کد خبر 1557708
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
احضار کاردار ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان

آلمان کاردار تهران در برلین را به‌ بهانه ادعایی «دست داشتن نهادهای ایرانی در اقدام به حمله به کنیسه‌ای در بوخوم» احضار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، کاردار ایران در برلین در پی ادعای یک دادگاه منطقه‌ ای علیه تهران درباره تلاش برای حمله به یک کنیسه، به وزارت خارجه آلمان احضار شد.

بر اساس ادعای برلین، این حمله قرار بود سال گذشته به کنیسه‌ ای در شهر بوخوم انجام شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه آلمان در این زمینه ادعا شده است: طبق نظر دادگاه عالی ایالتی دوسلدورف، ردپای طرح حمله به کنیسه‌ ای در بوخوم در نوامبر ۲۰۲۲ به یکی از نهادهای دولتی ایران بازمی‌ گردد. به همین دلیل کاردار ایران را به وزارت امور خارجه احضار کردیم.

وزارت امور خارجه آلمان بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد: هیچ گونه خشونتی در آلمان که تحت کنترل خارجیان باشد را تحمل نخواهیم کرد. دلایل و پیامدهای حتمی این تصمیم برای اقدامات آتی (علیه تهران) از جمله در سطح اتحادیه اروپا مهم است.

این در حالیست که روز گذشته دادگاه عالی ایالتی دوسلدورف یک آلمانی ایرانی الاصل را به اتهام واهی اقدام به آتش سوزی به ۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد.

در تصمیم دادگاه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی آمده بود که نهادهای دولتی ایران پشت این اقدام به آتش‌ سوزی بوده‌ اند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    مقابله به مثل کنید
    • ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      احسنت ، دیوار یه مسجد رو آتیش بزنین و فورأ خاموش کنین، یه کارمند سفارت آلمان رو به این جرم دستگیر کنین سفیر آلمان هم به وزارت امور خارجه احضار!!
    • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      مسخره شون نکن.
  • ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    آلمان‌ها یا کورند یا احمق شاد هم احمق و کور باشند. چون اسرائیل جنایتکار در غزه تمام اماکن مذهبی اعم از کنیسه و کلیسا و مسجد را تخریب می کند. و نه اینکه به اسرائیل اعتراض نمی کند که او را در تخریب نیز کمک و تشویق هم می کند. لعنت به این جنایتکاران مثلا حامی حقوق بشر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس