شکوری راد

چپ‌های تحریمی برای پیشبرد پروژه "تحریم انتخابات" برخی جملات و معانی مهلک را کادوپیچی کرده و نشر می‌دهند که البته مسئولان و مردم باید متوجه پاسخ این شبهات باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کنایه جالب امام جمعه شیراز به بالانشین‌های ناراضی

سخنرانی برای دسیسه علیه رهبری!/ کنایه جالب امام جمعه شیراز به بالانشین‌های ناراضی

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان فارس طی سخنانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز گفته است: بسیاری از افرادی که در بالای شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور زندگی و بهترین خانه ها و منازل و خودرو را دارند زمانی که از آنها سوال کنید اوضاع چطور است، می گویند وضع خراب است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا اینگونه است؟ به این دلیل که اگر همه تلاش انسان برای کسب مال دنیا باشد آسودگی نخواهد داشت و هیچگاه به آرامش نخواهد رسید و اولویت باید باور و ایمان به آخرت باشد.[1]

*متأسفانه در عرصه جامعه ما برخی گزاره‌های ذهنی غلط و جمله‌های عوامانه رواج دارد که باید علیه آنها قیام کرد و به قول آیت‌ا... دژکام با یک باور ایمانی و اخروی در مقابل این دنیازدگی‌ها ایستاد.

اینکه اشاره به مثبتات اقتصادی کشور در فضای ذهنی جامعه ما خریدار چندانی ندارد، شرکت نکردن در انتخابات برای عده‌ای یک ژست اعتراضی شده، عده‌ای همواره مشغول ناشکری هستند و یا از قبح رفتارهای نابهنجاری مثل روابط نامشروع با جنس مخالف کاسته شده؛ همگی از جمله همین گزاره‌های غلط و کارهای عوامانه‌ای هستند که باید با "جهاد تبیین" به مصاف با آنها برخاست.

باید بدانیم جامعه‌ای که بر اثر دنیازدگی دچار گزاره‌های ذهنی غلط شود حتی خدمات علی(ع) را هم نمی‌بیند و به مثابه یک جامعه کوفی ممکن است رأی به افساد علی(ع) هم بدهد.

و شاید از همین روست که می‌بینیم امر به معروف و نهی از منکر یک فلسفه بسیط دارد و تأکید زیادی بر آن شده است.

امر و نهی از این باب که بایستی حتی در مقابل افکار غلط نیز ایستاد، با قول لیّن و سخن مستند به مصاف شبهات و گزاره‌های غلط رفت و از همه مهمتر اینکه یک جامعه اسلامی را نسبت به داشته‌های مطلوبش آگاه کرد و از دنیازدگی و ناشکری نسبت به نعمات بر حذر داشت.

چه اینکه جامعه‌ای که متوجه ذخایر مطلوب خودش نباشد؛ در مقابل آنها چینه و حصار نخواهد ساخت فلذا زمینه از دست رفتن و یا دستبرد به این ذخائر ایجاد خواهد شد.

همچنان که جامعه کوفه قدر حضور و خدمات و عدالت علی(ع) را ندانست و به نحوست و ناکارآمدی و ظلم حجاج یوسف گرفتار آمد.

***

سخنرانی برای دسیسه علیه رهبری!

سخنرانی برای دسیسه علیه رهبری!/ کنایه جالب امام جمعه شیراز به بالانشین‌های ناراضی

محمد سروش‌محلاتی، از شاگردان منتظری و فردی که رسانه‌های اصلاح‌طلب او را با الفاظ مختلفی از جمله آیت‌ا... یاد می‌کنند، به تازگی در یک میتینگ سیاسی سخنرانی کرده است.

به گزارش جماران، او در بخشی از اظهارات خود گفته است:

"متحجرین در دهه اول انقلاب هم بودند اما نمی توانستند منشاء اثر باشند، یعنی امام چنین اجازه ای به آنها نمی داد؛ اما بعد از رحلت امام،‌ جریان متحجر آرام آرام به نظام نزدیک شد و توانست افکار خود را به میان مسئولان تزریق کند و آژیری که امام در خصوص خطر متحجران به صدا درآورده بود، خاموش شد. نتیجه این نفوذ در بخش های مختلف به تدریج خود را به شکل رسمی و غیررسمی نشان می دهد."[2]

*کنایه این فرد اظهر من‌الشمس است.

جالب آنکه مقتدای اینان در دهه 60 (منتظری) مخالف اصلی امام خمینی(ره) بود و خانه‌اش هم به محل عبور و مرور منافقین و جریانات متحجر و ضد ولایت فقیه تبدیل شده بود.

اما امروز می‌بینیم که در ادامه همان خط نفاق؛‌ برخی شاگردان منتظری به ظاهر، عداوت با امام(ره) را کنار می‌گذارند تا علیه نظام و رهبری توطئه کنند!

تناقض محرز در سخنان سروش‌محلاتی برای هر معقب عقل و خردی جای تأمل دارد.

سروش محلاتی پیش از این نیز اظهاراتی از جمله "جمهوری اسلامی مشکل عقل دارد" و "عده زیادی در حوزه علمیه طرفدار حکومت شریعت‌مدار بدون ولایت‌فقیه هستند" را ابراز کرده بود.[3]

***

کادوپیچی یک "زهر" برای کشتن انتخابات

سخنرانی برای دسیسه علیه رهبری!/ کنایه جالب امام جمعه شیراز به بالانشین‌های ناراضی

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات و عضو کادر حزب اتحاد ملت به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را منتشر کرد، گفته است:

"اگر انتخابات معنادار باشد و حداقل‌ها در آن رعایت شود، مردم و جریانات سیاسی، حتما از آن استقبال می‌کنند اما طی دوره‌های اخیر، انتخابات در کشور بدون معنا شده. اسمش انتخابات است، ولی انتخابات نیست. هم از نظر لوازم و هم از نظر اثربخشی نسبتی با انتخابات ندارد. یعنی رقابت و آزادی و بی‌طرفی در آن رعایت نشده است."[4]

*یک انتخابات زمانی از معنا تهی می‌شود که قانون در آن رعایت نشود و حاکمیت هر شخص مورد اراده را بدون توجه به رأی مردم از صندوق بیرون بیاورد.

گزینه‌ای که به اثبات عقل و تجربه درباره ایران اسلامی صادق نیست.

جالب آنکه این امثال شکوری‌راد هستند که در سال 88 دیکتاتورمآبانه تقلا کردند گزینه مطلوبشان را به ضرب سرنیزه از رحم صندوق رأی بیرون بیاورند اما نظام اسلامی با پایمردی در کنار مردم و قانون ایستاد و از رأی مردم صیانت کرد.

نگاهی به تجربه انتخابات‌های ایران و نتایج آن به وضوح نشان می‌دهد که همیشه گزینه‌ی مردم از صندوق رأی خارج شده است و حرف شکوری‌راد کاملا بلاوجه است.

دقت شود که حرف امثال شکوری‌راد این است که چرا نظام اسلامی گزینه‌های بی‌صلاحیتی که ما می‌خواهیم را تأیید نمی‌کند و چرا اجازه حضور اشرار سیاسی در سبد انتخاب مردم را نمی‌دهد؟!

که پاسخ هم اینست که هیچ نظام سیاسی در دنیا انتخابات بدون "فیلتراسیون داوطلبان نامزدی" برگزار نمی‌کند و اساسا حضور اشرار سیاسی و افراد دچار فقد صلاحیت؛ بعنوان نامزد، در انتخابات غیر عقلانی است.

نکته ناقص "اثربخشی رأی" هم یک القای خطرناک است که اصلاح‌طلبان برای توجیه پروژه خود برای انتخابات امسال یا همان "تحریم انتخابات" به‌کار می‌برند.

حرفی عوامانه که می‌گوید: "چرا هرچه رأی می‌دهیم تغییری ایجاد نمی‌شود!"

این در حالی است که باید پاسخ داد آیا واقعا کارنامه اقتصادی دولت‌های احمدی نژاد، خاتمی و روحانی با یکدیگر تفاوتی ندارد؟!

آیا امروز نمی‌دانیم که در زمان پراید 40 میلیون‌تومانی مبتلا به "اعتراض ظالمانه" بودیم و خدا را از بابت نعمات اقتصادی شکر نمی‌کردیم؟

آیا امروز نمی‌دانیم که فقدان سیاست‌های نظارتی دولت بر بازار در دهه 60 چقدر و چطور سبب ایجاد هزینه و مشقت برای مردم شده است؟!

آیا شهرداری اصولگرایانه قالیباف با شهرداری اصلاح‌طلبانه حناچی تفاوتی نداشت؟!

پس تغییر در پی حضور در انتخابات همیشه وجود دارد لکن چیزی که اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند به مردم بگویند تفاوت "رأی خوب" و "رأی بد" است.

به این معنی که حضور در انتخابات اگرچه فی‌نفسه موجب تقویت بیشتر کشور است لکن تغییر در پیامد این حضور؛ منوط به قدم گذاشتن در فرایند "رأی خوب" است.

یعنی اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و رأی خوب بدهند؛ طبعا تماشاگر تغییرات مطلوب نیز خواهند بود. و گرنه نتایج فرایند حضور؛ کامل نخواهد شد.

من‌حیث‌المجموع بایستی متوجه بود که تمام این قال و مقال‌های بی‌مبنای "چپ‌های تحریمی" صرفا برای کادوپیچی زهر خطرناک "تحریم انتخابات" و خام کردن مردم صورت می‌گیرد که اگر "جهاد تبیین" شکل نگیرد؛‌ بسا که زهر آنان در جان کسانی از مردم کارگر افتد.

***

1_ https://irna.ir/xjMJ6j

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1597688

3_ mshrgh.ir/927542

4_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-617732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    48 14
    ان شالله با بصیرت رهبر و مردم انقلابی هر توطئه و نقشه شومی معاندان علیه انتخابات را در هم میکوبیم
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      21 9
      پرچم اصلاح طلبی چتری شده است برای معممین بی سواد وسطحی که این نقیصه بزرگ خود را پنهان کنند!!!!
    • سوخته IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      6 8
      سروش محلاتی صدای دشمن های داخلی و بیرونی از دهان منافق تو شنیده می شود خدا دهانت را خرد کند اگر قابل هدایت نباشی
    • بیوه سانتافه IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      3 5
      سروش ، گوگوش ! مهمون از مهمون بدش میاد صاحبخونه از هر دوشون.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      2 0
      معاند منظورتون روسیه هست؟
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 3
      انقلاب اسلامی ایران مظلوم است منافقین اصلاح طلب ها معاندین و دشمنان خارجی نتیجه ی رفتار و اعمالشان علیه انقلاب اسلامی فاقد سرانجام می‌باشد چون دست خدا هدایت گر انقلاب اسلامی ایران است اما یک خوبی که دارد دست جریان نفاق بیشتر برای مردم رو خواهد گردید و در آخر منزوی خواهند شد .
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    25 19
    انتخابات امسال همانند ۲۲ بهمن پارسال پرشورتر خواهد شد. ان شالله
    • کریم!!کدوم کریم IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      4 2
      کاکه،قاطی کردی امثال پارسال پیرارسال میخونی، فعل گذشته وآینده رو قاطی کردی
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      16 26
      بشین تا بشه
    • ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      17 10
      ۱۰:۱۷ مثل همیشه مردم پوزتونو به خاک می مالند
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      4 0
      رای بدم به کسی که شاسی بلند میگیره به جای حل مشکل مردم؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    5 7
    اصلاحات مرده است و هیچ شانسی برای ورود به انتخابات ندارند چرا؟ چون یا دوتابعیتی هستند یا جاسوسند یا ضد امنیت ملی هستند به هر شکبل ممکن حتی در حوزه های علمیه هم دست به فتنه گری می زنند مثل خاتمی و رفقایش در دانشگاهها همینطور و ... بنابراین پیش بینی می شود که بعد از شکست مفتضحانه در ورد آنها به حکومت احتمالا هده ای از آنها خارج می شوند عده ای به خارج مهاجرت می کنند و به توطئه مشغول می شوند عده ای هم دست به سلاح می برند که این آخرین حربه و آخرین روزهای عمرشان می شود چون هر کسی دست به اسلحه ببرد قطعا کشته خواهد شد خوارج عصر امام علی (ع) هم که نماز شب خواب بودند و حافظ قرآن و پیشانیشان پینه بسته بود دست به شمشیر بردند اما غیر از 9 نفر از آنها بقیه به درک واصل شدند آن 9 نفر هم شدند راهزنان آن دوره که امام اجازه تعقیبشان را نداده بود مطمئن باشید اینها هم سرنوشتی بهتر از خوارج نخواهند داشت منتظر برگ زرینی از تاریخ باشید
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    8 14
    نگویید انتخابات بگویید گرفتن تاییده از مردم
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      9 7
      نگو کامنت گذاشتم بگو سوزش داشتم
  • ممد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    4 1
    چطور وقتی انتخابات وقتی که فقط شما هستید انتخابات معنا میشه؟ انتخابات با حضور مردم معناداری.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 4
    اقای شیخ محمد سروش محلاتی از شاگردان و ارادتمندان متعصب اقایان منتظری+صانعی +رفسنجانی و محمد خاتمی است . خوب از چنین شاگرد و مریدی به جز مخالفت کردن با نظام و رهبری و شاخ و شانه کشیدن و تحریف و تئوری سازی و تهیه خوراک فکری برای لیبرالها و انجمن حجتیه ای ها و نهضت ازادی ها و... چه توقعی میتوان داشت ؟بی جهت نبود که امام راحل ره فرموده بود اقای منتظری .... است و شاگرد فاسد تربیت میکند !!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    16 8
    ومکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 2
    با سخن امام جمعه شیراز موافق هستم قدیمی می گفتند از نخورده بگیر بده به خورده اینها که دارن از همه بیشتر می نالن مگه ادمیزاد چند سال می خواد عمر کنه! معصوم ع می فرماید خداوند وقتی خیری برای بنده اش بخواد اون رو تو زندگی معمولی قرارمیده باید فردای قیامت جواب حلالش رو داد چه برسه خدای ناکرده حرومش .کاش اونهایی که دارن دست بقیه رو بگیرن
  • FR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 2
    راهش اینه که تا جای ممکن اینها تایید صلاحیت بشن مردم به آنها رای ندهند! انشالله در انتخابات آینده مردم کاملا روشن شده و تکلیف این جماعت ضد انقلابی منافق را روشن میکنند
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      2 0
      لطف بفرمایید کدوم کشور مترقی دنیا مثل آمریکا یا فرانسه یا انگلیس یا سویس و.... فیلتری مثل شورای نگهبان دارن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 3
    اين اصلاحاتي ها ( به اصطلاح ) وقتي راي مياورند حكومت كاملا دمكراسي است ولي وقتي راي نمياورند ، ميشود ديكتاتوري و الفاظي از اين قبيل، اينها ورژن جديد منافقين هستند، نمونه بارزش در فتنه ٨٨ ملموس بود
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    4 0
    وقتی همه رد صلاحیت میشن بدلایل مختلف حتی کسی مثل احمدی نژاد یا لاریجانی و غیره یکم انتخابات میشه انتصابات
  • حمید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 3
    جناب شکوری توقع داره شورای محترم نگهبان چشمش رو ببنده امثال این اقایان غربگدا باتبلیغات دروغین مجلس رو قبضه کنند و به جای رسیدگی به کار ملت همچون مجالس سالهای دهه 70 هر روز یک بازی به سر مردم درآورند و سیاسی کاری را سرلوحه کار قرار بدهند. اقای شکوری هم کیشان شما همچون خانم حقیقت جو و ... در دامن امریکا و غرب گرفتارند و مشغول نقشه کشی علیه نظام و ملت. بس کنید این تبلیغات مسموم را .
    • دانیال IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      3 2
      شرق گرا بودن ضررش خیلی بیشتر از غرب گرا بودن است
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    5 4
    اقای سروش محلاتی ! سخن گو و مبلغ نهضت ازادی و انجمن حجتیه و موسسه باران است . ایشان از مروجین اسلام امریکایی و تحریف گران اموزه های اسلامی است .
  • فرشاد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    6 2
    در ادامه. تنها کسی که واقعا ایران محور رفتار کرده و کشور رو تقدیم نکرده، همه نوع فشار غربی رو با مردم تحمل کرده، رهبر معظم آیت الله خامنه ای بوده.... تنها کسی که از بیرون و درون کلی بدخواه رو سر جاشون نشونده....
  • هموطن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    4 0
    «قهرمان دیپلماسی» از این منظر که میدان را همواره به عنوان پشتوانه دیپلماسی در بهترین حالت خود نگه داشت تا دیپلمات‌ها از امتیازات میدان در سر میز مذاکره استفاده کنند. اگر اقدامات عمیق میدان نبود، حتماً وضعیت دیپلماسی با آنچه شاهد آن هستیم، فرق می‌کرد. روحانی یک بذری بود که در گلخانه هاشمی رفسنجانی پرورش پیدا کرد و خود هاشمی هم به این مساله اذعان داشت که آقای روحانی رأیی نداشت و با حمایت او رئیس‌جمهور شد.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 2
    شخصا بین بد و بدتر انتخاب نمی کنم رأی خوبتان ارزانی خودتان
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 1
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    4 17
    *یک انتخابات زمانی از معنا تهی می‌شود که قانون در آن رعایت نشود جالب آنکه این امثال شکوری‌راد هستند که در سال 88 دیکتاتورمآبانه تقلا کردند گزینه مطلوبشان را به ضرب سرنیزه از رحم صندوق رأی بیرون بیاورند اما نظام اسلامی با پایمردی در کنار مردم و قانون ایستاد و از رأی مردم صیانت کرد. دقت شود که حرف امثال شکوری‌راد این است که چرا نظام اسلامی گزینه‌های بی‌صلاحیتی که ما می‌خواهیم را تأیید نمی‌کند و چرا اجازه حضور اشرار سیاسی در سبد انتخاب مردم را نمی‌دهد؟!
  • ...... IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام علیکم پدرمرحومش هم ازطرف مدیرعاملی که برکنارشد، بدون آشنایی باکارگزینش، مدیرهسته گزینش شد، این آقای سروش محلاتی چراازپدرش انتقادنکرد، کاریکه بلدنیستیدقبول کردی
  • یزدان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    8 5
    درود بر ایت اللاه منتظری و شاگرد پاک و حق گویش
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      4 3
      زارت
    • عبدالله IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      بدبخت حقیر تو هنوز بلد نیستی درست بنویسی "آیت الله."
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    3 2
    با همه وجود و تا آخر (ظهور حضرت مهدی عج ) میگوئیم ، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند . بلطف خداوند قدردان هستیم
  • عبدالله IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    محلاتی از این مزخرفات قبلا هم گفته . چون ملت محل هم به این اشباه الناس دحال که لباس روحانیت را به سرقت برده اند نمی گذارند و پایگاه اجتماعی ندارند عقده گشایی می کنند. این خبیث های اشباه الناس در زمان امیرالمومنین حضرت علی ( ع) هم در مقابل آن حصرت ایستادند و به آن حضرت خیانت کردند. اینان برا صربه به اسلام و روحانیت و بدبین کردن مردم از دین و نطام لباس روحانیت رو به تن کرده اند و منافق مکار و دروغگو هستند. که ان شاءالله با ظهور امام زمان ( عج) همه آنها توسط آن حضرت گردن زدن میشن.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 0
    خونه ای که سال ۹۷ میشد با ۵۰۰ میلیون خرید الان شده ۵ میلیارد
  • حمیدرضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روح شهید بزرگوار سیداسدالله لاجوردی شاد.میگفت باند بهزاد نبوی وسعید حجاریان و خسروتهرانی از باند رجوی وتوله هایش خطرناکترند!!
  • علی ولی خدا عبا دالله IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اصلاحات ننرده و نخواهد مرد
  • عبدالله IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    در نظر موجودی مثل شکوری راد هر وقت ارازل و اوباشی مثل کاندیداهای خودشان رای بیارند انتخابات درست صورت گرفته و هر وقت اینطور نباشه انتخابات مشکل داشته . لذا موجوداتی مثل شکوری خودشان اثباتا سر تا پا ایراد هستند.و فاسد.
  • عبدالله IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 2
    هر جا بحث از فساد هست نام طایفه موسوم به اصلاح طلب فتنه گر فاسد می درخشد.
    • جانم فدای رهبر IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      1 0
      دقیقا
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی نماینده افشاگر خفه میکنند تریبون ان را خاموش میکنند یک لحظه فکر کن
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اون روز که خودتون بودید و رای می اوردید جناب شکوری انتخابات خوب بود ولی امروز که مردم شما را شناختند و ۳۲ سال مملکت را غارت کردید و ۸ سال روحانی که هیچ کاری نکرد انتخابات شده بد .
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی گنده اصلاح طلبان تو استخر معلومه خط فکری اصلاح طلبان چیه، مردم سواری نه مردم سالاری ،بعدش ایران که همه اش بالا شهر تهران و بقیه کلانشهرها نیست، اکثر شهدای ما از روستاها و شهرهای کوچک بودند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    انتخابات یعنی اینکه همه سلیقه ها کاندید باشن
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    مرگ برمنافقان ضدولایت فقیه...
  • زارعی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا که خیلی رودارین
  • جانم فدای رهبر IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    دست ازسررهبری بردارید خودتان را اصلاح کنیدمشکل ازخودشماست به برکت این نظام واین رهبرپست ومقام گرفتی زبون تون هم خیلی درازه قدرنشناسا
  • ناشناس IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 0
    اقای امام جمعه هرکسی انتقاد کرد دشمن نیست و شماها هم بالاشهری هستید
  • رضا IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    خدارو شکر حداقل موقع انتخابات مردم چند روزی از نظر مسئولین عزیز می شوند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    هر چی نق نق هست مربوط به قشر بسیار مرفه هست . اقشار مردم مشغول کار و تلاش هستند .
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    سروش محلاتی که عددی نیست .در طول تاریخ حد اقل 50 ساله انقلاب اینقدر از این اخوندهای معوج و کم سواد و لجوج امدند و چنگ و دندان به چهره انقلاب و امام و رهبری و اسلام انداختند فقط ابروی خود را بردند و کمی زحمت برای انقلاب و امام و رهبری و مردم درست کردند . البته این سنت تاریخ است تا خبیث از پاک تشخیص داده شود ." لیمیزالله الخبیث من الطیب "
  • دهه هشتادی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    سیدعلی خامنه ای خط قرمز منه ، من تو دهن اون کسی میزنم که علیه رهبری حرف بزنه
  • دهه هشتادی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    سیدعلی خامنه ای خط قرمز منه ، من تو دهن اون کسی میزنم که علیه رهبری حرف بزنه
  • دهه هشتادی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 2
    سیدعلی خامنه ای خط قرمز منه ، من تو دهن اون کسی میزنم که علیه رهبری حرف بزنه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مردم چهل ساله که شاهد ازبین رفتن ونابودی کشور وخودشون هستند توسط این قوم یعجوج معجوج
  • مهدی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    اینکه هر جناحی با رسانه خود به جناح رقیب می‌تازد همه جای دنیا هست،مهم این است که دم خروس تورم وشعور توخالی را نمیشه باور نکرد.
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    باادم نادان بحث بی فایده است نرود برسنگ میخ آهنی نتیجه ملموسی از هیچ طرفی دیده نشده وکماکان حقیقت در این بین گم شده
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باادم نادان بحث بی فایده است نرود برسنگ میخ آهنی نتیجه ملموسی از هیچ طرفی دیده نشده وکماکان حقیقت در این بین گم شده
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باادم نادان بحث بی فایده است نرود برسنگ میخ آهنی نتیجه ملموسی از هیچ طرفی دیده نشده وکماکان حقیقت در این بین گم شده
  • ابراهیم علی نژاد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    همه نظراتشان سیاست زده،آبکی و بسیار مغرضانه است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    باید اموال نامشروع این آقایان مصادره شود تا طبقه گرسنه به صداقت نظام لااقل کمی باورشان شود
  • م IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    آدرس غلط ندهید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    رهبر بنظرم خیلی مظلومه
  • عباد IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بی‌عدالتی ظلم تبعيض فساد رانت پارتی باعث شده به هیچی باور نداشته باشیم چرا نمی‌خواهید بپذیرید که مشکلات زیاده چرا دروغ میگید همش دروغ دروغ دروغ
  • پری IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آففففففرین بر نویسنده این مقاله
  • احمد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بعله. خاک بر سر سر اونا که هنوز فاز اصلاح طلب و اصول گرا دارن.
  • دانیال IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    اگر انتخابات ازاد باشد مردم شعور انتخاب دارند وشخص اصلح با رای بالا انتخاب میشود
  • سورنا IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    آخ که بازم موقع انتخابات شد
  • ناشناس IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    راست گفته وضع خرابه،فرض کنید یه ثروتمندی که از کارخونش ۵ میلیارد درامد داشته الان شده ۳میلیارد.یارو که پراید سوار نمیشه یا تو خونه اجاره بشینه و...هرچه بامش بیش برفش بیشتر.درامدش میره پایین هزینه ها میره بالا.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    خجالت وشرم
  • ابراهیم علی نژاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی نامردید اگه غیرت دارید همه نظرات را بگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس