هراس صهیونیست‌ها از پاسخ مقاومت/پناه‌گاه‌ها باز و مدارس تعطیل شد

رژیم صهیونیستی پس از حمله ناجوانمردانه بامداد سه شنبه به نوار غزه، دچار وحشت شده و از تعطیلی مدارس و باز شدن پناه‌گاه‌ها حتی در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و شهرک نشینان جنوب سرزمین های اشغالی در مرز با غزه خواست وارد پناه گاه ها شوند.

فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از دیگر صهیونیستها ها از جمله ساکنان حومه تل آویو خواست تا نزدیک پناهگاه‌ها بمانند.

این واحد از ارتش رژیم صهیونیستی، از صهیونیستها که در ۴۰ کیلومتری غزه زندگی می کنند، خواست به پناه گاه ها بروند و در مدرسه حاضر نشوند.

براساس بیانیه ارتش، پناهگاه های رژیم صهیونیستی حتی در شمال سرزمین های اشغالی تا شهر «اشدود» باز هستند و سیستم پدافند موشکی موسوم به «گنبد آهنین» این رژیم به صورت کامل در منطقه فعال شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گذرگاه ها و جاده های منتهی به غزه را بست و اعلام کرد که مدارس شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه امروز سه شنبه تعطیل هستند.

مسیر پروازهای فرودگاه بن گورین رژیم صهیونیستی نیز به مسیرهای جایگزین تغییر کرده است.

«ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که حمله به غزه را پیش شرط حضور خود برای پایان دادن به تحریم نشست های کابینه این رژیم اعلام کرده بود، بدون در نظر گرفتن تبعات سنگین این حمله برای صهیونیست ها، در واکنش به آن در پیامی توئیتری نوشت: «وقتش رسید.»

«بزالل اسموتریچ» وزیر تندروی دارایی رژیم صهیونیستی نیز با تقدیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای صدور دستور حمله به غزه، در توئیتر نوشت: «اسرائیلی ها تحت حفاظت هستند.»

اسموتریچ در حالی صحبت از تحت حفاظت بودن صهیونیست ها سخن می گوید که هراس و وحشت امروز سرزمین های اشغالی را فراگرفته است.

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز که عازم سفر به هند بود، این سفر را لغو کرد. وی در پیامی توئیتری، هدف قرار دادن رهبران جهاد اسلامی فلسطین در این حمله را توجیه کرد.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم از تحت نظر قرار گرفتن منطقه جنوب سرزمین های اشغالی در مرز با غزه تا برقراری آرامش خبر داد و هدف عملیات اخیر را "مقابله با کسانی دانست که امنیت این رژیم را به خطر انداخته اند."

«ریچارد هچ» سخنگوی واحد بین الملل ارتش رژیم صهیونیستی نیز در راستای سیاست تفرقه افکنی میان گروه های مقاومت فلسطین، حماس را هدف حمله بامداد امروز علیه غزه ندانست و گفت: این عملیات پاسخی به راکت های ماه گذشته جهاد اسلامی فلسطین است.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از فراخوان نیروهای ذخیره ارتش این رژیم و برگزاری نشست امنیتی کابینه در عصر سه شنبه خبر داد.

برخلاف تصور رژیم صهیونیستی، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به جنایت صهیونیست ها علیه مبارزان جنبش جهاد اسلامی واکنش نشان داد و با اشاره به جنایت بامداد امروز رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد که دشمن در محاسبات خود اشتباه کرد و بهای جنایت هایش را خواهد داد.

«اسماعیل هنیه» در بیانیه ای تاکید کرد که ترور فرماندهان فلسطینی در یک عملیات بزدلانه در نوار غزه، امنیت را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان نخواهد آورد.

وی گفت که ترور فرماندهان،مقاومت را گسترده تر خواهد کرد و دشمن در محاسبات خود اشتباه کرده و بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

هنیه اضافه کرد که مقاومت خود روش پاسخ دردناک به دشمن را تعیین خواهد کرد.

همچنین «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که جنایت امروز رژیم صهیونیستی در نوار غزه جنایتی علیه تمام ملت فلسطین است.

پیش از این جنبش حماس در بیانیه ای با تسلیت شهادت جهاد شاکر الغنام، خلیل صلاح البهتینی و طارق محمد عز الدین از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تعدادی از شهروندان فلسطینی در نوار غزه که اغلب آن ها زن و کودک هستند، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بهای جنایت های خود را خواهد داد.

در این بیانیه با اشاره به تجاوز بامداد سه شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید شده که مسئولیت کامل این جنایت وحشیانه و پیامدهای آن با رژیم صهیونیستی و کابینه فاشیستی و تندروی آن است.

جنبش حماس خاطرنشان کرد که تروریسم و جنایت های روزافزون رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و تمام کرانه باختری و در قدس و مسجد الاقصی بهای سنگینی برای آن رژیم خواهد داشت و امنیتی برای تل آویو به ارمغان نمی آورد.

این جنبش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی تواند اهداف و برنامه های تجاوزگرانه خود را محقق کند بلکه تنها منجر به اتحاد بیش از پیش ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن در تمامی میدان ها می شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که مبارزه و مقاومت ملت فلسطین و پایبندی به حقوق و آرمان ها و همچنین پاسخ به تجاوزها تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

حمله بامداد روز سه شنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۳ شهید از جمله چهار کودک و شش زن و ۲۰ زخمی برجای گذاشته است.

در میان شهدا همچنین «جهاد شاکر الغنام، خلیل البهتینی و طارق محمد عزالدین از اعضای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس