زلنسکی یک فرمانده ارشد ارتش اوکراین در خط مقدم را برکنار کرد

رئیس جمهور اوکراین یک فرمانده ارشد ارتش این کشور که در خط مقدم نبرد با روسیه می‌جنگید را بدون ارائه هیچ دلیلی از کار برکنار کرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین یک فرمانده ارشد نظامی ارتش که از فرماندهان نیروهای مشترک این کشور در خط مقدم نبرد با روسیه در دونباس است را از کار برکنار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی علت این برکناری را اعلام نکرده است و ارتش نیز هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نداده است.

طبق این گزارش، زلنسکی در یک حکم یک خطی «ادوارد موسکالیف» را به عنوان فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین اخراج کرد.

زلسنکی روز جمعه در سخنرانی خود از موسکالیف به عنوان یکی از فرماندهانی نام برده بود که با آن درباره تحولات جبهه جنگ صحبت کرده بود. وی از مارس ۲۰۲۲ پس از آغاز عملیات نظامی روسیه به این سمت منصوب شده بود.

نیروهای روسی درحالی طی هفته‌های گذشته در تلاش برای تصرف دو منطقه در شرق اوکراین در دونباس هستند که رئیس جمهور اوکراین شرایط در جبهه شرقی را بسیار سخت و دردناک توصیف کرده است.

نیروهای ارتش روسیه با تمرکز بر تصرف شهر راهبردی «باخموت» حملات متعددی را علیه اوکراین طی روزها و هفته‌های گذشته انجام داده و طبق گفته ستاد ارتش اوکراین روز یک شنبه نیز چندین حمله ناموفق در این منطقه داشته‌اند.

رئیس جمهور اوکراین ماه گذشته نیز با تاکید بر لزوم پاکسازی نهادهای این کشور، دستور اخراج جانشین فرمانده گارد ملی اوکراین را صادر کرده بود. زلنسکی پیش از این نیز یکی از معاونین ریاست سرویس امنیت داخلی اوکراین و همچنین رؤسای این سازمان در نواحی مختلف کشورش را اخراج کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 7
    ان شالله بزودی خودت هم برکنار خواهی شد خلنسکی
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 4
      آب رو بریز همونجا که اوس محمود گفت
    • حسین IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      حالا برکنار شد . اصلا کشته شد..چه سودی برای تو دارد..
  • ساس IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 5
    زلنسکی به دستور ناتو همه افسرانی که احتمال دارد به اوکراین مستقل ایمان داشته باشند و یا به ریشه های مشترک روسیه و اوکراین احترام میگذارند برای کشته شدن به میدان های بطور حتم کشتارگاه اعزام میکند ولی وقتی میبیند برخی قسر در رفته اند و این اعزام اثرات معکوس دارد آنها را از مراکز تصمیم گیری یا اثر گذاری بیرون میکند. هر فرمانده اوکراینی ٣ تن بپا از سیا دارد.
    • ضیا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 1
      از نظر شما اکراین مستقل یعنی کشور دست نشانده زیر یوغ روسهای متجاوز
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 5
    روسيه و پوتين بد هستند اما اروپا بدتر و آمريكا شيطان بزرگ و بدترين است در جنگ روسيه و اوكراين روسيه و پوتين مقصرند اما تقصير اروپا بيشتر و آمريكا مقصرترين عامل در اين جنگ و ساير جنگ ها و تنش ها در سراسر دنياست
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 1
    روسيه و پوتين بد هستند اما اروپا بدتر و آمريكا شيطان بزرگ و بدترين است در جنگ روسيه و اوكراين روسيه و پوتين مقصرند اما تقصير اروپا بيشتر و آمريكا مقصرترين عامل در اين جنگ و ساير جنگ ها و تنش ها در سراسر دنياست اگر چشم مان را بر توسعه هر چه بيشتر ناتو با هزار ترفند و نيرنگ آن هم زماني كه روسيه بزرگ ترين نيرو و كشور باقيمانده از شوروي تازه داشت دست به زانو مي شد گواه بزرگ گناه بزرگ آمريكا و اروپاست . بزرگ ترين تنش زا و جنگ آفرين دنيا آمريكاست ، بزرگترين حامي تروريست در دنيا آمريكاست ، بزرگترين حامي اسراييل در جهان آمريكاست ، بزرگترين خصم و دشمن ماهيت و هويت ديني ، اعتقادي و اخلاقي در جهان آمريكاست ، بزرگترين دشمن بشريت آمريكاست تنها كشور بهره برنده از سلاح هسته ايي جهت قلع و قمع انسان هاي بي گناه ( مردم عادي ) آمريكاست بزرگترين دشمن ايران آمريكاست و ... آمريكا بزرگترين نماد غرور ، تكبر ، جاه طلبي و خودكامگي شيطان در دنياست و عمده محصولات ضد اخلاقي و فرهنگي ، ضد انساني و ديني و ضد خدا و بشريت كه حقيقتا برنامه ها ، طرح ها و فتنه هاي شيطاني است از آنجا بر مي خيزد . داعش متوحش ، ضد انسان ، انسانيت و اسلام را آمريكا بوجود آورد كه همين يكي با آن همه جناياتي كه انجام داد و مي دهد كه روح و روان هر آدمي را جريحه دار مي كند براي محكوميتش كافي است . انواع فسادها ريشه ، بيشه و خاستگاه بزرگ و اصلي آن غرب خصوصا آمريكاست هر آنچه دشمني خدا و بشريت است از آمريكا و غرب سر زده و مي زند و باز يك عده نادان ، كر و كور فريفته ، شيفته و حامي اين شيطان ، شياطين و اعمال زشت ، شنيع و ظالمانه شان در دنيا هستند بساط بهبه و چهچه بر اين ديو و دد ها بر پا داشته اند .
    • GB ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      همه دنیا بدن . توطئه گرن . فقط تو خوبی. بپا چشم نخوری .
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 0
      باوقاحت تمام دم از دین و خدا پرستی میزنی . خجالت نمیکشی از این همه فریبکاری.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    4 7
    زلنسکی بدفرم روی مخ شرقگداها و پوتین پرستهاست
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      داداش غربگداها ۲۴ ساعته محصولات غربب استفاده میکنن و سبک زندگی غربی ها رو تقلید میکنن.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      چطوری غربگدا؟؟!!
    • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 0
      وقتی حکومت به دلقک سپرده میشود کشور را به تلی از خاک تبدیل میکند.الان ناتو که این همه زلنسکی برای پیوستن به اون کشته داد و مملکتش داغون شد چه غلطی برای اوکراین کردهایا ارزش داشت
  • انقلابی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    با نابود شدن تمام زیر،ساخت‌های اوکراین حالا نوبت نابودی ملت و هویت اوکراین رسیده.بله ارباب غربی دستور های نهایی درباره اوکراین صادر کرده و دلقک اوکراینی مامور به اجرا و نابودی کشورشه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 4
    زلنسکی خوب کاری کرده دستش. درد نکنه باید بهترینها در راس باشند تا پوزه روسیه و پوتین رو همچنان به خاک بمالند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 4
    مرگ بر پوتین ابن معاویه...درود بر زلنسکی قهرمان ملی اکراین.
  • ش. AE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    این دلقک باید اول از همه خودش رو اخراج کنه مردک ابله اوکراین رو گذاشته جلو توپ بخاطر غرب همون کاری که حسن روحانی میخواست با شاه کلیدش بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس