کد خبر 1497725
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
حسن یزدانی در انتظار رقیب سنتی +فیلم

مسابقات فینال ایکس کشتی آمریکا کمتر از ۲۴ ساعت آینده برگزار و نفرات برتر مشخص خواهند شد.

به گزارش مشرق، فینال ایکس رقابت‌های کشتی آزاد آمریکا ظهر روز ۲۰ خردادماه به وقت آمریکا (ساعت ۲۰ به وقت ایران) برگزار خواهد شد. در این رقابت نفرات نهایی کشتی آمریکا برای مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد انتخاب خواهند شد.

توماس گیلمان در ۵۷ کیلوگرم، دیاکو میهالیس در ۶۵ کیلوگرم، زین رتفورد در ۷۰ کیلوگرم، کایل دِیک در ۷۴ کیلوگرم، جردن باروز در ۷۹ کیلوگرم، دیوید تیلور در ۸۶ کیلوگرم و کایل اسنایدر در ۹۷ کیلوگرم کشتی‌گیران عنوان‌دار آمریکایی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بودند که به واسطه کارنامه‌شان در مسابقه قبلی، از حضور در دو مسابقه انتخابی اول و دوم معاف شده و سهمیه فاینال ایکس را به دست آوردند.

طبق اعلام فدراسیون کشتی آمریکا برنده رقابت و صاحب دوبنده تیم ملی کشتی این کشور باید ۲ برد از سه رقابت کسب کند. جدال جی دن کاکس با کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از مهمترین رقابت‌های فینال ایکس به شمار می‌رود. همچنین دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم باید به مصاف آرون بروکسی برود.

برد تیلور در برابر بروکسی می تواند اکران قسمت ششم رقابت سنتی جادوگر آمریکایی با حسن یزدانی ژنرال هشت ستاره کشتی ایران باشد. در پنج دیدار گذشته تیلور چهار بار و یزدانی یک بار به پیروزی رسیده است.

در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز توماس گیلمان با زین ریچاردز مصاف خواهد داد. یکی دیگر از مهمترین دیدارها جدال وزن ۷۴ کیلوگرم است جایی که کایل دیک به مصاف جیسون نولف خواهد رفت تا حریف احتمالی یونس امامی مشخص شود.

گیب استیوسون بعد از غیبت بلند مدت از میادین به تشک کشتی بازگشته و به دنبال ضرب مدال طلای جهانی است. این پدیده کشتی آمریکا در المپیک توکیو موفق به کسب طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم شد. از او به عنوان یکی از حریفان احتمالی امیرحسین زارع یاد می‌شود. در فینال ایکس همچنین جردن باروز با چنس مارستلر مصاف خواهد داد.

برنامه کامل رقابت های فینال ایکس

۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان - زین ریچاردز

۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروجا - ناهشون کریت

۶۵ کیلوگرم: دیاکو میهالیس - نیک لی

۷۰ کیلوگرم: زین رتفورد - تایلر برگر

۷۴ کیلوگرم: کایل دِیک - جیسون نولف

۷۹ کیلوگرم: جردن باروز - چنس مارستلر

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور - آرن بروکس

۹۲ کیلوگرم: زاهید والنسیا - میشل ماچیاولو

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر - جی‌دن کاکس

۱۲۵کیلوگرم: گیبل استیوسون - میسون پاریس

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس