.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار خبر توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط، گفت: این توافق یک شکست تمام عیار و خطری برای سیاست خارجی اسراییل است.

به گزارش مشرق، یاییر لاپید گفت: وقتی ما به جای کار علیه ایران و تقویت روابط با آمریکا، همه روزه درگیر جنون مساله اصلاحات قضایی هستیم، نتیجه ای غیر از این حاصل نمی شود.

نفتالی بنت نیز در همین رابطه با حمله به نتانیاهو، این توافق را یک شکست بزرگ برای اسراییل توصیف کرد و آن را ناشی از ترکیب اهمالگری در عرصه سیاسی، ضعف عمومی ساختار و درگیری داخلی در دولت رژ یم صهیونیستی دانست.

بنت گفت: از سرگیری روابط (بین تهران و ریاض) یک تحول خطرناک و به ویژه برای اسرائیل است، این در واقع یک پیروزی سیاسی برای ایران است.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی نیز گفت: توافق ایران و عربستان برای اسرائیل بسیار بد است.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که بنشینیم، گفت‌وگو کنیم و اختلافات بین خودمان را حل کنیم تا در برابر تهدید علیه تمامیت اسراییل، مانند سابق یکپارچه باشیم، تنها راه موفقیت ما همین خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

به‌دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، امیر دریابان «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    5 0
    مثل اینکه بن سلمان از نتانیاهو زرنگتره
    • بختیاری IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      عربستان عرضه چنین غلطی رو نداره،مگراینکه به یقین رسیده باشن غرب وحشی وعموسام اوراق رفتنی هستند که متاسفانه چنین شعوری هم ندارند.میمونه یک دلیل که فکر کرده میتونه هم از توبره بخوره هم از آخور! که قطعا کور خوندن همراه با ارباب و دوشنده وحشی خودش باید تاوان تک تک خیانت ها وجنایت ها رو پس بدن
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 2
    به‌دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، امیر دریابان «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد. فهمیدیم ... ما را
  • US ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    بن سلمان به آمریکا گفته در ازای غنی سازی اورانیوم مانند ایران با اسرائیل سازش خواهد کرد!!! رسیده به اخاذی کار بن سلمان
  • گاو پیشونی سفید IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    یادمه همین حرفارو از روابط ایران و آذربایجان میزدبد که باعث خشم اسراییل شده!؛ خوشبین به رابطه با عربستان هم نباشید زیرا مثل آذربایجان جوجه هارو آخر پاییز میشمارن!!
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به فرموده خمینی کبیر رمز نابودی اسرائیل اتحاد کشورهای مسلمان برای نابودی اسرائیل است.توافق ایران با عربستان پیش زمینه توافق برجام نیست .بلکه توافق ایران وعربستان بستر وزمینه تشکیل اتحاد نظامی بین کشورهای عربی با ایران برای تشکیل ناتوی نظامی عربی اسلامی برای حمله به اسرائیل ونابودی اسرائیل است. ایران فرمانده این جنگ است و همه کشورهای عربی با فرماندهی ایران در ساعت صفر در نبرد بزرگ به اسرائیل به زودی حمله گسترده خواهند کرد واسرائیل را نابود خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس