کد خبر 1487820
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
اوکراین

رسانه‌های صهیونیستی از استقرار رادارهای تولید اراضی اشغالی فلسطین در اوکراین پس از موافقت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق،رسانه‌های صهیونیستی از استقرار رادارهای تولید رژیم صهیونیستی در اوکراین خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که اوکراین هفته پیش، این رادارها را به عنوان کمک از یک سازمان مردم نهاد لیتوانی دریافت کرده است.

وبگاه فلسطینی «عرب ۴۸» نیز با انتشار این خبر نوشت: با وجود مخالفت مکرر رژیم صهیونیستی با تجهیز اوکراین به سلاح‌های جنگی از بیم برانگیختن خشم کرملین، وزارت جنگ این رژیم با امضای قرارداد تسلیحاتی برای تجهیز کی‌یف به رادارهای تولید شرکت اسرائیلی رادا موافق کرده است.

بر اساس این گزارش و به اعلام سازمان مرد نهاد «آبی، سفید برای اوکراین»، هفته پیش سه سیستم راداری تولید شرکت رادا رژیم صهیونیستی در اوکراین استقرار یافت.

بر اساس این گزارش، رادارهای ثابت و سیار شرکت رادا برای رصد تهدیدهای هوایی، زمینی و دریایی استفاده می‌شود و نیروهای خط مقدم اوکراین از این رادارها علیه تهدیدهای موشکی، راکتی، پهپادها و کوآدکوپترها استفاده خواهند کرد.

این سازمان مردم نهاد لیتوانی اعلام کرد که رادارهای تولید رژیم صهیونیستی با هدف کاهش احتمال هدف قرار گرفتن تاسیسات و زیرساخت‌های مهم اوکراین از سوی روسیه به طور مستمر در اختیار کی‌یف قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات وبگاه الکترونیکی شرکت رادا، این رادارها قادر به رصد هواپیماها و بالگردها را در فاصله ده‌ها کیلومتری و پهپادهای بسیار کوچک، راکت‌ها و موشک‌های کوتاه برد را از فاصله ۱۰ کیلومتری شناسایی کنند. این رادارها قادر به رهگیری تهدیدات نیستند، اما هشدار اولیه درباره هدف گیری احتمالی را صادر می‌کنند.

شرکت رادا، تحت نظارت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است و این وزارتخانه درباره امضای هرگونه قرارداد خرید و فروش تجهیزات آن، تصمیم می‌گیرد.

«ناتان فلاییر» فعال صهیونیست برای اوکراین، طی پستی در توئیتر نوشت که تجهیز اوکراین به سه رادار از نوع ieMHR، نخستین محموله از ۱۶ راداری است که سازمان مردم نهاد آبی سفید پس از جمع آوری ۱۴ میلیون دلار از سوی شهروندان لیتوانی خریداری کرده است و بقیه رادارها نیز وارد لیتوانی شده‌ و سربازان لیتوانی در حال مونتاژ آن‌ها پیش از انتقال به اوکراین هستند.

سازمان آبی وسفید لیتوانی در پی آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین تشکیل شد و تاکنون ۴۰ میلیون دلار برای کمک به کی‌یف و خرید تجهیزات جنگی برای آن جمع آوری کرده است.

پیشتر، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور تسلیحات دفاعی شامل سیستم‌های ضد پهپادی از دو شرکت «رافائل» و «البیت» به اوکراین موافقت کرده بود. سیستم‌های ضدپهپادی مذکور می‌تواند با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک ، پهپادها را به دام بیندازد و سرنگون کند. این سیستم‌ها تا شعاع ۲۵ مایلی را پوشش می‌دهند و می‌تواند نزدیک نیروگاه‌ها و تاسیسات حساس مستقر شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز خصومت‌ها بین روسیه اوکراین به طور کلی رویکردی محتاطانه را در پیش گرفت و این جهت‌گیری را تا زمان بازگشت به قدرت و تصدی پست نخست‌وزیری حفظ کرد اما از زمان تصدی مجدد این پست گفت که اسرائیل ارائه سامانه‌های تلسیحاتی به اوکراین را در نظر خواهد گرفت و حتی در همین راستا، با تایید وی «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم به کی‌یف سفر کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز چندی پیش گزارش کرد، در بخشی از اسناد محرمانه و جنجالی فاش شده پنتاگون، به ارسال تسلیحات مرگبار رژیم صهیونیستی به اوکراین نیز اشاره شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی بوکانی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 2
    کار اوکراین به مثابه تکیه بر یک دیوار نیمه خراب است که هر لحظه ممکن است فرو بریزد . رژیم صهیونیستی اگر بیل زن بود باغچه خودش رو بیل میزد، سامانه گنبد آهنین و شبکه راداری مستقر در فلسطین اشغالی به زور از هر ده راکت یک مورد رو ساقط می کنه و پهپاد حزب الله رو که اصلا نتوانست شناسایی کنه بعد یه عده کشور بدبخت به تجهیزات اون دل می بندن!
  • GB ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 1
    اسرائیل هم روسیه متجاوز و میخوات هم غرب و... تجهیزات نظامی باید ارسال کنه ، رادار به چه درد میخوره !!! اف ۱۶ بدید اوکراین کار و تموم کنه....
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    امان از طراحان و کارتل های جنگ ..!!
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    بر که بخارد نان چوپان را می خورد
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    یکی میگه مرگ بر پوتین یکی میگه مرگ بر زلنسکی این وسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند شاسی بلند تقسیم می کنند
  • سعید اصفهان IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس