برگزاری اولین جلسه دادگاه پولشویی ۱۶۵۰ میلیارد تومانی

اولین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان گلستان امروز برگزار می شود.

به گزارش مشرق، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه از برگزاری دادگاه پرونده پول‌شویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان خبر داده بود پیگیری ها حاکی از این است که این دادگاه آغاز شده است.

بر اساس اطلاعات واصله این پرونده ۹۶ متهم دارد که ۳ متهم اصلی و سرکرده آنان، همچنان در زندان هستند و بقیه متهمان با قرار تأمین تا زمان دادگاه، فعلاً آزادند متهمان در این پرونده، هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از منابع یکی از مؤسسات مالی و اعتباری برداشت کرده‌اند و در قالب رسیدگی به این پرونده، ۶ هزار میلیارد تومان، اموال و املاک حاصل از این جرم، شناسایی و توقیف شد که از این میزان تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان به مؤسسه بازگردانده شد و در حال تعیین تکلیف ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده هستیم.

در این پرونده که ۳۰ هزار صفحه است ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم، بررسی برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده، علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۶۵ جلدی بود.

این پرونده پول‌شویی پس از پرونده‌های لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر، گندم‌های مفقودی و پرونده پیش فروش خودرو، چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مستقر در استان گلستان، رسیدگی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس