واکنش‌های گسترده به دومین دور حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

دومین حمله پیاپی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی واکنش‌های تند بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، دومین حمله پیاپی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی با واکنش تند منطقه‌ای روبرو شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که به حمایت از برادرانمان در فلسطین و مقدساتمان ادامه می‌دهیم و اسرائیل باید این را بفهمد. رئیس جمهور ترکیه گفت: «تهدیدات علیه جایگاه تاریخی و معنوی مسجد الاقصی و تهدید زندگی فلسطینیان باید به طور قطعی متوقف شود.»

همچنین طرفداران تیم فوتبال گالاتاسرای ترکیه در حمایت از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی پلاکاردی را تحت عنوان «اگر قدس آزاد نباشد، دنیا همه اسیر است» روی سکوهای ورزشگاه نصب کردند.

از سوی دیگر تظاهرات هزاران نفر در استانبول در حمایت از مسجد الاقصی برگزار شد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هم ضمن محکوم‌کردن تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و معتکفان در این مسجد، این تجاوزات را اقدامات شیطانی توصیف کرد که بایستی با آن مقابله شود.

وزارت خارجه اردن هم در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که تماس‌ها و تحرکات ما در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل ادامه دارد. همزمان تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان در محکومیت حملات وحشیانه به مسجد الاقصی در دومین شب پیاپی برگزار شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: «رژیم اشغالگر بر ادامه تعرض به مقدسات و ایجاد تنش، ناامنی و بی‌ثباتی اصرار دارد و تجاوزات علیه مسجد الاقصی ضربه به تلاش‌های آمریکا برای آرام‌سازی اوضاع در ماه رمضان است.»

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم اظهار کرد: «حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی از طرف ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند. جنایت صهیونیست‌ها در داخل مسجد الاقصی نقض صریح قوانین و عرف بین‌الملل است.»

براساس گزارش‌ها در حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی در دومین شب پیاپی، «خضر غراب» کودک ۱۴ ساله فلسطینی در بخش قدیمی قدس به ضرب گلوله یک شهرک‌نشین اشغالگر یهودی زخمی شد. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین ۴ جوان فلسطینی را در «ام الفحم» در جریان سرکوب تظاهرات حمایت از مسجد الاقصی بازداشت کرد.

از سوی دیگر، در درگیری‌های اردوگاه العروب در شمال الخلیل، یک نظامی اشغالگر اسرائیلی در جریان سنگ‌پرانی فلسطینیان از ناحیه صورت هدف قرار گرفت و مجروح شد.

شبکه الغد اعلام کرد که در دومین حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی، ۲۰ نمازگزار فلسطینی زخمی شدند.

با این حال، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در حال حاضر از مسجد الاقصی عقب‌نشینی کرده و مقابل دروازه‌های آن مستقر شدند.

نظامیان صهیونیست برای دومین شب پیاپی به مسجدالاقصی هجوم آوردند. در آخرین ساعات روز چهارشنبه منابع خبری از فلسطین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیل در حال اعزام نیروهای کمکی بیشتر به شهر قدیمی بیت المقدس هستند.

هلال احمر فلسطین در بیت المقدس نیز یورش دوباره نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی در شامگاه چهارشنبه را تائید کرد و گفت: «اکیپ های ما در مجاورت الاقصی مشغول کار هستند و مصدومان جدید در مسجد را به بیمارستان منتقل می‌کنند.»

در همین ارتباط گفته شده که نیروهای اشغالگر اسرائیل با گلوله‌های لاستیکی به فلسطینیان در داخل صحن مسجد الاقصی حمله کردند.

خبرنگار الجزیره در کمتر از نیم ساعت قبل از بامداد اعلام کرده بود که نیروهای اشغالگر اسرائیل در حال حمله به نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی هستند و برای تخلیه مسجد از نمارگزاران تلاش می‌کنند.

همچنین گفته شده که نیروهای اشغالگر صحن القبلی در مسجدالاقصی را محاصره کردند تا از اقامت شبانه فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی جلوگیری کنند.

علاوه بر این، نیروهای اشغالگر در دروازه‌های مسجدالاقصی مستقر شدند و از ورود فلسطینیان به بخش قدیمی بیت المقدس و مسجد الاقصی جلوگیری می‌کنند.

خبرها از مسجدالاقصی حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر اسرائیل به نمازگزاران در داخل و خارج مسجدالاقصی حمله کردند. همزمان اعلام شده است که پلیس رژیم اسرائیل در حال تلاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در «ام الفهم» در داخل خط سبز است و تیراندازی هوایی از سوی پلیس نیز گزارش شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس