کد خبر 1470606
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
اوکراین: هر ساعت در باخموت مانند جهنم است

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین گفت: هر ساعت در باخموت مانند جهنم است اما نیروهای ما مواضع خود را در خط مقدم تثبیت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ولودیمیر نازارنکو معاون فرمانده گارد ملی اوکراین شنبه شب افزود: با وجود حملات شدید و مداوم نیروهای روسی، خط مقدم باخموت طی چند روز گذشته توسط نیروهای اوکراینی تثبیت شده است.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی از رودخانه باخموتکا عبور نکرده‌اند و مرکز شهر همچنان تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین تاکید کرد: دشمن هفته پیش در شمال و شمال غرب باخموت موفقیت‌هایی داشت اما سربازان اوکراینی در حال جنگیدن هستند و در طول چند روز گذشته مواضع ما در خط مقدم به لطف تلاش و کار سخت، تثبیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نزدیکی روستای ایوانیوسک در جنوب غربی باخموت، جاده کوستیانتنیوکا - باخموت تحت کنترل نیروهای اوکراینی است و آنها با تلاش فراوان این جاده را حفظ کرده‌اند.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی با کمبود مهمات مواجه هستند و به گلوله‌باران نامنظم متوسل شده‌اند و در تلاش برای بمباران خطوط تدارکاتی ما هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه هفته گذشته گفت: بزرگ‌ترین چالش اوکراین دفاع از شهر باخموت است. هنوز سخت‌ترین و درعین‌حال حیاتی‌ترین وضعیت در شهر باخموت و نبردهایی که برای دفاع از این شهر ضروری است را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار و اخباری که از فرماندهان در خط مقدم نبرد دریافت می‌کنم، روسیه متحمل خسارات سنگینی در اطراف این شهر شده است.

زلنسکی گفت: فرماندهان روسی به هیچ وجه برای جان سربازان خود ارزشی قائل نیستند و آنها را به طور مداوم برای حمله به مواضع ما می‌فرستند و شدت درگیری در این شهر در حال افزایش است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: در روزهای اخیر نیروهای روسیه بیش از ۳۰ حمله به منطقه خرسون در جنوب اوکراین انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 0
    روسیه باید بسیج نسبی دیگری را اعلام نماید چون برای فتح سه استان شمالی رود دونیپر روسیه بهتر می باشد کار اوکراین را یکسره کند و حمله ای از شمال کیف آغاز کند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 0
    امریکا تایوان را تسلیح می کند چین نیز باید روسیه را تسلیح نماید
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 0
    جنگ اوکراین صحنه یک جنگ کلاسیک محض نیست و بیشتر ترکیبی از جنگ نامتقارن و کلاسیک است و باید ارتش روسیه ابتدا جنگ افزارهای جنگ نامتقارن یعنی پهباد و بالستیک و کروز نقطعه زن را می کرد و بعد وارد گود می شد الان هم دیر نشده و با خرید از ایران و چین می تواند کمبود را جبران کند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 0
    اوکراینی ها در این جنگ از تاکتیک گرونگیری مردم وسپر انسانی دارند استفاده می کنند که مانع استفاده از تمام ظرفیت نظامی دسته های تانک و توپخانه ارتش روسیه می شود روسیه باید با کوچاندن روستاها و شهرهای مسیر عملیات اش باید مانع این اقدام شود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 0
    چین باید نبرد با امریکا را در خاک اوکراین ادامه دهد نه مرزهای چین و نه در خاک تایوان که آنهم بخشی از چین می باشد چین باید امریکا را با جنگ نیابتی وادار به تخلیه تایوان کند نه با جنگ مستقیم که هزینه های بسیار زیادی برای چین می تواند داشته باشد
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 1
      آمریکا نباشه ، چین از نطر اقتصاد و تکنولوژی نابوده
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 1
    ارتش روسبه در همین جبهه ، نصف شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس