محمد نعیمی‌پور

طرح کلی اصلاح‌طلبان تا این لحظه "تحریم انتخابات 1402" است. طرحی شریرانه که هرازگاهی البته حرف‌های ظاهرالصلاح هم درباره آن به گوش می‌رسد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حرف‌های ظاهرالصلاح برای تحریم انتخابات 1402

سومین و آخرین گام مجلس برای مسکن مردم/ به خط شدن "قاتلان جمهور" علیه مشارکت مردم در انتخابات

محمد نعیمی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب و فردی که زمانی گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم اما اصلاح‌طلبان او حمایت خواهند کرد، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون انتخابات امسال (انتخابات مجلس دوازدهم) ضمن تظاهر به انتقاد از تحریم انتخابات 1400 توسط اصلاح‌طلبان گفته است:

"اگر اصلاح‌طلبان بخواهند خود را احیاء کنند، صحبت کردن از عدم شرکت در انتخابات، خیلی ناشیانه است. باید بگویند که ما می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم، حرف ایجابی و اصولی بزنند، چون شنونده‌هایی دارند. اگر به نقطه انتهایی رسیدیم و ما را رد کردند، معارضه و مبارزه نمی‌کنیم چون زورمان نمی‌رسد."[1]

*دقت شود که این سخنان ظاهرالصلاح، همان مانیفست تحریم انتخابات است که در سال 98 و 1400 نیز از سوی ستاد اصلاحات مطرح شد و صحبت‌های نعیمی‌پور عملا همان تئوری تحریم اما در رنگ و لعابی جدید است.

مردم باید بدانند که اصلاح‌طلبان در سال 92 هم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیافتند اما به این دلیل که هنوز وارد فاز براندازی نشده بودند؛ راهبرد اصولی "حمایت از نامزد نزدیک" را انتخاب کردند و با حسن روحانی به عرصه انتخابات آمدند.

کما اینکه شخص آقای نعیمی‌پور در مقطعی گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند!

چیزی که از یک رجل یا جریان یا حزب سیاسی هرگز پذیرفته نیست شرکت‌نکردن در انتخابات است.

چه اینکه ولو حتی اگر نامزد یا نامزدان مطلوب یک جریان سیاسی هم تأیید نشوند؛‌ باز هم نباید صندوق رأی را ذبح کرد و وظیفه فعالان سیاسی حضور مشارکت‌خواهانه در انتخابات است.

زیرا کسی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد یقینا اسلحه را برخواهد داشت و هیچ راه دیگری هم ندارد.

اینکه گفته می‌شود اگر نامزدمان تأیید نشود پس مبارزه هم نمی‌کنیم و ایضا در انتخابات هم مشارکت نداریم؛ یکی از رذیلانه‌ترین رفتارها در عرصه مردمسالاری و سیاست‌ورزی است زیرا همانطور که توضیح داده شد این رفتار به معنی تحریم خاموش انتخابات است زیرا شأن انتخاباتی رجال و احزاب سیاسی هرگز و به هیچ بهانه‌های ساقط‌شدنی نیست.

گفتنیست، تصمیم اصلاح‌طلبان تا این لحظه؛ مبتنی بر تحریم انتخابات و سوء استفاده سیاسی و امنیتی از مشارکت حداقلی است.

***

سومین و آخرین گام مجلس برای مسکن مردم

سومین و آخرین گام مجلس برای مسکن مردم/ به خط شدن "قاتلان جمهور" علیه مشارکت مردم در انتخابات

نمایندگان مجلس یازدهم، در جلسه علنی روز دوشنبه گذشته پارلمان طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را تصویب کردند.

طرحی تکمیلی که سومین گام مجلس برای کاستن از گرانی مسکن و اجاره محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همین باره طی سخنانی گفته است: جای قانون اجاره بهای مسکن در حوزه قانونگذاری مسکن خالی بود که مجلس در این حوزه هم قانون‌گذاری کرد. همچنین مجلس با تصویب قانون جهش تولید مسکن در درازمدت فرایند تولید مسکن را تسهیل کرد و این قانون به دولت ابلاغ شد.

او می‌افزاید: مجلس یازدهم قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را هم تصویب کرده بود که این کار جلوی احتکار مسکن را گرفت و واگذاری خانه‌های خالی را تسهیل کرد. امروز دیگر کمبود قانون در موضوعات مربوط به مسکن وجود ندارد و مجلس برای تولید مسکن، ساماندهی اجاره بها و اخذ مالیات از خانه‌های خالی قانون‌گذاری کرد.

قالیباف تصریح کرده است: امیدوارم شورای نگهبان در زمان کوتاه و تا قبل از پایان خرداد و آغاز فصل جابه‌جایی‌ها نظرات خود درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی به مجلس اعلام کند تا اگر اصلاحاتی لازم است، تا قبل از آغاز فصل جابه‌جایی‌ها صورت گیرد و این قانون نهایی شود.[2]

*از حیث نگاه تحلیلی و بایسته‌های حکمرانی می‌توان اذعان کرد که مجلس یازدهم در بحث مسکن مردم تکلیف خود را کاملا انجام داد و به وعده‌اش با مردم وفا کرد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این طرح در زمین دولت اجرا خواهد شد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

پر واضح است که اگر طرح‌های قبلی مبنی بر تولید مسکن و نیز اخذ مالیات از خانه‌های خالی بصورت و کارآمد اجرا شده بودند امروز شاهد این سطح از گرانی مسکن و اجاره نبودیم.

مع‌الوصف همچنان این امید هست که در سومین گام جهادی مجلس برای ساماندهی وضعیت مسکن مردم شاهد اجرائیات مطلوبی از جانب دولت باشیم.

مفاد کامل طرح ساماندهی اجاره که روز دوشنبه در مجلس تصویب شد را در اینجا بخوانید.

***

به خط شدن "قاتلان جمهور" علیه مشارکت مردم در انتخابات

سومین و آخرین گام مجلس برای مسکن مردم/ به خط شدن "قاتلان جمهور" علیه مشارکت مردم در انتخابات

محمد میرلوحی، فعال چپ و فردی که به جرم دروغ‌پراکنی علیه قالیباف به شلاق و زندان محکوم شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی درباره انتخابات پیش رو اظهار کرده است: من معتقدم شیوه عمل در دو انتخابات اخیر، رفتار برخی نهادها باعث کاهش مشارکت در انتخابات شد. مشارکت حداکثری ابزار و لوازمی می‌طلبد که اگر آنها وجود نداشته باشد اساسا نمی‌توان انتظار مشارکت داشت!

او همچنین تصریح می‌کند: وقتی جامعه می‌بیند وقتی که اصلاحات برنده می‌شود جریان مقابل و سایر بخش‌ها هر 9 روز یک بحران درست می‌کنند، مانع تراشی می‌کنند و دولت و مجلس را محدود می‌کند و زمانی که در اختیار خودشان قرار می‌گیرد همه چیز وفق مراد است؛ می‌توان گفت که دیگر مشارکت 70 درصد قابل تحقق نیست. همان‌طور که در سال‌های 98 و 1400 نیز رخ نداد.

میرلوحی گفته است: اینکه یخ جامعه آب شده و پای صندوق رای بیاید به نظر می‌آید یک برنامه مفصلی را طلب می‌کند که فعلا نشانه‌هایی از آن دیده نمی‌شود.[3]

*دقت شود که علت کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات‌های اخیر، رفتار شریرانه اصلاح‌طلبان ستادی بعنوان یک طیف بزرگ سیاسی در "تحریم انتخابات" و سم‌پراکنی علیه جمهوریت است.

وگرنه اولا یک جامعه برای اصلاح امور هیچ راهی جز صندوق رأی ندارد و ثانیا جامعه‌ای که مبتلای برخی مشکلات و گرانی‌هاست اتفاقا بایستی مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشد تا با به‌گزینی، کسانی را در مساند مختلف روی کار بیاورد که بتوانند با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنند.

منظور اصلاح‌طلبان از اینکه می‌گویند رفتار برخی نهادها سبب کاهش مشارکت شد این است که چرا شورای نگهبان افراد بی‌صلاحیتی مثل مصطفی تاجزاده را تأیید صلاحیت نکرده است و یا چرا این شورا اجازه حضور اشرار سیاسی را در انتخابات نمی‌دهد؟!

امری که دلیل آن پر واضح است زیرا نظام سیاسی هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد و نمی‌تواند اجازه دهد که گزینه‌های بی‌صلاحیت و سطح پایین در سبد انتخاب مردم قرار گیرند.

همانطور که اشاره شد وجوب حضور در انتخابات و مشارکت بیشتر در هنگامه مشکلات، برای هر عقل سلیمی آشکار است و حرف‌های اصلاح‌طلبان در این زمینه از قبیل "یخ مردم آب نشده است!" صرفا برای توجیه پروژه تحریم انتخابات اظهار می‌شود.

همچنین باید تأکید کرد که تکلیف حضور در انتخابات برای رجال و طیف‌های سیاسی هرگز ساقط‌شدنی نیست و آنها وظیفه دارند برای تقویت جمهوریت به مثابه میثاق ملی؛ تلاش کامل داشته باشند.

اینکه جریانی بگوید من به انتخابات نمی‌آیم چون نامزد ندارم؛ یکی از رذیلانه‌ترین سخنان ممکن در سیاست‌ورزی است زیرا همانطور که اشاره شد یک ملت و یک نظام مدنی باید بداند که راه صندوق رأی هرگز مسدود شدنی نیست و ضروریست که با هر میزان امیدی به اصلاح در انتخابات شرکت کرد تا مشکلات کشور کمتر شود.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 نیز نامزد مطلوبی در انتخابات نداشتند و به همین دلیل به جای تحریم انتخابات، از آقای حسن روحانی حمایت کردند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1595905

2_ mshrgh.ir/1498504

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1057743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    15 1
    چه حرف مضحکی میزنید ! اصلا کاری به اصلاح طلب ها ندارم و کارنامه فریب افکار عمومی شون مشخصه ولی شماها ۲ سال پیش در انتخابات حتی حضور علی لاریجانی رو هم تحمل نکردید ! مردم بیان بین سعید جلیلی ۱ و سعید جلیلی ۲ و چندتا مترسک مثل همتی و رضایی انتخاب کنند تا آمار شما رو بالا ببرند؟
    • سید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 10
      حسادت و شکم بارگی وجدان و انصافت را خورده و چشمت را کور و عقلت را زایل کرده اند!!!!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      7 0
      انتخابات مجلس امسال دقیقا مثل همون انتخابات ریاست جمهوری هست
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 4
      اقتدار و امنیت؛ ضامن معیشت. تا دلار میخواهد نزولی شود از ظریف تا مادرملحد کیان پیرفلک دست به کار میشوند و صعودی میکنند! حضرات مسئول! مماشات را تمام نکنید هر روز شاهد سناریو جدید و گرانی بیشتر خواهید بود. حتی اگر درب هسته ای را مجدد تخته کنید! #مماشات_خسارتبار
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 3
    اه اه اه قیافه این نعیم پور رو میبینم یاد اون شلنگ تخته اندازی هاش در مجلس ششم میفتم. چند سال پیش مغزش رو عمل سختی کرده بود همه گفتن دیگه فاتحه! دوبراه پاشده پرت و پلا در میکنه. انگاری مرگ برای اینها نیست....
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 4
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی
  • سید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 7
    اصلاح طلبان تهوع آور/ دنیا بچسب و کدخدا باور !!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 0
    تقریبا همه اجاره املاک مسکونی در اختیار بخش خصوصی است با توجه به افزایش شدید قیمت مصالح و تاسیسات ساختمانی با قیمت دستوری کمتر از تورم و انواع مالیات و جریمه در نهایت ساخت و ساز و خانه برای اجاره بیش از این هم کاهش خواهد یافت البته درآمدی هم برای دولت می شود ولی در آینده نزدیک خانه ای برای اجاره و یا فروش از بخش خصوصی نخواهد بود و دولت خودش باید هزینه کند و مسکن برای فروش و اجاره بسازد وقتی مسکن هم کاملا دولتی شد دولت سقف قیمت رعایت می کند؟ یا مانند خودرو چند برابر قیمت جهانی به مردم عرضه می کند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 0
    یک اقلیت شکم سرمایع و مافیایی چند دهه حیات و زندگی نرمال این مردم در گروگان گرفته و معلوم است برایشان مهم نیست این مردم نابود شوند. اگر این مخالفان توافق موقت و از جنس مردم بودند و دغدغه حیات و قوت لایموت داشتند کارشنکنی نمی کردند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 0
    وقتی قیمت ها دستوری و کمتر از تورم واقعی باشند و اجاره و ساخت خانه به صرفه نباشد عرضه به شدت کاهش خواهد یافت و جبران آن هر سال سخت تر
  • مجید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 1
    رای بی رای برای حتی اگرهم چی ارزون شه
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 0
    آره تا میتونید مانوردهید .انتخابات انتخابات نکنید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 4
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمیکشید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 1
    رای بی رای . انتخصابات گذشته شد مجلس 13 درصدی و دولت 19 درصدی و خبرگان 5 درصدی و شورای شهر 8 درصدی
  • ناشناس AE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 3
    بیایید پای صندوق‌های رأی و به کسی رأی باید که لیاقت این جایگاه را داشته باشه، نه اصلاح طلب و نه اصول گرا، اُف به این دو حزب، به کسانی رأی بدهید که پای کار این نظام و مردم هستند و نه حزب و جناح...
  • ناهید IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 1
    رای نمیدم به هیچ عنوان
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 3
    خداکند مردمفریبانه غربگدای ذلیل درانتخابات قهر کنند اندکی رای کمتر بهتراست نجس شدن ارا میباشد اگه میشه یه چیزی هم بدید وبخواهید کهنیایند البته انها بیش از همه منتظر انتخابات هستند اگر توسرشان هم بزنی بازمیایند نازکردنشان برای گرفتن امتیاز است خداکندامسال هم منحرفین رامحکم ردصلاحیت کنید تاچهار سال راحت باشیم
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 0
    مجلس شاسی بلند
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
  • رضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 1
    اصلاح طلب !! اصول گرا!! چی میزنی داداش؟!!!! هنوز این پارچه کهنه رو ول نکردی ؟ به خدا دیگه چیزی از توش براتون درنمیاد. ما مردم خیلی وقته جفتشون رو پخ هم حساب نمیکنیم.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 1
    مانه مشارکت سرمایه های اسراعیل را میخواهیم نهاحمقهایی که فریب انها را میخورند هرچه خالصتر بهترگروه اندکی هستند اجازه فریب دادن جمعشان رازیاد میکند قاطعانه باکاندیداهای منحرف انها برخورد کنید تا شاهد چهارسال ویرانگری وخدمت به شیطان نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس