کد خبر 1505969
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
یلن: آمریکا به دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین است

وزیر خزانه‌داری آمریکا بهبود روابط اقتصادی با چین را از برنامه‎‌های سفر خود به این کشور عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید دولت متبوع وی به دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین است.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر آرود: دولت خود را موظف به تعمیق ارتباطات بین دو کشور در طیف وسیعی از موضوعات می داند و من مشتاقانه منتظر انجام این کار در طول سفر خود هستم.

وزیرخزانه داری آمریکا، که در چین به سر می برد، از سفر به چین به عنوان فرصتی برای بهبود ارتباطات با چین و جلوگیری از سوءتفاهم ها یادکرد و گفت که دولت آمریکا همیشه اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت ملی خود راانجام خواهد داد.

یلن همچنین تاکید کرد که آمریکا خواهان رقابت اقتصادی سالم با چین به نفع کارگران و شرکت های آمریکایی و در عین حال همکاری با پکن برای مقابله با چالش های جهانی است.

وزیر خزانه داری آمریکا برای سفری سه روزه از ۶ تا ۹ ژوئیه به چین سفر کرده است و قرار است با مقامات ارشد چینی دیدار کند. بحث بر سر موضوع اقتصادی در بحبوحه افزایش تنش ها دوکشور بر سر محدودیت های تجاری در دستور کار سفر یلن قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام یلن همچنین تاکید کرد که آمریکا خواهان رقابت اقتصادی سالم با چین به نفع کارگران و شرکت های آمریکایی و در عین حال همکاری با پکن برای مقابله با چالش های جهانی است. اولا دروغ میگه. ثانیا دیدن قدرت هاضمه چین بالاتر از چیزیه که فکر می کردند. ثالثا در ایجاد بحران های هم زمان شرکت خوردند. رابعا هنوز مزه جدایی چین از روسیه در دهه هفتاد زیر زبونشون. خامسا چین رو به عنوان قدرت اول به رسمیت می شناسند. سادسا این زنگ شروع تغییرت در روابط بین الملل است. سابعا نباید غفلت کنند، آمریکا مار خوش خط و خالیه.
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    1 0
    هیچوقت فراموش نکنین که یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست!!!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    امریکا و رقابت سالم ؟ خنده دار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس