جزئیات بسته جدید کمک نظامی ۲.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تشریح جزئیات بسته جدید کمک نظامی ۲.۶ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آمریکا امروز سه شنبه از کمک ۲.۶ میلیارد دلاری جدید نظامی این کشور به اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص ارسال بسته جدید کمک نظامی ۲.۶ میلیارد دلاری به اوکراین اعلام کرد: بسته جدید شامل مهمات بیشتر برای سیستم های دفاع هوایی پاتریوت، مهمات بیشتر برای راکت اندازهای چندگانه «هیمارس» (HIMARS) و همچنین رهگیرهای دفاع هوایی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، جزئیات بسته جدید کمک های آمریکا به اوکراین عبارت است از:

- مهمات سامانه دفاع موشکی پاتریوت؛

- راکت اندازهای چندگانه «هیمارس»؛

- گلوله توپخانه؛

- مهمات برای سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوا نروژی؛

- مخازن نظامی؛

- تجهیزات مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین؛

- حدود ۳۶۰۰ اسلحه سبُک و بیش از ۲۳ میلیون گلوله مهمات؛

- رادارهای پدافند هوایی؛

- ۱۱ وسیله نقلیه تاکتیکی برای تخلیه تجهیزات نظامی؛

- ۶۱ تانکر با سوخت سنگین؛

- ۱۰ کامیون و ۱۰ تریلر برای حمل تجهیزات سنگین؛

- نارنجک انداز؛

- تجهیزات ارتباطی امن، پایانه ها و خدمات ماهواره های ارتباطی فضایی.

این در حالیست که «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کرد: بسته جدید کمک نظامی واشنگتن به اوکراین این هفته (به وقت محلی) اعلام می شود. این بسته خیلی زود اعلام خواهد شد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا مجوز ارسال آن را صادر کرده است.

یک مقام ارشد آمریکا پیشتر به تایمز گفته بود که «بخش قابل‌ توجهی» از این توپ‌ های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌ های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل‌ آویو تأمین شده است.

پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که روسیه اعلام کرده در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    تا ایران بخاطر ملاحظات اقتصادی بصورت علنی سلاح و موشک بالستیک به روسیه نفروشد نباید انتظار داشته باشیم روسیه بخواهد ملاحظات اقتصادی را کنار گذاشته و بصورت علنی سوخو 35 را به ایران بفروشد او نیز به ایران فقط تسلیحاتی را خواهد فروخت که کوچک و قابل قائم کردن باشد نه مثل سوخو 35 بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس