ابراز انزجار اروپایی‌ها از وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی قرار است در مراسم «روز اروپا» شرکت کند که اروپایی‌ها اعلام کردند، علاقه‌ای به حضور وی در این مراسم ندارند.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که نماینده ای به مراسم «روز اروپا» در تل آویو اعزام نکند.

مراسم «روز اروپا» قرار است روز سه شنبه ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در تل‌آویو و با حضور «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت: بسیاری از اظهارات و عقاید بن گویر با دیدگاه های اتحادیه اروپا در تضاد است و این اتحادیه از نگاه سیاسی وی یا حزبش حمایت نمی کند و درباره فرستادن نماینده رسمی برای حضور در مراسم «روز اروپا» تصمیم نگرفته است.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی نیز در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که ترجیح می دهد با بن گویر و «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم دینی» دیداری نداشته باشد.

این در حالی است که دفتر بن گویر، حضور وی را در مراسم «روز اروپا» به نمایندگی از کابینه رژیم صهیونیستی تایید کرده است.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی قصد اعزام فرد دیگری را غیر از بن گویر به مراسم «روز اروپا» ندارد.

نهم مه که در اروپا با عنوان «روز اروپا» شناخته می‌شود، سالگرد «بیانیه شومان» است؛ در چنین روزی در سال ۱۹۵۰، روبرت شومان، وزیر خارجه وقت فرانسه در یک نطق تاریخی در پاریس ساختار جدیدی از همکاری سیاسی برای

اروپا ارائه کرد که در آن وقوع هرگونه جنگی میان دولت‌های اروپایی را غیرقابل تصور می‌خواند. این پیشنهاد مبنای تشکیل نهادی است که امروزه به عنوان اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

حضور رهبران احزاب تندرو صهیونیست در کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو، روابط رژیم صهیونیستی با آمریکا و اتحادیه اروپا را دچار مخاطره کرده است.

باوجود گذشتن چندماه از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سنت شکنی کرده و هنوز وی را به کاخ سفید دعوت نکرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا بر این باورند که رویکرد افراطی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی موجب تقویت مقاومت فلسطین و تسریع فروپاشی این رژیم می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس