به گزارش مشرق، بامداد امروز (۲۱ خرداد) آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا موسوم به فینال ایکس برگزار شد تا تکلیف ملی‌پوشان کشتی آمریکا برای شرکت در مسابقات جهانی بلگراد مشخص شود. بعد از برگزاری مسابقات اوپن و مرحله دوم، رقابت‌های فاینال ایکس جایی برای مصاف بزرگان کشتی آمریکا بود که فرد برتر با دو برد از سه کشتی، به عضویت تیم جهانی در بیاید.

در این مسابقات اتفاقات بسیار زیادی افتاد تا از همان ابتدا مسابقات با حاشیه هایی همراه بود. جیدن کاکس کشتی گیر وزن ۹۷ کیلو آمریکایی که تغییر وزن داده بود تا با اسنایدر با تجربه کشتی بگیرد به دلیل مصدومیت به سالن مسابقات رفت و در حالی که با عصا راه می رفت خود را به وزن کشتی برساند اما مصدومیت اجاره نداد تا او مقابل اسنایدر کشتی بگیرد.

در همین خصوص حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص تکرار مسابقه بین جیدن کاکس و کایل اسنایدر شد اما با توجه به قوانین فدراسیون کشتی آمریکا دیگر شانسی برای حضور در تیم ملی برای کاکس وجود ندارد.

در قانون فدراسیون کشتی آمریکا به صراحت اعلام شده است که فقط کشتی گیرانی که در رقابت های جهانی موفق fه کسب مدال شده اند و جواز حضور در فینال ایکس دارند و یا کشتی گیرانی که علی رغم مدال جهانی در مسابقات اوپن آمریکا در همان وزن سابق کشتی گرفته‌اند، میتوانند ۴۸ ساعت قبل از شروع مسابقات انتخابی با ارائه درخواست کتبی خواستار تعویق انتخابی وزن خود شوند.

باتوجه به تغییر وزن جیدن کاکس و آمدن او به ۹۷ کیلو او شانسی برای حضور در تیم ملی را ندارد و کایل اسنایدر بار دیگر ملی پوش شد. اسنایدر اینبار بدون درد سر راهی مسابقات بلگراد می شود تا به فکر کسب یک مدال دیگر از آوردگاه جهانی باشد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس