ماموریت غیرممکن مغزمتفکر ارتش اوکراین؛ مقاومت باخموت تَرک برداشت

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره شکست مقاومت شهر کلیدی «باخموت»، برای بالا بردن روحیه سربازان و ارائه تاکتیک‌های راهبردی به این منطقه سفر کرد!

به گزارش مشرق، شهر کلیدی باخموت یکی از اولویت‌های ارتش روسیه در مسیر به دست گرفتن کنترل منطقه صنعتی دونباس محسوب می‌شود و در بحبوحه تشدید درگیری در این شهر، اُلکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین برای بالا بردن روحیه سربازان به این شهر رفته است.

تحلیلگران نظامی انتظار دارند که نیروهای اوکراین طی روزهای آتی برای دفاع از باخموت، «حداکثر توان» خود را به کار گیرند؛ شهری که در چند ماه اخیر و پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، شاهد خونین‌ترین نبردها بوده است.

نیروی زمینی اوکراین درباره این سفر نوشت: سیرسکی به حرف‌های فرماندهان برای برآورده کردن نیازهای فوری یگان‌ها گوش داد و برای یافتن راه‌حل به آنها کمک و به سربازان روحیه داد!

فرمانده ۵۷ ساله اوکراینی، یکی از مجرب‌ترین فرماندهان این کشور بوده و همواره از او به عنوان مغز متفکر شکست پیشروی ارتش روسیه به کی‌یف در آغاز جنگ و همچنین عقب‌نشینی روس‌ها از خارکیف در ماه سپتامبر، یاد می‌شود. حالا سیرسکی با مسئولیت سنگین دفاع از باخموت روبه‌رو بوده و بارها به این شهر سفر کرده است.

وی اوایل فوریه گفته بود: ساختار هوشمندانه موانع مهندسی‌ساز در کنار موقعیت جغرافیایی(پر از تپه)، این منطقه را به معنای واقعی به یک دِژ غیرقابل نفوذ بدل کرده که دیوارهای آن، جسد هزاران دشمن را به خود دیده است.

با این حال، روسیه در هفته‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در محاصره باخموت داشته اما ناکامی آنها در تصرف این شهر، به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجازه نداد تا در نخستین سالروز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، در این جبهه اعلام پیروزی کند. جمعیت باخموت پس از آغاز عملیات نظامی از ۷۰هزار نفر به ۵هزار تن رسیده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز(یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور گروه‌های خرابکاری و جاسوسی اوکراین در ناحیه «یاهیدنی» را از بین برده و خبرگزاری دولتی روسیه(تاس) هم گزارش داد که نیروهای اوکراین سدی را واقع در شمال باخموت منفجر کرده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند که ضدحملات آخر هفته کی‌یف به شمال باخموت، به پایدارسازی جبهه اوکراین در آن منطقه کمک کرده اما مسکو همچنان به اعزام و ارسال نیرو و تجهیزات به باخموت ادامه می‌دهد.

اوله ژدانوف، تحلیلگر نظامی اوکراین می‌گوید: شاید روسیه از روز دوشنبه از سه منطقه حمله کند و اوکراین برای حفظ باخموت، نهایت تلاشش را خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد. کی‌یف و متحدانش بر این باورند که این حمله چیزی نیست جز تجاوز بی‌دلیل.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فرزند ایران IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    14 2
    پیشروی روسیه در محور باخوت توسط گروه واگنر انجام شده. به نظر می رسه دومین ارتش قدرتمند جهان هیچ تاکتیک و استراتژی مشخصی برای شکست اوکراین ندارد. گرچه نمی توان تاثیر حمایت های تسلیحاتی غرب را نادیده گرفت اما ضعف های روسیه نیز بسیار موثر بوده است
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      3 1
      روسیه در حال جنگ با اوکراین امریکا اروپا و ناتو میباشد به اضافه کمک های سنگین مالی و نظامی واطلاعاتی که غرب واروپا و ناتو به اوکراین داشته اند حالا فکر میکنید بازنده جنگ چه کسانی میباشند؟؟!!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 12
    ظلم رژیم کیف .. !!! خخخخخخ
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    26 7
    کل اوکراین منطقه صنعتیه که در اصل متعلق ب صهیونیستهاست نه مردم اکراین
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 12
      زر مفت بزنن حالا چی میگن مهم نیست
  • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    باید همانجا بزنند قیمه کنند
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    8 11
    درود بر مدافعان اکراینی که در مقابل متجاوزان و ظالمین روسی از کشور خود دفاع میکنند.‌.. مرگ بر پوتین مرگ بر روسیه..
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      مظلومین که کرونا رو به کمک ارباب جونشوون امریکا! به دنیا هدیه دادن!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 0
      ظالم هر کس باشد جزاش هم میینه اما چوب خدا بی صداست همین اوکرانیها نزدیک به سه تاچهار هزار نیرو در عراق داشت به عنوان اعتلاف آمریکا وچه جنایتهای در عراق کردن یادم هست همین مزدوران وقتی که از افغانستان وعراق عقب نشینی میکردن با چه قه قه ای وغروری سوار هواپیمای آمریکای میشدن برای خروج از این کشورها حالا چوب خدا بر سرشونه چه با پتین چه بی پتین خداوند جای حق نشسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس