کد خبر 1469526
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
برلین

وزارت خارجه آلمان به اخراج دو دیپلمات این کشور در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آلمان تصریح کرد: «با نگرانی بر پیشروی تسلیحات ایران نظارت داریم حداقل به این دلیل که ایران در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌ها تنش‌زایی می‌کند».

بنا بر گزارش شبکه «سی جی تی ان»، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای همچنین از همکاری با شرکای اروپایی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اعلام کرد: «آلمان به واسطه فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه و محموله‌های پهپادی این کشور به روسیه با نگرانی آرایش نظامی رو به افزایش ایران را تحت نظر دارد».

در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه آلمان با حمایت از اغتشاشات ایران و ابراز نگرانی از برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران در فردو تصریح کرد که برلین با شرکای اروپایی و آمریکایی خود در خصوص این تحولات گفت‌وگوی نزدیک دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده که میزان ذخائر اورانیوم‌غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در توافق هسته‌ای برجام است.

وزارت خارجه آلمان همچنین به اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران نیز واکنش نشان داد و گفت علی‌رغم آن‌که آلمان انتظار اخراج دیپلمات‌های خود را داشت اما این اقدامی، «خودسرانه و غیرقابل توجیه» است زیرا «آن‌ها اشتباهی مرتکب نشده بودند».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) از اخراج دو دیپلمات آلمانی بعنوان عنصر نامطلوب در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به احضار سفیر آلمان توسط مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه و ابلاغ تصمیم اتخاذ شده، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال زیاده خواهی ها، مقتدرانه عمل خواهد کرد.

کنعانی افزود: اولویت جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ تعامل در فضای احترام است، اما چنانچه برخی طرف ها بخواهند موازین اصولی و حاکمیت ملی کشورمان را نادیده بگیرند، تعریف گزینه های جایگزین اجتناب ناپذیر است.

چند روز پیش، وزارت خارجه آلمان در پی صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی و سرکرده گروه تروریستی تندر، ضمن احضار کاردار ایران در این کشور، ضمن احضار کاردار ایران در برلین، دو کارمند سفارت ایران را در اعتراض به این حکم «عنصر نامطلوب» خواند و به آن‌ها دستور داد این کشور را ترک کنند.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اعلام کرد: «به او (کاردار ایران) اطلاع داده شد که ما نقض گسترده حقوق یک شهروند آلمانی را نمی‌پذیریم. از ایران می‌خواهیم حکم اعدام جمشید شارمهد را لغو کند و روند تجدیدنظر عادلانه بر اساس حاکمیت قانون برای او فراهم کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    7 0
    جای دو تا چهار تا اخراج میکردید بیشتر حالیشون میشد
    • وطن پرست DE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 2
      قوه قضاییه در نهایت طرف رو ازاد می کنه. اینها سیاه بازیه و الا این فرد الان سالهاست که در زندان هست. اگر قصد اعدام داشتید مثل اون قبلیه سریع کار رو تموم می کردید.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 1
      18 برابر بیشتر از تعهدات برجامی، یکی نیست بگه کدوم برجام، مگه شما برجام رو پاره نکردید؟ بعید انتظار دارید ایران پایبند به تعهداتش باشه؟ لعنت بر روحانی که ما رو تو چاه برجام انداخت.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 1
      وطن پرست، حرف الکی نزن
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 0
    بالاخره یه حرکت دولت دیدیم
  • علی افصحی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    وزارت خارجه آلمان نازی اخراج دو کارمند سفارت خود را از جانب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز غیر مسئولانه خوانده و آن را خودسرانه نامیده و مدعی شده آن دو نفر اشتباهی مرتکب نشده بودند خب سؤال این جاست که آغازگر این جنگ سفارت ها آلمان هیتلری بوده نه ایران اسلامی. در حالتی که این حق ایران اسلامی بوده و هست که نه تنها سفارت آلمان نازی را ببندد بلکه علیه آلمان به خاطر دفاع از تشکیلات تروریستی تندر و سرکردۂ معدوم آن جمشید شارمهد اقامه دعوا کند. آلمان نازی به جای توزین اورانیوم غنی شده توسط دانشمندان هسته ای ایران اسلامی از جنایات بیحدشان در جنگ اول و دوم باید شرمگین بوده وحرف از تنش زایی و بی ثباتی و...نزند آلمان نازی نمی تواند جایی در جهان دیپلماسی داشته باشد چنان که شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس چرچیلی. رد خون این کشورها در جای جای زمین پیداست.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    الکان ...زیادی خورد. باید این جنایتها رو در المان انجام داد تا بفهمند غلط زیادی موقوفه
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    درمقابل آلمان نازی باید محکم ایستاد- حالا واضح شد که شارمهدقاتل جاسوس غرب هستش
  • جد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    درود به شرف دولت درست است مشکل ولی عرضگی در اداره کشور داریم .نوادگان هیتلر حق ندارند به ایران درس دمکراسی بدهند .جنگ جهانی را از یا نبرند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    بسیار کار خوب و مقتدرانه ای است. آفرین. ما تا پای جان پای کا ایران عزیز و مقتدر هستیم
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    بهترین کار ممکن برای حفظ عزت ما بود
  • FR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    دم ایران گرم ، خیلی هم عالی !!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    بنظر میرسه که واقعا اخرالزمانه ،ببینید چه کسی داره از تنش زایی ایران در منطقه صحبت میکنه؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    خفه شید نازیهای جنگ افروز عقب افتاده نژاد پرست ، دست ایران درد، نکنه خوب کرد خدا الهی همشونو خیر بده، خدا خیرش بده اونی که امشی زد جاسوساتونو مثل سوسک ریخت بیرون ،گم شن برگردن همون گورستانی که ازش در اومدن
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    برین اونجایی که اب افتابه رفت ،اگه شما المانیا وحشی نژاد پرست نبودین لیاقت مذاکره داشتین که کشور همسایتون فرانسه و بقیه کشورهای اروپایی انقدر توی سرتون نمیزدن نژادپرستی مضخرف ،دست امریکا درد نکنه که بعد هیتلر نذاشت شماها رییس جمهور انتخاب کنید بالاترین مقامتون صدر اعظمه تازه همونم زیر نظر بقیه
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    برین اونجایی که اب افتابه رفت ،اگه شما المانیا وحشی نژاد پرست نبودین لیاقت مذاکره داشتین که کشور همسایتون فرانسه و بقیه کشورهای اروپایی انقدر توی سرتون نمیزدن نژادپرستی مضخرف ،دست امریکا درد نکنه که بعد هیتلر نذاشت شماها رییس جمهور انتخاب کنید بالاترین مقامتون صدر اعظمه تازه همونم زیر نظر بقیه
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    المان .....خورد با دهن هر سه جاسوساش و با دهن بشکه نجسی دو تنی اون زنیکه معدوم انگله مرکل بااون مدل موی مسخره اش، ایران کار خوبی کرد
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    مردشور خودشو ببرن با پرچمش، از ایران و مردمش برای نازیهای استعمار گر ابی گرم نمیشه، هری برین گمشین دامتونو برای کشورای دیگه پهن کنید
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    بروند پیش نازی های آلمانی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    دست ایران درد نکنه برن بمیرن نوادگان وحشی هیتلر دیکتاتور نژاد پرست
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    یکی از محصولات پروژه مدیران جوان آینده صندوق بین المللی پول همین زن خانم بائربورکه که برای پیشبرد اهداف گلوبالیست های صهیونیست تربیت و در مصادر سیاسی کشور های مختلف قرار می گیرند مواضع خصمانه و افراطی وجنگ طلابانه این زن که طاهرا عضو حزب سبز (صلح طلب سابق )در برابر چین روسیه ایران و خلاصه هر جریانی که دردسری برای این جریان صهیونیستی ایجاد میکنه .
  • مهدی اسدی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    سلام : آلمان به خاطر دفاع از یک جانی و مجرم بلفطره به جای اینکه ابراز پشیمانی و ندامت کند و اقدام به جبران اشتباه خود کند ؟! مثلا دست پیش را گرفته که عقب نیافتد است ؟! نمی دانند که دست کثیف آنها برای مردم ایران روشن شده است .
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    اتفاقا بیشتر اخراج می کردید
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    غلط کرده آلمان ناری الان نوکر ومزدور امریکا ،ایران بابستی بخاطر جنایت این گروه آلمان راول نکند شاید این فرار به جلو دولت عن آلمان باشد ،فقط فکر کنید اگردر آلمان اینکار را یکنفر کردن بود چه قشق قی که به ‌انمی کردن ،گویا وزارت خارجهخواب است این قاتل جانی آدمکس را دارد آلمان حمایت می کند!!؟!_نباید آسان گذاشت
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      حرف الکی نزن‌‌، وزارت خواب نیست
  • فامیل دور IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    دیپلمات‌های کشورهای اروپایی رو اخراج کنید
  • اریا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    اگه هیتلر زنده بود بعضیا جرات نداشتن بهش بگن بالای چشمت ابرو است. حالا که نیست براش شاخ شدین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس