کد خبر 1499152
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
امتیاز ویژه یزدانی برای غلبه بر تیلور از نگاه نایب قهرمان المپیک

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: شکست باروز در انتخابی تیم ملی آمریکا طبیعی بود چرا که بعد از ۱۵ سال در اوج بودن در مسابقات جهانی و المپیک یک روز کنارخواهی رفت.

به گزارش مشرق، صادق گودرزی گفت: اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم، طبیعی است بعد از ۱۵ سال در اوج بودن در مسابقات جهانی و المپیک یک روز کنار بروی و کسی که جوان تر و بهتر از تو است جای تو را در تیم ملی بگیرد. جردن باروز در حال حاضر ۳۵ ساله است و ۴ فرزند دارد و بالاخره هر کسی یک روزی می‌رسد که از آن روزهای اوج خود کنار برود. اکنون هم اتفاق عجیبی نیفتاده است. او اگر کشتی گیر ۲۳ ساله بود، می‌توانستیم بگوییم شکستش اتفاق عجیبی بوده است. وقتی سن ورزشکار که بالا می‌رود انتظار اینکه از نظر بدنی و خیلی از مسائل کم بیاورد وجود دارد.

وی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی را کامل ندیدم و تنها چند کشتی را در صفحات مجازی دیدم. آمریکا کشتی‌گیران و تیم خوبی دارد اما من همیشه گفته‌ام تیم ملی کشورمان به لحاظ تیمی یک سروگردن بالاتر از سایر تیم های ملی است و اگر همه چیز خوب باشد، نوید این را می‌دهم که در مسابقات جهانی امسال شاهد چند مدال طلا باشیم و قهرمان جهان شویم.

نایب قهرمان المپیک لندن در خصوص کشتی فینال خود مقابل جردن باروز گفت: در آن مسابقات جردن در روزهای خوب خودش بود و من هم کاملا آماده بودم و در کنار کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی هم کشیده بودم تا به فینال المپیک لندن برسم اما کشتی است و در کش و قوس‌هایی که بود، در یک جابه‌جایی به پاهای من رسید و توانست کسب امتیاز کند و قهرمان شود. کشتی قسمتی از زندگی ماست نه تمام زندگی ما، به شخصه خودم بعد از کنار رفتن از کشتی وارد یک زندگی جدیدی شدم، تشکیل خانواده دادم و در حال حاضر هم کار خودم را می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

حسن یزدانی در انتظار رقیب سنتی +فیلم

گودرزی در خصوص وضعیت حسن یزدانی و رویارویی او با تیلور عنوان کرد: من به دلیل مشغله کاری که دارم خیلی نمی‌توانم مسابقات کشتی‌گیران ایرانی را دنبال کنم اما چند مسابقه از مرحله آخر انتخابی تیم ملی که جام تختی بود را دیدم. در خصوص حسن یزدانی در این چند سال جوانی بود که شایستگی‌های خود را نشان داد. چندسال در این سطح از کشتی جهان پشت سر هم قهرمان جهان شدن کار هرکسی نیست. او مقابل تیلور چه ببازد و چه پیروز شود مهم نیست چرا که یزدانی کار خود را انجام داده و تاریخ سازی کرده است. او برای همه ما ستودنی و قابل احترام است.

وی در ادامه گفت: برای منِ صادق گودرزی، حسن یزدانی چه از تیلور شکست بخورد و چه تیلور را شکست دهد برنده واقعی است. چرا که حفظ کردن و نگه داشتن خودش در این سطح از کشتی و زندگی حرفه ای کار بسیار دشواری است. داشتن انگیزه و اشتیاقی 21 سالگی در 28 سالگی برای من ستودنی است و امروز هم هر کجا که می رویم ذکر و خیر حسن آقا هست. ما نباید موضوع تیلور را برای حسن یزدانی حساس کنیم. او چه شکست بخورد و چه پیروز شود برنده همه مسابقات بوده است.

نایب قهرمان المپیک لندن با اشاره به غالب بودن حسن یزدانی بر تیلور تصریح کرد: در مجموع اگر بخواهیم این موضوع را فنی بررسی کنیم، می بینیم که هر 2 کشتی گیر در شرایط یکسانی قرار دارند اما تیلور سن بالایی دارد و می توان گفت حسن یزدانی از این جهت غالب بر تیلور است. ما نباید بار روانی برای حسن یزدانی ایجاد کنیم. امیدوارم فضایی برای او ایجاد کنند که در آرامش، کار خود را دنبال کند. همه پیشکسوتان و مردم عزیز کشورمان که همیشه به کشتی لطف داشتند وظیفه داریم فضای آرامی را برای یزدانی ایجاد کنیم و او را در تنگنای کَل‌کَل، او را نگذاریم تا با خیال راحت مبارزه کند و اتفاق المپیک توکیو برایش تکرار نشود.

گودرزی در پایان با تحسین حسن یزدانی گفت: من خودم 4 سال پی در پی قهرمان جهان و المپیک را تجربه کردم و در سال پنجم کم آوردم. همین که انگیزه دارد و ماه‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارد و تلاش می‌کند کار سختی است. همیشه از کارهای او تعجب می‌کنم ولی کارهای او برایم ستودنی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 0
    هرچه که به کشتی های حسن یزدانی به دیوید تیلور نگاه میکنم بیشتر دلیل باخت را عدم توجه و دقت کافی خود حسن یزدانی یا کادر فنی کنار تشک میبینم.اخرین شکست یزدانی در مقابل تیلور نشان میدهد که کادر فنی و خود حسن یزدانی به قدر کافی روی سطح امادگی و وضع جسمانی دیوید تیلور تمرکز نداشتند. شگرد کشتی گیران امریکائی این است که برای وزن کردن کیلوهای زیادی را کم میکنند ولی بلافاصله پس از وزن کشی به همان وزن سابق یا در همان حد یعنی حدود 5 تا 8 کیلو اضافه وزن بر میگردند در نتیجه شکست این کشتی گیر با اختلاف 5 تا 8 کیلو کار ساده ائی نیست نمونه اش همین شکست باروز در مقابل چنس ماستلر است.
  • رضا آهن جان IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    فدای پهلوون ضادق گودرزی واقعا حرف حق زدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس