کد خبر 1482013
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
شیخ نعیم قاسم: توافق ایران و عربستان سعودی شجاعانه بود

معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه منطقه در حال حرکت به سوی ثبات است، گفت توافق ایران و عربستان سعودی شجاعانه و جسورانه بود.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در جریان ضیافت افطاری در بیروت، توافق ایران و عربستان سعودی را شجاعانه توصیف کرد.

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری «العهد»، شیخ نعیم قاسم گفت: «ما شاهد هستیم که منطقه در حال حرکت به سمت حل‌وفصل اختلافات، ثبات و راهکار سیاسی است. در رأس آنچه در منطقه رخ داد، توافق عربستان سعودی و ایران قرار دارد. این توافق یک رویا بود و از نظر بسیاری باتوجه به پیچیدگی‌های موجود میان دو کشور، این توافق تقریبا محال بود؛ اما این توافق صورت گرفت چون ایران و عربستان سعودی تصمیم جسورانه و شجاعانه‌ای گرفتند چراکه آن‌ها خواهان همکاری بایکدیگر و تنظیم کردن قطب‌نمای خود در جهت ثبات سیاسی کشورشان و منطقه هستند. این تصمیم در عین حال یک تصمیم جسورانه و هم تصمیمی شجاعانه بود.»

معاون دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «امروز، این فضای مثبت ایجاد شده در حالی که ما انتظار آن را نداشتیم. آیا شایسته نیست مایی که در یک کشور زندگی می‌کنیم، شاهد حل و فصل اختلافات و تفاهم بایکدیگر نباشیم؟ چراکه این کشور متعلق به همه ماست و همه در آن سهیم هستیم و کشورمان برای نسل‌های آینده به ارث خواهد ماند. آنچه در توافق ایران و عربستان سعودی رخ داد، رویکرد را در منطقه تغییر داد. رویکرد به این شکل بود که ایران دشمن است و اسرائیل خواهان اتحاد با برخی از کشورهای عربی به منظور تقابل با ایران است. امروز با توافق عربستان و ایران رویکرد تغییر کرده است و اسرائیل دوباره دشمن واقعی همه شده است. به همین دلیل است که ما شاهد تقلاها در اسرائیل و وضعیت بدی هستیم که آن‌ها به خاطر این توافق در آن به سر می‌برند. این‌ها تماما به یُمن موضع جسورانه ایران و عربستان بود.»

وی همچنین بیان کرد: «امروز، رویکرد در منطقه به این صورت است که رژیم اسرائیل، دشمن است. یعنی ما به نقطه آغاز بازگشتیم، در مرحله‌ای که این رژیم با دشوارهایی در درون خود مواجه است، در مرحله‌ای که این رژیم از ضعف و سستی رنج می‌برد، در مرحله دستاوردها و پیروزهای محور مقاومت، آغاز راهکارها در یمن، سوریه و دیگر مناطق. افزون بر افزایش قدرت ملت مجاهد فلسیطین در داخل این کشور و همچنین تمام دستاوردهایی که محور مقاومت آن‌ها را رقم زد. تمام این‌ها به نفع حرکت رو به جلوی ما و به نفع ما برای رقم زدن دستاوردهای جدید در برابر شکست اسرائیل خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    کاری که یانکی ها و غرب میگن استفاده از ضعف سران بعضی کشورهای منطقه است در حالیکه اگه هوشمند باشن باید بگن چرا غربیها آرامش داشته باشن و ما تنش ، بسه و باید این راه رو تعطیل کنیم و آرامش منطقه خودمون از همه چیز مهمتره
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 1
    ای ولا به نعیم
  • من IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 0
    ماس مالی کن بره شییخ
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    آره دیگه، بخشش از بزرگان است، ما بخشیدیم. آمریکا میگه جنگ یمن را کش بدهید! چه ابرقدرت بدی بودی آمریکا. مشهوده هرگز مستقل نبودی آمریکا. تفرقه بینداز و حکومت کن شده آرمان آمریکا. خاک به سرت آمریکا. گاو لندن بودی همیشه آمریکا. توبه کن بپیوند :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس