کد خبر 1468650
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
دهن کجی نتانیاهو به سازشکاران: شهرک سازی ادامه خواهد داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف چیزی که در بیانیه نشست عقبه آمده است تاکید کرد که شهرک سازی در کرانه باختری متوقف نخواهد شد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی نشست عقبه که روز گذشته برگزار شد، افزود که شهرک سازی در کرانه باختری طبق برنامه وزارت برنامه ریزی و ساخت و ساز ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که این برنامه تغییر نخواهد کرد و تعلیقی نیز وجود نخواهد داشت.

پیش از این «بزالل اسموتریچ » وزیر تندروی دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به نتایج نشست عقبه پایبند نخواهد بود و شهرک سازی نیز متوقف نمی‌شود.

وی شامگاه یکشنبه افزود که به مفاد توافق نشست امنیتی عقبه درباره توقف موقت شهرک سازی‌ها پایبند نخواهد بود و با این کار موافقت نخواهد کرد.

«دانی دانون» عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز گفت که اگر این رژیم با توقف شهرک سازی موافقت کند، این یک لکه ننگ برای کابینه نتانیاهو خواهد بود.

نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به میزبانی اردن در بندر «عقبه» و با حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه های مقاومت فلسطین برگزار شد.

براساس بیانیه پایانی نشست عقبه، رژیم صهیونیستی متعهد شده که بررسی ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به مدت ۴ ماه و تصویب ساخت شهرک‌های جدید را به مدت ۶ ماه متوقف کند.

این نشست با مخالفت و محکومیت گسترده از سوی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو شد و آن را توطئه‌ای دیگر برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و نجات رژیم صهیونیستی از فشارهای مقاومت دانستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس