کد خبر 1478093
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
پکن: اسرائیل از اقدامات تنشزا دست بردارد

چین در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی از تل آویو خواست که از این اقدامات دست بردارد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین به تحولات اراضی اشغالی واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی خواست که اقداماتی که به تشدید تنش منجر می‌شود را متوقف کند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما از تشدید درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها ابراز نگرانی می‌کنیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم که اقدامات اساسی برای تقویت اجرای سازوکار دودولتی به عمل آورد. ما از اسرائیل می‌خواهیم که خویشتنداری به خرج دهد و هر اقدامی که به افزایش تنش منجر شود، را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: اوضاع قدس پیچیده و دشوار شده است و همه طرف‌ها باید در راستای حفظ وضعیت تاریخی مقدسات دینی حرکت کنند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که تلاش‌های خود را برای ایجاد راهکار زودهنگام و عادلانه برای مساله فلسطین تشدید کند.

درباره اوکراین هم چین از آمریکا و ناتو به شدت انتقاد کرد و آنها را مسئول ادامه بحران اوکراین دانست و تاکید کرد: ناتو حق ندارد که چین را متهم به عدم فشار بر روسیه درباره بحران اوکراین کند.

وزارت خارجه چین همچنین همسویی آمریکا و تایوان را نقض خطرناک اصل چین واحد دانست و گفت: همسویی آمریکا و تایوان به حاکمیت و تمامیت ارضی ما لطمه می‌زند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس