کد خبر 1481066
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
حضور ۴۹۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

نهادهای فلسطینی در گزارشی تعداد اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را ۴۹۰۰ نفر اعلام کردند.

به گزارش مشرق، چند نهاد فلسطینی امروز (یکشنبه) و در آستانه روز اسیر فلسطینی طی گزارش مشترکی تعداد اسرا را ۴۹۰۰ نفر اعلام کردند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، این گزارش از سوی سازمان امور اسرا و آزادگان، انجمن اسیر فلسطینی، مؤسسه «الضمیر» (فعال در حوزه اسرا) و مرکز حقوق بشری «وادی حلوه» جمع‌آوری شده است. طبق این گزارش از میان ۴۹۰۰ مرد و زن اسیر، ۷۰۰ تن از آن‌ها بیمار هستند.

همچنین رژیم صهیونیستی پیکر ۱۲ اسیر را که در سال‌های گذشته در زندان‌ها جان باخته‌ یا بر اثر سوءرفتار مقامات زندان به شهادت رسیده‌اند را هنوز به خانواده‌هایشان تحویل نداده است. این گزارش تأکید می‌کند که گروگان‌گیری پیکر اسرا و کشته شدگان بدترین جنایتی است که یک رژیم می‌تواند دست به آن بزند.

در ادامه این گزارش آمده است که از میان ۴۹۰۰ اسیر، ۳۱ نفر از آن‌ها زن، ۱۶۰ نفر کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند. همچنین بیش از هزار اسیر دیگر در شرایط بازداشت اداری به سر می‌برند که سن شش نفر از آن‌ها زیر ۱۸ سال است. بازداشت اداری به شرایطی گفته می‌شود که فرد گاهی تا ماهها و سال‌ها بدون تفهیم اتهام و دادگاهی شدن، در شرایط بازداشت می‌ماند تا جایی که بسیاری از اسرا مجبور می‌شوند برای خلاصی از این وضعیت دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت بزنند و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری بارها این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش ۲۳ نفر از اسرا از پیش از توافق اسلو (۱۹۹۳) در زندان‌ها به سر می‌برند. ۱۱ نفر آن‌ها در جریان تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ آزاد شده و دوباره به دست صهیونیست‌ها دستگیر شده‌اند که بارزترین چهره در میان آن‌ها «نائل البرغوثی» است که ۴۳ سال پیش تاکنون در زندان به سر می‌برد.

همچنین ۵۵۴ اسیر حکم حبس ابد دارند، تا جایی که صهیونیست‌ها حتی پس از فوت یک اسیر حبس ابدی، پیکر او را نیز همچنین نرد خود نگه می‌دارند، طوریکه پیکر ۱۲ اسیری که از سال ۱۹۸۰ تاکنون در زندان‌ها درگذشته‌اند، تحویل خانواده‌هایشان نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس