تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو

صهیونیست‌ها برای هجدهمین هفته متوالی، تظاهرات علیه نتانیاهو و سیاست‌های کابینه او را از سر گرفتند و شماری از آنها مقابل خانه رئیس رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی این رژیم تجمع کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صهیونیست‌ها امروز پنجشنبه برای هجدهمین هفته متوالی به خیابان‌ها بازگشتند تا علیه قوانین موسوم به «اصلاحات قضائی» که توسط دولت تل آویو اجرا شده و مخالفان آن را «کودتا علیه دموکراسی» می‌دانند، اعتراض کنند.

تظاهراتی که شهرهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو، قدس اشغالی و حیفا را فرا گرفته است، بدون مشاهد هیچ نشانه‌ای از راه حل برای آن، وارد هفته هجدهم شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک معترض را پس از آنکه ده‌ها نفر بزرگراهی در تل‌آویو را قبل از بازگشایی آن مسدود کردند، دستگیر کردند.

شبکه‌های تلویزیونی رژیم اشغالگر تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات تل آویو را چند هزار نفر تخمین زدند. همچنین حدود ۵۰۰ نفر در مقابل خانه اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

ده‌ها صهیونیست هم تظاهراتی را در مقابل خانه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شهرک «کریات اربعه» که در اراضی الخلیل در جنوب کرانه باختری ساخته شده است، برگزار کردند.

بن گویر در توئیتی در واکنش به این تظاهرات نوشت: چند ده تظاهرکننده که توسط ایهود باراک (نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی) فرستاده شده بودند، امروز صبح برای تظاهرات در ورودی خانه من تجمع کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان ماه مارس گذشته از تعلیق موقت تصویب لوایح مربوط به این قانون در کنست خبر داد. اما سران مخالفان نتانیاهو در روزهای اخیر گفته‌ اند که گفتگوها با دولت با میانجیگری اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم، هیچ پیشرفتی نداشته است.

مخالفان نتانیاهو می‌گویند در صورت تصویب قانون اصلاحات قضائی، دستگاه قضائی به ویژه دیوان عالی رژیم صهیونیستی که عالی‌ترین نهاد قضائی این رژیم است، تضعیف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس