کد خبر 1500802
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
بلینکن

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از طرح صلح چین برای مسئله اوکراین استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد کشورش به دنبال تعامل باچین از مسیر گفتگو است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که واشنگتن و پکن مسئولیت مدیریت روابط خود را دارند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور به دنبال گفتگو و همکاری متقابل با چین است.

بلینکن افزود: ما از پیشنهادهای چین برای صلح پایدار استقبال می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا، بدون اشاره به مداخله جویی های کشورش در شرق آسیا، گفت که آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی کند اما انتظار راه حل مسالمت آمیز برای آن را دارد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا از پیشنهادات چین برای صلح دائمی در اوکراین استقبال می کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که شرکت های آمریکایی می خواهند در چین فعالیت کنند و آمریکا ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در چین انجام داده است.

بلینکن گفت: ما انتظار داریم دیگر مقامات آمریکایی از چین بازدید کنند و از همتای چینی خود برای سفر به آمریکا دعوت کرده ام.

بلینکن بالاترین مقام دولتی ایالات متحده است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، به چین سفر کرده است. این انتظار وجود دارد که سفر بلینکن راه را برای دیدارهای دوجانبه بیشتر در ماه های آینده، از جمله سفرهای احتمالی ژانت یلن، وزیر خزانه داری و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا به چین هموار کند. سفر بلینکن به چین همچنین می تواند زمینه را برای دیدارهای شی جینپینگ و جو بایدن در نشست های چندجانبه در اواخر سال فراهم کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    چین عاقلانه رفتار می کند. چین نیز می‌تواند مرگ بر آمریکا بگوید ولی می داند این تبعاتی که ضررش به خود چین برمی گردد. البته چین معتقد به مرگ آمریکا هست ولی چون عقل دارد این اعتقاد را بر زبان جاری نمی‌کند تا کشورش دچار تنش الکی نشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس