روایت‌های متناقض روسیه و اوکراین از درگیرهای اطراف باخموت

رئیس شرکت واگنر گفت که نیروهای این گروه شبه‌نظامی کنترل روستای «یاهیدنه» دراطراف باخموت را تصرف کرده‌اند اما ارتش اوکراین با رد این ادعا اعلام کرد که روستاهای نزدیک این شهر همچنان تحت کنترل کی‌یف است.

به گزارش مشرق، پریگوژین شنبه در پیامی ویدیویی گفت: شرکت خصوصی واگنر ساعت ۱۹ شنبه ۲۵ فوریه (ششم اسفند) کنترل کامل یاهیدنه (یاگودنویه) در شمال باخموت را بدست آورند.

وی روز جمعه نیز اعلام کرد که واگنر توانسته است بر روستای «برخیوکا» در اطراف باخموت کنترل پیدا کند.

حدود پنج تا هفت هزار نفر همچنان در باخموت در شرق اوکراین سکونت دارند و ماه‌هاست که درگیری‌های نیروهای روس و اوکراینی بر سر این شهر ادامه دارد.

درگیری‌ها در روزهای اخیر شدت گرفته و یکی از خونین‌ترین تحولات از آغاز جنگ تاکنون را رقم زده است.

به نوشته رویترز، واگنر متحمل ضربات سنگینی شده و پریگوژین را بر آن داشته تا از دستگاه‌های نظامی روسیه بشدت انتقاد کند.

وی هفته گذشته مقام‌های ارشد ارتش روسیه را به خیانت متهم کرده و گفت که آنها مهمات کافی در اختیار گروه واگنر قرار نمی‌دهند.

از سوی دیگر، تداوم محاصره باخموت باعث شده است تا تحلیلگران اوکراینی علنا خواستار خروج نیروهای کی یف از این شهر شوند.

«اوله ژدانوف» تحلیلگر نظامی اوکراینی پنجشنبه اذعان کرد که روستای برخیوکا در اطراف باخموت به کنترل نیروهای روسیه درآمده است.اما ستاد مشترک ارتش اوکراین در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که نیروهای روسیه پیشروی ناموفقی در روستاهای اطراف باخموت از جمله برخیوکا داشته‌اند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چندی پیش عملیات سنگین توپخانه‌ای به شهر باخموت را نشانه‌ای برای آغاز حمله جدید و بزرگ روسیه به اوکراین خواند.

وی گفت: واقعیت این است که ما شاهد شروع (تهاجم روسیه) هستیم. کاری که ولادیمیر پوتین و روسیه انجام می‌دهند این است که هزاران و هزاران نیروی بیشتر را اعزام کرده و ریسک نرخ بسیار بالای تلفات را پذیرفته‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    چین متخصص جنگ های نیابتی است و نباید فریب سرنگونی 140 یا حتی 1000 جنگنده ژاپنی را بخورد چین براحتی می تواند امریکا را از پا در بیاورد آنهم با ماشین جنگی تازه اش بنام اقتصاد و جنگ نرم و حمایت از کشورهایی چون ایران و کشورهای افریقایی و امریکای لاتین که مخالف آمریکا هستند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس