی در سیاست هستند لطف کنند خودشان در سیاست وارد نشوند. از ایشان سخنانی در طرفداری از میرمحسین موسوی و خاتمی نقل شده است
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    18 0
    جناب اقای محقق داماد شما چه کاره حوزه هستی ،حوزیان عقل درند شعور دارند مقلد شما نیستند ثانیا اگر دخالت در سیاست خوب نیست چرا برای شما که اخوند هستی خوب است . جناب اقای محقق شما ادم با سوادی هستی حتما مسولیت شما به عنوان یک روحانی سنگین است و عیبی هم ندارد ادم دهاتی مثل من شما را نصیحت کند که برای خدا سخن بگویید نه برای حزب .
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 1
    بابا یک نفر که می خواهد شاطر نانوایی سنگکی بشه، اداره ی بهداشت وضع بیماری پوستی او را بررسی میکنه که مریض پوستی نباشه که خمیرپهن کردنش باعث بشه کسانی که نان می خرند، مریض شوند. آن وقت یک نفر که می خواد نماینده بشه و برای کشور تعیین تکلیف کنه نباید بررسی صلاحیّت بشه؟ منتجب نیا نامی که این حرف ها را می زنه، در حد یک آدم معمولی این موضوع را نمی فهمه و آن وقت چه قدر برای خودشان پپسی باز می کنند که نخبگان و سیاست مداران هستیم!!! نمونه اش این کسی که خودشان به او آیت الله میگن. ببینین، این چه آیت اللهی است که نمی داند پیامبر گرامی در مدینه حکومت می کرد، حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام در کوفه حکومت می کرد یعنی دین و سیاست با هم ممزوج هستند. این که خودشان اسم آیت الله را رویش گذارده اند؛ نه دین، نه سیاست و نه آیت الله بروجردی را می شناسد. آن وقت کسی به این بی سوادی چه صلاحیّتی دارد که با این نادانی و متوهّم بودن بخواهد به مجلس برود. می دانند که مردم از آن ها بی زارند می گویند به انتخابات نمی آیند. خوب معلومه که می گویند: «گربه دستش به گوشت نمی رسید می گفت چه بوی گندی می ده؛.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    3 0
    آقا هوشنگ. محقّق داماد که نمی فهمه دین و سیاست با هم هستند، چگونه علمی تر و فلسفی تر از بعضی هاست؟ سواد علمی و فلسفیش در همین جملاتش پیداست که یا هیچی نمی فهمه یا مزدور است و حرف های دشمنان را می زنه و اصلاً به قول علما هردو جنبه را واجد است.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 2
    از این داماد خاندان لاریجانی ها باید پرسید تو که لباس پیغمبر را پوشیده ای اگر غاصب نیستی توضیح بده چگونه هم طی قریب به 6 سال هم رئیس سازمان بازرسی بودی و هم در بلژیک دکترا می خواندی
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 4
    مسئولان لطفا توجه کنند هر چقدر وضع اقتصادی علمی و .. ایران خوب شود ولی تا وقتی ایران سرزمین نگیرد شیرینی پیشرفت به دل مردم نمی نشیند. مردم ایران قرن هاست که تشنه سرزمین هستند این‌ عطش را برطرف کنید.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 1
    سردسته ....ها
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 0
    اصلاحات طرفدار پهلوی ازین طرف هاشمی = تناقض مخوف
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 0
    کوه کلار در شهرستان کیار از استان چهار محال و بختیاری است و ما به همه عشایر بخصوص عشایر غیور چهار محال و بختیاری افتخار میکنیم زیرا امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند عشایر ذخایر انقلاب شکوهمند انقلابند
  • سید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 1
    امثال آقای داماد یوگنی پریگوژین هستند باید همان بلایی که پوتین سرشون آورد سر اینا بیاد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    3 1
    عجب محققیه!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 1
    نزدیک به سالگرد شهدای هفتم تیر هستیم .درخبرها آمده بود آقای کوشکی وازغدی درباره ترور وتروریست مطالبی آوردند ومیگویند که اگرامروزه پول به سازمان سیا وعوامل جاسوسی هم بدهید حاضربه ترور کردن بعضی مدیران نیستند چون اینها را درداخل لازم دارند .این مطلب را هرچند درحوزه سیاستهای کلان نباید رد کرد ودردنیای امروز سیاستمداران غربی وحتی شرقی برای بقای منافع وعقب نگهداشته شدن ووابستگی به آنان ازانجام چنین سباستهایی دست بردار نیستند ولی ازیک نکته غافل مانده اند بدانند ترورکردن صرفا حذف فیزیکی یک شخصیت نیست تروریسم گاهی با حذف فیزیگی ویا محدودیتهای مختلف بدون آنکه خونی ریخته شود انجام میشود واشتباه شماها درهمین جاها است .وقتی محدودیتها پیامدهای مثل معیشتی ،ناتوانی درتامین نیازهای مشروع خانوار،نبود برنامه برای اشتغال جوان جویای کارآبرومند ، نبود مدیریت قوی ،وامثال اینها را درنظربگیریم میتوان گفت که آثار حاصل ازآن یک نوع تروریستی است که خونی ریخته نمیشود اما روح وروان جامعه را نسبت به آینده گرفتارخواهد کرد که درهمه حوزه های دیگر اجتماعی تاثیر منفی میگذارد .آقاجان این غلط است که ترور را فقط منحصر به یک حذف بدانیم لطفا عمیقتر موضوع را بیان کنید
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      ازکوشکی بپرسید
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    22 0
    سیاست ما عین دیانت ماست ودیانت ما عین سیاست ماست .اگر عد ه ای از مردم احساس خوبی به روحانیت ندارن باعث وبانیش اون اخوندهای هستند که حرف مردم رو زدند ولی به فکر پست ومقام خودشون بودنداز راه وروش خدا وقران واهل البیت ع فاصله گرفتندوگرنه مردم همچنان عاشق روحانییون خداترس وبا تقوا هستندوالگوی خودشون می دونند
  • مهرداد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    19 0
    هزاران درود بر آن مرد عشایری
  • ایرانی اصیل IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 1
    امثال این افراد نفوزی در لباس روحانیت ( ) شک نداشته باشد که این اروز را به گور میبرند که می تواند دین را از سیاست جدا نمایند
  • عبدالله IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 1
    جهت اطلاع آقای محقق داماد یه خاطره ای از امام خمینی ( ره) نقل میشود. امام خمینی (ره) فرمودند هنگامیکه آیت الله کاشانی را دولت فاسد شاه به قلعه فلک الافلاک (خرم آباد) تبیعید کرده بودند و سرهنگ مسول آن زمان مثلا از سر دلسوزی به آیت الله کاشانی گفتند : سید چرا در سیاست دخالت میکنی . برو مثلا مشغول بحث طلبگی باش تا دچار مشکل نشی. آیت الله کاشانی در جواب فرمودند : سرهنگ‌ خیلی خری. (در خانه اگر کس است یک حرف بس است)
  • فرشبافیان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 1
    جالب این است که هم محقق داماد و هم همپالگیهایش دقیقا می دانند که دروغ می گویند و از طرفی شیادی می کنند و خودشان را به امام (ره) می چسبانند . امامی که با شعار و اعتقاد دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما حکومت اسلامی را راه انداختند . ننگ به این معنی ضد روحانیت آگاه .
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    اظهار نظر جناب محقق داماد که ظاهرا تاکید بر حوزه فقط درس و غیر سیاست را دارد همان تسلیم در مقابل غرب و تمجید اصلاح طلبان است به کجا چنین شتابان پناه بر خدا ا زمان و دوره ای که همه چیز خرج دنیا شود
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    خوشم میاد نظام خیلی کلکه✌️ما غربگداها رای نمیدیم. تکبیر
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    حقیقتا مسئله آقای محقق داماد شدیدا خطرناکه لطفا صحبت انجام بشه و مسائل در نظر گرفته بشود این جریانی که جلوی شماست کل اسلام را نشانه گرفته اساسا مسئله اش بودن یا نبود رو حانیت در سیاست نیست
  • پرشیا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    یعنی میشه یه بار رای ندهند؟ بعیده. باس شور و شوق اپوزسيون براندازان خودی درون حاکمیتی را میدیدین هنگام رای دادن به اون شاه کلید لندن.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    آخوند عافیت طلب روزی می شود آخوند درباری روزی می شود انجمن حجتیه ای روزی می شود آخوند فتنه گر روزی می شود آخوند تحریمی روزی می شود آخوند ساکت و بی خاصیت
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    24 0
    خدا ان شاء الله هدایتتان نماید. معلوم نیست نهضت به اصطلاح آزادی و چپ های .... چه بر سر این جماعت آورده است.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 1
    به دل نگیرید این استاد بنده گاهی ...تاب برمیداره
  • حجت IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    3 0
    داماد پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی در سمت‌های گوناگون اجرائی، قضایی و فرهنگی ایفای نقش کرده‌است، از جمله از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بود و اینک به عنوان استاد و رئیس گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی و خوارزمی تهران، رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، ریاست گروه حقوق سازمان مطالعه و تدوین کتابهای علوم انسانی دانشگاه‌ها، عضو هیئت داوران خبرگان بدون مدرک، عضو شورای علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، سردبیر فصلنامهٔ نامه فرهنگستان علوم و… به خدمات علمی و فرهنگی ادامه می‌دهد. از نظر خط مشی فکری فرهنگی این استاد در نهایت اعتدال از چهره‌ها و شخصیت‌های محبوب اصلاحات محسوب می‌شود؛ و به این حزب سیاسی گرایش و تعلق خاطر دارد. ایشان از سال ۱۳۷۵ تاکنون ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار[۱۶] را برعهده دارد. همچنین عضو هیئت گزینش کتاب و جایزهٔ انتشارات این بنیاد نیز هست. آقای داماد با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند. جناب داماد، خداوند در قرآن می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنافِقِينَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْكُفَّارَ نارَ جَهَنَّمَ خالِدِينَ فِيها هِيَ حَسْبُهُمْ وَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ لَهُمْ عَذابٌ مُقِيمٌ‌ • كَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كانُوا أَشَدَّ مِنْكُمْ قُوَّةً وَ أَكْثَرَ أَمْوالًا وَ أَوْلاداً فَاسْتَمْتَعُوا بِخَلاقِهِمْ فَاسْتَمْتَعْتُمْ بِخَلاقِكُمْ كَمَا اسْتَمْتَعَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ بِخَلاقِهِمْ وَ خُضْتُمْ كَالَّذِي خاضُوا أُولئِكَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ‌ • أَ لَمْ يَأْتِهِمْ نَبَأُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ قَوْمِ نُوحٍ وَ عادٍ وَ ثَمُودَ وَ قَوْمِ إِبْراهِيمَ وَ أَصْحابِ مَدْيَنَ وَ الْمُؤْتَفِكاتِ أَتَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَما كانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ‌ يَظْلِمُونَ‌ • يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ؛ خداوند به مردان و زنان منافق و كفّار، وعده آتش دوزخ داده؛ جاودانه در آن خواهند ماند- همان براى آنها كافى است.- و خدا آنها را از رحمت خود دور ساخته؛ و عذابى پايدار براى آنهاست. (شما منافقان،) هما
  • سید IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    داماد گفته «علم ، اسلام و غیر اسلام نداره» . تعجب می‌کنم از این‌ها که لباس علم لباس شیخ بهایی به تن دارند اما این‌طور صحبت می‌کنند. پس بمب اتم هم لابد شرعی‌ست ؟! سلاح شیمایی هم بدون اشکاله. اقتصاد لیبرالی که درش طبقه ضعیف جامعه له می‌شوند هم چون یه تئوری علمی‌ست پس خوبه. اقتصاد سوسیالیستی که درش اجازه رشد به افراد داده نمیشه واستعدادها سرکوب میشه پس پسندیده‌ست چون بالاخره علمی هست برای خودش و اصلا این‌ها رو نباید با مبانی دینی و وحی بسنجیم
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 1
    بیچاره مردمی که مثل چنین شخصی استاد دانشکده حقوق و رئیس سازمان بازرسی کشورشان باشد
  • ناشناس IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 1
    الان روحانی غیر سیاسی در بین مردم بیشتر طرفدار دارد تا سیاسی . نمونه اش آیت الله بهجت و علامه طباطبایی بودند
  • ساس IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خدا انسان از جهل و کانایی دور میخواهد و از قدم زدن لبه ی پرتگاه برحذر میدارد. اما وقتی جهلدوستان و جهلگستران بخواهند کل جامعه را به لبه ی پرتگاه ببرند مجوز را خدا صادر کرده است.شما میتوانید با سرعت زیاد آنها را در سراشیبی پرتگاه هل دهید. کور شدن با الکل، فروختن زن و دختر، بردگی جنسی، دزد زدن به انبار ثروت اندوزان، دمیدن در آتش نفرت ایدئولوژیک و طایفه ای ، خودویرانگری، تنفروشی، تقلب و عریانگری و از سکه انداختن
  • CA ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    10 0
    محقق‌داماد فراموش کرده که در اسلام تحصیل علوم دینی برای نشاط نیست بلکه برای هدایت و راهنمایی انسانهاست همانطور که مسئولیت انبیاء این بوده است. حالا باید از ایشون پرسید در جامعه‌ای که روحانیونش مجبورن بگن محمدرضا پهلوی بهایی سایه خداست، چقدر میتونن مردم رو به راه راست هدایت کنن؟
  • Poorya261 IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 8
    خداوند آیت الله محقق داماد رو حفظ کنه که همیشه زبان گویای عدالت و حقیقت بوده.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      و داماد ... ها. از طبری که کمتر نیست!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    4 0
    آقای محقق داماد، با همین دیدگاه به واتیکان تشریف بردید؟؟؟؟!!!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 0
    اقای محقق داماد نگفته این پند واندرز را از کدام ایات قران وکجای نهج البلاغه فهمیده
  • ایران آزاد و بدون ظلم IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 2
    مشرق واقعاً شورش را درآوردی در مکتب شما امثال محقق داماد و دستغیب شیرازی و بیات زنجانی و منتظری و ... حتی حجه الاسلام هم نیستند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 2
    ایشان از آقایان بروجردی و حایری نقل قول کردتد
  • دکتر محلاتی FR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 1
    البته حوضه علمیه قم باید متحول شود ولی از این منظور که هر بهائی یهودی و مفسدی نباید همین طوری بتواند لباس مقدس مجتهد شیعه را به تن کند !
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 1
    ما غربگداها ؛وطن فروشان؛عامل موساد ؛اغتشاشگران در انتخابات شرکت نمیکنیم
  • هانی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 1
    محقق داماد خودش را معرفی کرد:طفل مزمن
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 1
    چرا قبلا مسئولیت قضایی و سیاسی داشتی از این حرفها نمی زدی گوگولی مگولی چرا تا حالا چندین بار کاندید خبرگان و ... شدی ولی مردم بهت رای ندادن. حالا از این افاضات می فرمایی میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه ولش کن بابا گندیده .
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 0
    یکی از اشتباهات بزرگ اقای بروجردی دخالت نکردن در امور ملت و مسلمین بوده حالا در مملکت ما هزاران فیلسوف و حکیم و فقیه داشته باشیم مملکت توسط اسرائیل و آمریکا اداره بشه به چه درد می خوره مرغ پخته از این استدلال داماد خان می خنده
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 1
    جواب جناب سعدی به محقق داماد: علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند آن تهی مغز را چه علم و خبر که بر او هیزم است یا دفتر
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 1
    اتفاقا اقای بروجردی خوب هم در سیاست دخالت می کرد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 0
    اقای محقق داماد !اقای بروجردی که توی سیاست دخالت نمی کرد می خواست حکیم و فیلسوف و... تربیت کند ؟پس چرا با زور و فشار درس فلسفه علامه طباطبایی و امام خمینی را به تعطیلی کشاند لااقل دروغ نگید فقط خاطرات اقای علی دوانی را مطالعه کنید
  • رضایی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 1
    واضحه که محقق داماد طبق اظهاراتی که داشته چه الان و چه در گذشته ‌؛ یک خائن و منافق در لباس روحانیت هست
  • سید ابوالفضل موسوی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 1
    باید با آقای محقق داماد برخوردی شدید از نوع بی اعتنایی شود. گویا مگسی ویزویز کرده و بال و پری جنبانده. نبايد به حواشی دامن زد تا دیالوگ فوق در حوزه توسعه پیدا کند. هر چه بیشتر به این بحث های حاشیه ای توجه شود قطبی‌سازی اجتماعی سهل الوصول تر می شود. قطبیت اجتماعی مقدمه انقلاب و تغییر نظام است. آقای محقق داماد انسان ساده لوحی نیست. از این حرف هدف و مراد دیگری دارد. خود را نماینده و نفوذی اپوزسيون در بدنه روحانیت معرفی می کند تا در صورت تغییر نظام همچنان در مصادر قدرت باقی بماند و یا شاید سودای ....دارد...!!!!!!!
  • عبدالله IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    الآن که این طایفه مثلا اصلاح طلب به بن بست رسیدن و پایگاه اجتماعی ندارند و این که محقق داماد میگه هم خودش یه سیاستیه! این طایفه با این طرز تفکر برای دین و جامعه خطرناکند.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    جناب اقای محقق سلام علیکم ! با عرض احترام - ضمن استقبال از نظر وزین و خیر خواهانه جنابعالی مبنی بر عدم دخالت روحانیون و حوزه های علمیه در امور سیاسی از انجا که اعضای محترم " مجمع روحانیون مبارز " و " مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم " و دیگر تشکلات سیاسی روحانیون با گرایش به اصطلاح چپ و اصلاح طلب و همچنین حجج اسلام اقایان موسوی خوئینی - حسن خمینی - اسدالله بیات - ابطحی - شیخ قدرت علیخانی اسدالله بیات - عیسی ولایی - فاضل میبدی - محمد خاتمی - حسن روحانی - مهدی کروبی - منتجب نیا- مجید و محمد علی انصاری - موسوی تبریزی - هادی غفاری - موسوی لاری - سروش محلاتی و کدیور و. جمع کثیری از این دوستان جنابعالی را قبول دارند و شما طبیعتا با انان رابطه عاطفی - تشکیلاتی و فکری دارید طی برگزاری چند جلسه اموزشی از این اقایان جدا بخواهید که در مسائل سیاسی کشور ان هم به این شدت و حدت دخالت نکنند و حرمت این کار را اعلام فرمایید . تا ساحت مقدس حوزه ها و لباس روحانیت و دین را از لو ث سیاست دور نگهداشته و پاک کنند ! و یا اگر خیلی علاقمند به کار سیاسی هستند لباس مقدس روحانیت را بیرو ن اورده انگاه به فعالیت سیاسی بپردازند . اگر به فرمایش شما گوش ندادند جنابعالی نیز مانند مرحوم ایت الله شیخ محمود حلبی ( ره ) انزوا اختیار کرده و انان را از خود دور کنید که خدای ناکرده شائبه کار سیاسی به شما نخورد .
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 0
    جناب محقق بیش از چهل سال است که گوشت و پوست و خون شما و دوستان هم مسلک شما از بیت المال حکومت اسلامی روئیده و رشد کرده . شما و دوستانتان بیشترین امتیازات و امکانات و استفاده از رانتها را در همین حکومت کسب کرده اید برهمگان روشن است که جنابعالی با نردبان همین حکومت بالا امدید وارد دانشگاه شدید دکترا گرفتید و دهها شغل و پست و جایگاه اداری را از ابندای انقلاب تا کنون اشغال کردید .اینقدر در حق حکومت دینی و امام ره و رهبری معظم نمک به حرامی نکنید . نمک نخورید و نمکدان بشکنید . ! حتی دوستان شما هم میدانند که جنابعالی بیش از انکه صاحب اندیشه و فکر و نظریه عمیق باشید صاحب " پرستیژ" و جایگاه هستید .
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    محقق داماد = اخوند لاکچری+ سکولار + مدرن + اشرافی + اخرالزمانی . فشرده ای از نهضت ازادی و انجمن حجتیه
  • م IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    درودها بر جناب محقق داماد
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    اقای محقق کمی تحقیق کن همین حرف شما سیاسی نیست که بیخ وبن براندازی رانشان رفته
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    انقدر برای رضا شاه شعار دادند که حالا درهیبت یک محقق ظهور کرده
  • پیام IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    الان حوزه نباید در سیاست دخالت کنه معنی این رو میده که دین از سیاست جداست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس