کاکس و باروز غایبان بزرگ مسابقات جهانی/ تیلور به یزدانی رسید

فینال ایکس مسابقات کشتی آزاد مردان آمریکا با معرفی نفرات برتر به پایان رسید تا ترکیب تیم ملی این کشور برای رقابت‌های جهانی مجارستان مشخص شود.

به گزارش مشرق، فینال ایکس مسابقات کشتی آزاد آمریکا شب گذشته (شنبه) در شهر نیویورک برگزار و در پایان نفرات برتر اوزان ده‌گانه معرفی شدند. با پایان این رقابت‌ها تیم ملی کشتی آمریکا با سه قهرمان المپیک گام به بلگراد خواهند گذاشت. دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم، کایل اسنایدر دارنده مدال طلا و نقره جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم و گیبل استیوسون دارنده مدال طلای المپیک توکیو در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سه چهره سرشناش آمریکا در مسابقات جهانی خواهند بود.

مهمترین اتفاق فینال ایکس مسابقات کشتی آزاد مردان آمریکا مصدومیت جی‌دن کاکس بود که با عصا در وزن کشی شرکت کرد اما برابر کایل اسنایدر حاضر به کشتی نشد. وزن‌کشی کاکس موجب شد تا برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال برگزاری یک رقابت دیگر بین وی و اسنایدر قوت بگیرد. سایت فدراسیون کشتی آمریکا تا کنون نه تنها واکنشی به این خبرها نشان نداده بلکه از اسنایدر به عنوان مسافر بلگراد یاد کرده است.

پایان یک دهه هیمنه باروز در کشتی آمریکا از دیگر اتفاقات مهم این دوره از پیکارها بود. باروز در فینال ایکس مسابقات کشتی مقتدرانه ظاهر نشد و با باخت ۲ بر یک برابر مارستلر، ناکام بزرگ رقابت‌ها انتخابی کشتی آمریکا لقب گرفت. باروز از سال ۲۰۱۱ در تمام مسابقات جهانی حضور داشته است. کشتی باروز و مارستلر تنها کشتی بود که به رقابت سوم کشیده شد.

همچنین در این رقابت‌ها، توماس گیلمان با شکست برابر زین ریچارد نتوانست خود را به مسابقات جهانی برساند. دیاکو دیاکومیهالیس نایب قهرمان جهان و حریف رحمان عموزاد خلیلی نیز نتوانست به دوبنده تیم ملی کشتی برسد.

دیوید تیلور نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم با نتیجه ۲ بر صفر بروکسی را شکست داد و مسافر بلگراد شد. تیلور بعد از فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در هیچ رقابت داخلی و خارجی حضور پیدا نکرده بود.

در پایان مسابقات فینال ایکس کشتی آزاد آمریکا، زین ریچاردز در وزن ۵۷ کیلوگرم، آروجا در وزن ۶۱ کیلوگرم، نیک لی در وزن ۶۵ کیلوگرم، زین رتفورد در وزن ۷۰ کیلوگرم، کایل دیک در وزن ۷۴ کیلوگرم، مارستلر در وزن ۷۹ کیلوگرم، دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم، زاهد والنسیا در وزن ۹۲ کیلوگرم، کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم و گیبل استیوسون در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آمریکا شدند.

نتایج کامل فینال ایکس مسابقات کشتی آمریکا:

۵۷ کیلوگرم – زین ریچاردز ۲ - توماس گیلمان صفر

ریچاردز ۴ گیلمان صفر

ریچاردز ۸ گیلمان صفر

۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروجاو ۲ ناهشون گرت صفر

آروجا ۶ گرت صفر

آروجا ۱۳ گرت ۱۰

۶۵ کیلوگرم: نیک لی ۲ دیاکومیهالیس صفر

نیک لی۷ دیاکومیهالیس ۶

نیک لی ۸ دیاکومیهالیس ۸

۷۰ کیلوگرم: زین رتفورد ۲ برگر صفر

زین رتفورد۱۱ برگر ۲

زین رتفورد ۴ برگر ۳

۷۴ کیلوگرم: کایل دیک ۲ جیسون نولف صفر

کایل دیک ۶ جیسون نولف صفر

کایل دیک ۳ جیسون نولف صفر

۷۹ کیلوگرم: مارستلر ۲ جردن باروز یک

جردن باروز ۳ مارستلر ۳ (برنده باروز)

جردن باروز ۴ مارستلر ۵

جردن باروز ۳ مارستلر ۸

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور ۲ آرون بروکسی صفر

دیوید تیلور ۶ آرون بروکسی صفر

دیوید تیلور ۵ آرون بروکسی ۴

۹۲ کیلوگرم: زاهد والنسیا ۲ ماکیاول صفر

والنسیا ۸ ماکیاولو صفر

والنسیا ۹ ماکیاولو ۲

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر ۲ جی‌دن کاکس صفر

کاکس به خاطر مصدومیت از رقابت با اسنایدر انصراف داد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیوسون ۲ پریس صفر

استیوسون ۶ پریس ۲

استیوسون ۵ پریس صفر

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سنسی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    واقعا تیم قوی داره آمریکا. الان بهترین تیم تا المپیک پاریس داره. دوسال دگ 6نفرشون عوض میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس