کد خبر 1478786
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
نتانیاهو از واکنش قوی علیه حملات موشکی مقاومت فلسطین هراس دارد

کابوس صهیونیست‌ها از قدرت انصارالله یمن به کابوس جدیدی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در چند سال اخیر، قدرت نظامی انصارالله یمن تحت رصد و بررسی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و صهیونیست‌ها با دقت تسلیحات مورد استفاده رزمندگان انصارالله یمن را آنالیز و بررسی می‌کنند. برآورد صهیونیست‌ها این است که انصارالله یمن، یکی از تهدیدات کاملا جدی برای رژیم صهیونیستی در آینده نه چندان دور است.

وب سایت عبری زبان nziv در گزارشی نوشت: اگرچه نیروهای حوثی در یمن بیش از ۱۰ سال است که در معرض جنگ داخلی بوده و مورد حمله ائتلاف متجاوز به رهبری رژیم سعودی قرار گرفته‌اند، اما توانسته‌اند به یک قدرت منطقه‌ای موثر و تأثیرگذار تبدیل شوند و اکنون از قابلیت‌های نظامی بسیار بالایی برخوردارند. به ویژه در زمینه موشک‌های دوربرد یا در زمینه پهپادها، پایگاه خبری المیادین حزب‌الله می‌نویسد که در ضربه زدن به دشمنان یمن مانند عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس بسیار موثر بوده است.

بر اساس گزارش مراکز تحقیقاتی غربی، گروه انصارالله یمن از نظر تعداد پهپادها پس از حزب‌الله لبنان در میان نیروهای نیابتی ایران در منطقه در رتبه دوم قرار دارد. اولین پهپادهایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شدند «رقیب، راصد و هدهد ۱» بودند که همگی پهپادهای کوچک و سبک بودند که در انجام مأموریت‌های شناسایی تخصص داشتند. یک سال بعد یمن پهپاد قاصف ۱ که اولین پهپاد تهاجمی یمنی‌ها برای پاسخ به تجاوزات بود را رونمایی کرد و سپس پهپاد دیگری از همین نوع به نام «قاصف ۲» معرفی شد.

در تابستان چهار سال قبل مدل جدیدی از پهپاد به نام صماد رونمایی شد که شامل سه نوع صماد ۱ برای عملیات شناسایی، صماد ۲ برای عملیات رزمی میان برد و صماد ۳ برای عملیات تهاجمی با سطح کیفیت بالا بود. علاوه‌بر این، یک پهپاد «صماد ۴» وجود دارد که می‌تواند مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر را پرواز کند و موشک‌های هوا به زمین را حمل می‌کند که قادر به حمله به سایت‌های مستحکم زمینی است.

با توجه به آنچه گفته شد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا پهپاد حوثی‌ها که به دستور ایران عملیاتی می‌شوند، تهدید محسوب می‌شوند؟ و آیا آنها پهپادهایی دارند که بتوانند به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) برسند و اهدافی را در اسرائیل مورد حمله قرار دهد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شاکی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 1
    ایران و یمن دو بازوی قدرت مند نظامی در جهان اسلام . اسرائیل گورت کندس
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 3
    بیخیال
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 2
    فکر کنم می خواهی توپچی را با ترقه بترسانید
  • مهدی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    یمن یک قدرتی هست مثل جمهوری اسلامی ایران حتی فراتر از ان یمن تبدیل به یک ابر قدرت میشه مثل ایران یمن لبنان نیست یمن فراتر از همه است بخدا قسم اگه به یمنی ها باشه اینها اسرائیل رو منهدم میکنند این جماعت با یک کف دست نون خشک کاری کردند که تمام دنیا انگشت به دهان ماندن خدایا رزمندگان یمنی را پیروز بگردان و اسرائیل و آل سعود و امریکا و انگلیس را نابود بگردان
  • علی ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    اسراییل فرزند انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس