کد خبر 1471446
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
نظامی اوکراینی: باخموت سقوط می‌کند

یک نظامی اوکراینی واقف به اوضاع میدانی، پیش‌بینی کرده است که شهر «باخموت» به زودی سقوط خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یکی از نظامیان اوکراینی در شهر «چاسف یار» حدود ۱۰ کیلومتری غرب «آرتیومفسک» (باخموت) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با توجه به پیش‌روی‌های روسیه پیش‌بینی کرد که شهر «باخموت» سقوط خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم آن‌که دولت اوکراین اصرار دارد که نیروهای مسلح این کشور همچنان به دفاع از شهر باخموت ادامه می‌دهند، شواهدی از عقب‌نشینی قریب‌الوقوع ارتش اوکراین از این شهر وجود دارد.

یک اپراتور تانک در ۱۰ کیلومتری غرب باخموت به خبرگزاری فرانسه گفت: «باخموت سقوط خواهد کرد. ما تقریباً‌ محاصره شدیم. یگان ها به تدریج در گروه های کوچک در حال عقب نشینی هستند».

بر اساس این گزارش، این مرد ادعا کرد که جاده آسفالت نشده‌ای که دو شهرک را به هم وصل می‌کند، تنها جاده ای است که از حملات روسیه نسبتاً ایمن است. وی هشدار داد که اگر خودروهای زرهی اوکراین در باتلاق گرفتار شود، این خودروها به سادگی هدف توپخانه‌های روسیه قرار خواهند گرفت.

این خبرگزاری همچنین به مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده اشاره کرده است که اخیراً ارزیابی کرده است که کی‌یف در حال انجام یک عقب نشینی تاکتیکی محدود از شهر است که می‌تواند به عقب نشینی استراتژیک منتهی شود.

روز گذشته (دوشنبه)، کی‌یف اعلام کرد علیرغم تلفات سنگین گزارش شده از دو طرف، به تقویت موقعیت خود در باخموت ادامه خواهد داد. دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، از تصمیم برای دفاع از باخموت حمایت کرده است.

این در حالی است که روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع آگاه در کی‌یف گزارش کرد که زالوژنی هفته‌ها قبل به زلنسکی دستور عقب‌نشینی از باخموت را داده بود که با مخالفت رئیس‌جمهور اوکراین روبرو شده بود.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» برخی از بهترین یگان‌های ارتش اوکراین در ماههای اخیر در حوالی باخموت در درگیری با نیروهای روسیه از بین رفته‌اند و این نگرانی وجود دارد که توانمندی ارتش اوکراین برای ضدحمله در بهار و تابستان به شدت تضعیف شود.

یکی از فرماندهان نظامی اوکراین به وال استریت ژورنال در این خصوص گفت: «در این‌جا ما بیش از حد از پتانسیل تهاجمی خود که برای روزهای سیاه اوکراین نیاز داریم، استفاده می‌کنیم».

مقام‌های آمریکایی اهمیت باخموت را برای اوضاع نظامی در دونبال ناچیز می‌دانند و به طوریکه «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفت که شکست احتمالی اوکراین، «ضرورتاً‌به معنای این نیست که روسیه جریان این نبرد را تغییر داده است».

با این‌حال، طبق گزارش‌های رسانه‌ای، زلنسکی نگران ضربه‌ روحی است که در نتیجه سقوط باخموت وارد شود و بنابراین اهمیت نمادینی برای این شهر که قلعه اوکراین نامیده است، قائل است.

پیش‌تر هم ارتش اوکراین و موسسه مطالعات جنگ تأیید کردند نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند. طبق گزارش‌ها، با پیشروی نیروهای روسیه در شهر باخموت، یأس و ناامیدی در بین مقام‌های اوکراینی برای حفظ این شهر رو به افزایش است.

روسیه اعلام کرده تسلط بر باخموت راه را برای کنترل کامل بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
    • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      علامه اونوقت باید خودت واسه جنگ با اروپا و آمریکا حاضر کنی و امنیت فرضی که داری ضربدر صفر میشه
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    حمله به زیرساخت های اوکراین باید به راه اهن و فرودگاه ها و بنادر اوکراین نیز باید گسترش یابد و این کار باید بیشتر توسط پهبادهای انتحاری باید صورت بگیرد
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    با 300 هزار نیرو از شمال اوکراین می توان هم کیف و هم چرنیهوف را می توان تصرف نمود البته باید پیشروی ها در امتداد رود دنیپر ادامه یابد تا ارتش اوکراین نتواند از پلهای موجود بر رودخانه دنیپر استفاده کند
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    به مقامات چینی برسانید آمریکا برای حمله به تاسیسات و مناطق حساس نظامی و اقتصادی چین به جنگ چین و تایوان نیاز دارد و نه منظور دیگری و اینو چینی ها باید در نظر داشته باشند این یک دام است انها نیز برای جنگ نیابتی با امریکا و تایوان کشوری چون کره شمالی و کوبا کاستاریکا و ونزوئلا و گزینه های فراوان دیگری دسترسی دارند و نباید بطور مستقیم و تنهایی با تایوان و امریکا بجنگند
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    روسیه بهتر است به استان چرنیهوف حمله کند چون 1- همان هدف اصلی مرحله دوم عملیات یعنی قطع خط آهن کیف به خارکیف را نیز محقق نماید 2- علاوه به اینکه از ناحیه شمال و شرق می تواند کیف را محاصره نماید و فشار نظامی و روانی سنگینی به اوکراین به لحاظ نزدیکی به کیف وارد نماید 3-چرنیهوف شهر روس زبان است و بلاروسی های حومه چرنیهوف نیز به روسها می پیوندند و پای بلاروس هم وسط می آید پس چرا روسیه باز قصد دارد از منطقه سومی و خارکیف مجددا پیشروی کند
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 0
    روسها در حمله دوم باید نیروی زمینی شان فقط روزها حرکت کنند تا کمتر در کمین پارتیزان ها بیافتند چون ارتش روسیه یک ارتش کلاسیک می باشد
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    6 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس