نتانیاهو

اعلام خبر توافق میان ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، موجی از واکنش ها را در سرزمین های اشغالی در پی داشته است.

سرویس جهان مشرق - هفته گذشته ایران و عربستان سعودی با میانجیگری دولت چین، بعد از ۷ سال روابط دیپلماتیک میان خود را احیاء کردند.

توافق میان عربستان سعودی و ایران که به صورت ناگهانی اعلام شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت. دولت های سراسر جهان این توافق میان ایران و عربستان را به نفع امنیت و صلح بیشتر در منطقه دانسته و از آن حمایت کردند.

در این میان، به عقیده اکثریت کارشناسان و تحلیلگران، بزرگترین بازنده این توافق، کسی نیست جز رژیم صهیونیستی. صهیونیست ها که حدود سه سال است برای ایجاد یک محور امنیتی - نظامی در مقابل ایران و محور مقاومت در منطقه، در حال پیش برد طرحی موسوم به توافقات صلح ابراهیمی هستند، اکنون تلاش ها و طرح های خود را از دست رفته می بینند.

در واقع برای رژیم صهیونیستی که در تکمیل پروژه ضد ایرانی خود، مهم ترین مسئله، حضور عربستان سعودی در این توافقات صلح بود، اکنون همه چیز به یکباره زیرو رو شده است و مقامات این رژیم، متحیرانه به توافق میان ایران و عربستان می نگرند. این موضوع باعث شده است تا مقامات و سیاستمداران این رژیم، به جان هم افتاده و یکدیگر را مقصر این مسئله معرفی کنند.

رسانه های صهیونیستی از جدل بین مقامات دولت قبلی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو بر سر مقصر کردن یکدیگر در رابطه با توافق میان ایران و عربستان روایت می‌کنند.

به گفته رسانه های صهیونیستی، در جریان سفر نتانیاهو به رم، یک مقام ارشد سیاسی، مقصر اصلی توافق میان عربستان سعودی و ایران را ضعف دولت بایدن و دولت ائتلافی یائیر لاپید - نفتالی بنت معرفی کرد. از سوی دیگر جبهه مخالفان نتانیاهو نیز او و کابینه اش را مقصر این موضوع معرفی می‌کنند.

واکنش رسانه های و مقامات رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان/ رویای صهیونیستی که بر باد رفت
هاآرتص:
توافق بین ایران و عربستان سعودی نقشه جدیدی از منطقه غرب آسیا و فراتر از آن ترسیم می کند

در استراتژی منطقه ای جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران که از سال ۲۰۲۰ و با عادی سازی روابط با بحرین و امارات آغاز شد، نقطه نهایی تکمیلی راهبرد مدنظر، عادی سازی رسمی و آشکار روابط با عربستان سعودی است. تحلیلگران صهیونیست از اهمیت فوق العاده حضور عربستان در این راهبرد، به مثابه "نگین روی تاج" نام میبرند. اما به نظر می رسد با توافق میان ایران و عربستان سعودی، به این زودی ها نگینی بر روی تاج خیالی صهیونیست ها وجود نخواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که وعده داده بود تا عربستان سعودی را به دایره توافقات صلح ابراهیمی بیاورد، اکنون خود را در شرایط وخیمی می بیند، به نظر می رسد وی اصلی ترین بازنده در میان صهیونیست ها در ماجرای توافق ایران و عربستان سعودی باشد. او در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های خارجی مانند «العربیه» سعودی انجام داد، به صراحت اعلام کرد که روند سیاست های او، بازگشت به نقطه آغازی است که مشخصه دولت‌های قبلی وی بود، یعنی ادامه توافقات صلح ابراهیمی.

واکنش رسانه های و مقامات رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان/ رویای صهیونیستی که بر باد رفت
گیدئون سَعر، وزیر سابق رژیم صهیونیستی:
نتانیاهو وعده صلح با عربستان سعودی را داد، اما درنهایت ایران آن را عملی کرد

اما صهیونیست ها باید متوجه این موضوع شوند که واقعیت و جریان تحولات در منطقه و جهان تغییر کرده است و آنگونه که رژیم صهیونیستی میخواهد، همه این تغییرات و تحولات، باب میل آنها نیست و نخواهد بود. روزنامه هاآرتص در ابتدای روی کار آمدن کابینه وی درباره تحولات جهانی اینگونه میگوید:

واقعیتی که اکنون، در پایان سال ۲۰۲۲ و در دور جدید نخست وزیر نتانیاهو وجود دارد، بسیار متفاوت از واقعیتی است که یک، دو یا سه سال پیش و در دوره های نخست وزیری قبلی نتانیاهو وجود داشت.

درحالی که سرزمین های اشغالی ملتهب ترین دوران خود را میگذراند و کارشناسان عبری زبان و خارجی از احتمال فروپاشی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی میگویند و همچنین، ‌ درگیری ها با فلسطینیان در کرانه باختری به شدت افزایش یافته است، برای صهیونیست ها غیر ممکن است که در چنین شرایطی، بتوانند عربستان سعودی را راضی به پیوستن به توافقات ابراهیمی کنند.

واکنش رسانه های و مقامات رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان/ رویای صهیونیستی که بر باد رفت
بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی:
تجدید روابط ایران و عربستان سعودی یک اتفاق نگران کننده است
چالش های امنیتی عظیمی که اسرائیل با آن مواجه است در حال افزایش است و نتانیاهو و کابینه اش مشغول کودتای قضائی هستند
من اعلام می کنم که امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و شهروندانش توسط نتانیاهو رها شده است و این اتفاق (توافق عربستان و ایران) نتیجه آن است

به گفته منابع عبری زبان، سعودی ها در پیامی به مقامات صهیونیست به صراحت اعلام کرده اند که تنها زمانی روابط خود را با اسرائیل عادی خواهد کرد که در حل مناقشه اسرائیل و فلسطین پیشرفتی حاصل شود. به گفته درون متزا، کارشناس عبری زبان مسائل منطقه غرب آسیا، سعودی‌ها دقیقاً با توجه به مرکزیت خود در جهان عرب و تعهدشان به «ابتکار صلح عربی» که عادی‌سازی روابط و حل و فصل مسأله فلسطین را به هم مرتبط می‌کند، مهره‌ای دشوار برای پیوستن به توافقات ابراهیمی هستند.

اما بررسی شرایط فعلی در سرزمین های اشغالی، چنین چیزی را نشان نمی دهد و ارزیابی ها از تحولات سرزمین های اشغالی حاکی از افزایش درگیری و تنش ها در هفته ها و ماه های پیش رو است، واقعیتی که اجازه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به مقامات سعودی نمی دهد.

واکنش رسانه های و مقامات رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان/ رویای صهیونیستی که بر باد رفت
یولی ادلشتین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی:
«در حالی که ما در اینجا مشغول جنگ قدرت و درگیری داخلی هستیم، حرکت تحولات دنیا متوقف نمی‌شود
ایران و عربستان سعودی اکنون بر سر تجدید روابط بین خود توافق کرده اند و این برای اسرائیل بسیار بد است
زمان آن فرا رسیده است که بنشینیم، صحبت کنیم و اختلافات بین خودمان را حل کنیم تا در برابر تهدید اصلی برای موجودیتمان (ایران) متحد شویم

البته، برخی از صهیونیست ها از ابتداء نیز به تحقق استراتژی اسرائیل برای ایجاد یک کمربند نظامی - امنیتی در برابر ایران با استفاده از کشورهای منطقه، باور نداشتند. - اودی ایونتال، کارشناس صهیونیستی در رابطه با مسائل و موانع رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک ارتباط و رابطه مستمر با کشور های عربی گفت:

قدرت و نفوذ ایران از همان ابتدا، موتور محرکه ‌ای بود که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به سمت اسرائیل سوق می داد. اما از طرفی، توازن قوا و بازدارندگی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس که به شدت به نفع ایرانیان است، واقعیتی است که پیشرفت روابط این کشورها با اسرائیل را به ویژه در زمینه امنیتی- نظامی کند و به تاخیر می اندازد. این کشورها، همانطور که باید از آتش حذر کرد، نسبت به تعریف ایجاد رابطه با اسرائیل به عنوان یک پیمان ضد ایرانی، کاملا محتاطانه عمل میکنند؛ و ایران نیز به نوبه خود مراقب است که این کشورها از آن همچنان این ترس را داشته باشند.

واکنش رسانه های و مقامات رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان/ رویای صهیونیستی که بر باد رفت
معاریو:
پیشرفت چشمگیر: ایران و عربستان سعودی اعلام کردند بر روی از سرگیری روابط دیپلماتیک با یکدیگر به توافق رسیده اند

اِزوی بارل، کارشناس صهیونیستی در واکنش به توافق ایران نوشت: این توافق، رویای اسرائیل برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی عربی علیه ایران را از بین می برد و ممکن است مذاکرات هسته ای را احیا کند.

اکنون باید دید مقامات رژیم صهیونیستی برای اینکه از جریان تحولات منطقه عقب نمانند، ‌ در واکنش به توافق میان ایران و عربستان سعودی، چه اقدامی را در روزهای آینده انجام خواهند داد. بی شک این اتفاق، بر روند سیاست های صهیونیست ها در منطقه و پروژه عادی سازی روابط با عربستان سعودی و دیگر کشورهای اسلامی، تاثیر محسوسی خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    10 2
    زوزه های سگ هار نتانیاهو به اخرش نزدیک شده. ان شالله با ملکه الیزابت گور به گور شدش در قعر جهنم گل بگه گل بشنوه
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    10 2
    فقط رویای صهیونیست بر باد نرفته. رویای براندازان و منافقان کثیف و علی کریمی و مصی پولکی نژاد و ... به باد فنا رفته خدا را شکر
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    9 1
    هر که با ال علی درافتاد ورافتاد. پایان شب سیه نزدیک است. ان شالله
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    8 6
    سعودي همون آل صهيون بود ديگه؟
    • زارا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 1
      بله همونه اما اما ما باید سیاست داشته باشیم باید با عربستان که کشور همسایه است و در منطقه است ارتباطط بگیریم نادان البته نمیدونم از سیاست چیزی حالیته یا نه
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 1
      شما که بسته شدن سفارتعربستان را میکوبید تو سر مخالفان حالا چرا ناله میکنید .البته نباید از این موضع زیادی هم خوشحال بود اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید با روابط با این و آن شرطی بشه.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      سرت را بذار بمیر شریک اسراییل
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      بله تا ديروز كه بدون اجازه اربابت آمريكا دس از پا خطا نميكرد، اما امروز كه با تدبير مقام معظم رهبرى و سواد مملكت دارى دولت جناب رئيسى ، بدون وابستگى و مزدورى كدخدا محورى ، با دور كردن مملكت حرمين شريفين از آمريكا و اسرائيل با شكست برنامه هاى پيچيده آنها براى توطعه در منطقه و ايران بحمدالله به اذعان همه دشمنان ، ايران و مقاومت اسلامى به پيروزى بزرگ دست يافت بكورى چشم امريكا پرستان،،،،
    • ارش IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      ممنون که ما رو از نادانی نجات دادید و سیاست رو به ما آموزش دادید دیگه از دیوار سفارت بالا نمی رویم و برای گرفتن پست و مقام راه بهتری پیدا میکنیم
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      ۱۹:۰۳ جناب این طرز پیام دادنها دیگه نه حنایی ورنگی برای ملت داره این مدل مال قدیما هست.:))))
  • FR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    7 5
    ای آنکه عدم مذاکره شعارت آغوش آل سعود در انتظارت
  • CA ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    10 5
    🔴 با «‎دلار ۳,۷۰۰تومانی» از دیوار سفارت ‎عربستان بالا رفتند با «دلار ۵۰ هزار تومانی» از آن پایین آمدند...
    • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 3
      رییسی بن سلمان پیوندتان مبارک
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 1
      چه ربطی داره منافق احمق و کودن
  • US ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    4 0
    این روش مصالحه بهترین روش برای تأمین منافع ملی ایران می باشد در دنیای سیاست دوست و دشمن دائمی وجود ندارد بلکه منافع ملی ماندگار است،
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 2
      احسنت. فقط موندم چرا آمریکا و فرانسه و چین خوشحال هستند و روسیه و اسرائیل خیلی دل خوش ندارند. البته سوزش روسیه قابل فهم است.
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    حتی تعامل با کل دنیا و صلح با آمریکا و حتی اسرائیل هم مشکل مردم رو حل نمیکنه چون مشکل ایرانی داخلیه رانت و قاچاق و فساد و اختلاس سازمان یافته به بهانه های ایدئولوژیک
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 1
    یله دیگه از امروز عربستان تو ایران دوست و برادر شد.تا دیروز فحشش میدادیم
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    درد بلای حاج قاسم تو سر یک یکتون
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 2
    تا دیروز که عربستان عرستان بود از نظر شما حالا دیگه شد ادم خوبه برای بقا
  • پرشیا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    نتانیاهو هم معتقد به شهروند درجه یک و دو و سه است. یعنی این ماهیت ایدئولوژی صهیونی است که طبقه بندی‌های خودی و ناخودی و نخودی و بیخودی دارد. پس یعنی ورژن مدرن همان برده داری؟
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 0
      عاقبت اپارتایدلیبرالیسمه
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    آهان پس برای بر هم زدن طرح صلح بوده.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 2
    شما در توهم خود سیر کنید اینا اگه قرار بود با تحلیل های شما از بین برن 80 سال حکومت نمی کردند با همین خشک مغزیاتون مملکت رو به باد دادید
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      خاک بر سرت منافق رذل
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    2 1
    اگر همه را تهدید نمی کردید و ایران هراسی به راه نمی انداختید الان از اسرائیل در منطقه خبری نبود. لطفی که شما به اسرائیل کردید امریکا نکرد.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    قابل توجه اگر قراره بر دنیاحاکم بشید شرط اول ذخایر عظیم ارزی هست شرط دوم جمعیت بالاست شرط سوم دیپلماسی فوق العاده قوی حال ببینید چین هر۳رو داره اما اگر قراره بردنیاحاکم بشه برای 50سال آینده برنامه ریزی کرده
  • لیلا IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    3 0
    جدی جدی خودشون خودشون رومتلاشی کردن
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 2
    اول طبق امر آمریکا طالبان و القاعده با دلالی روسیه باهاتون رفیق شدن حالا هم پدرخوندشون با دلالی چین فامیلتون شدن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    ولی بزرگترین ضربه ها نثار آمریکا شد. هم از نفوذش در منطقه کاسته شد، هم یکی از مهمترین متحدانش بعلاوه نوچه های پیوست مثل امارات رو از دست داد، هم رقیبش جاش رو گرفت، هم دشمنش یعنی ایران جایگاهش بهتر شد، هم اختلاف ها کمتر شد که منجر به کمرنگ شدن حکمرانیش در منطقه شد، هم مهمترین پایگاه منطقش یعنی اسرائیل در وضعیت بدی قرار گرفت، هم حیثیت و بزرگی و نقش آفرینی و تعیین کنندگیش کمرنگ شد، هم وضعیت توافق هسته ای به شدت به ضررش شد، وضعیت کشورهای متاثر در محور مقاومت مثل لبنان و عراق و سوریه هم که محل درگیری بود بهبود پیدا خواهد کرد.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    به فرموده خمینی کبیر رمز نابودی اسرائیل اتحاد کشورهای مسلمان برای نابودی اسرائیل است.توافق ایران با عربستان پیش زمینه توافق برجام نیست .بلکه توافق ایران وعربستان بستر وزمینه تشکیل اتحاد نظامی بین کشورهای عربی با ایران برای تشکیل ناتوی نظامی عربی اسلامی برای حمله به اسرائیل ونابودی اسرائیل است. ایران فرمانده این جنگ است و همه کشورهای عربی با فرماندهی ایران در ساعت صفر در نبرد بزرگ به اسرائیل به زودی حمله گسترده خواهند کرد واسرائیل را نابود خواهند کرد. عربستان-مصر- عراق- اردن -لیبی- سوریه - بحرین -کویت -عمان -حزب ا.. لبنان وارتش لبنان -قطر وارتش قهرمان ایران وسپاه پاسداران غیور ناتوی نظامی اسلامی شیعی - سنی محو اسرائیل هستند. دشمن مشترک کشورهای مسلمان رمز اتحاد وتوافق ایران وعربستان است ونه توافق هسته ای وبه همین خاطر یک فرد نظامی یعنی اقای ژنرال علی شمخانی دست اتحاد وتوافق را با عربستان داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس