کد خبر 1479649
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
مهلت ۴۸ ساعته آلمان به سفیر «چاد» برای ترک خاک برلین

وزارت امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد که در اقدامی متقابل، سفیر «چاد» را از این کشور اخراج کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه آلمان امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از سفیر چاد در برلین خواستیم، ظرف ۴۸ ساعت خاک کشومان را ترک کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه آلمان در این خصوص آمده است: اقدام امروز برلین در واکنش به اخراج سفیر آلمان در نجامنا از سوی کشور چاد به انجام رسید.

دولت چاد روز جمعه هفته گذشته اعلام کرده بود که از سفیر آلمان خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را به دلیل «رفتار بی‌ادبانه و عدم‌احترام به رویه‌های دیپلماتیک» ترک کند.

«عزیز محمد صالح» سخنگوی دولت چاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «یان کریستین گوردون کریک» سفیر فوق‌ العاده و تام‌ الاختیار جمهوری فدرال آلمان خواسته شده است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک چاد را ترک کند.

یک منبع در وزارت امور خارجه آلمان به خبرگزاری فرانسه گفته بود که دلایلی که دولت چاد برای نامطلوب خواندن سفیر آلمان در پایتخت چاد ذکر کرده، کاملاً غیرقابل درک است و برلین با دولت چاد در این خصوص در تماس است.

یک منبع دولتی چاد که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته بود که مقامات کشورش این دیپلمات آلمانی را به‌ویژه به دلیل «دخالت بیش از حد در امور اداره کشور و اظهاراتی که باعث ایجاد تفرقه بین چادی‌ ها می‌ شود» مقصر می‌دانند. این منبع تأکید کرد که سفیر آلمان قبلاً چندین هشدار در این خصوص دریافت کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    18 2
    چاد بزرگ نیازی به المان فاشیست ندارد
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 18
      تورو سننه
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      1 1
      تو رو سننه که ایشونو سننه یا نه؟؟!!!
  • US ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 2
    چقدر باید یه کشور احمق باشه که با آلمان قطع رابطه کنه ! آلمان چاد و میخوات گل بگیره ، به خودش فقط ضربه زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس