عهدشکنی صهیونیست‌ها ساعاتی پس از نشست العقبه: توقف شهرک‌سازی در کار نیست

صهیونیست‌ها مطابق عادت همیشگی خود، این بار نیز در اجرای توافقات نشست «العقبه» اردن دبه کردند و بر خلاف ادعاهای وارده در بیانیه پایانی این نشست، گفتند که به شهرک‌سازی ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق، نشست امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با صهیونیستها که با نظارت آمریکا در العقبه اردن برگزار شد، شامگاه امروز یکشنبه به کار خود پایان داد و طرفین از بازگشت به توافقات قبلی خبر دادند.

با وجود ادعاهایی که صهیونیستها در بیانیه پایانی این نشست مطرح کردند از جمله توقف شهرک‌سازی و توافق بر سر کاهش تنش، مسئولان صهیونیستی فقط چند ساعت بعد از این بیانیه، دبه کردند و امتیازاتی که تشکیلات خودگردان برای آنان قائل شده بود، برایشان کافی نبود.

خبرگزاری رویترز به نقل از بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد که وی با تعلیق فعالیتهای مربوط به شهرک‌سازی اسرائیلی در کرانه باختری موافقت نخواهد کرد.

بر اساس توافق رام الله و تل‌آویو، طرفین متعهد شدند «اقدامات یکجانبه را از سه تا شش ماه متوقف کنند. اسرائیل نیز متعهد شده است بررسی احداث هر گونه شهرک جدید را به مدت چهار ماه متوقف کند».

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن رد توافقاتی که در العقبه اردن حاصل شد، گفت: آنچه در اردن رخ داد، در اردن نیز باقی می‌ماند.

رویترز همچنین به نقل از یک مسئول اسرائیلی که اشاره‌ای به نام وی نکرده است، گزارش داد: در العقبه تأکید کردیم که موافقت قبلی برای احداث ۹ شهرک در کرانه باختری را تغییر نخواهیم داد»؛ اظهار نظری که نشان می‌دهد آنچه صهیونیستها درباره توقف شهرک‌سازی گفته‌اند، ادعایی بیش نیست.

این مسئول همچنین خبر داد که طرفهای حاضر در نشست اردن، توافق کردند که کمیته‌ای برای از سرگیری هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیستها تشکیل دهند.

تشکیلات خودگردان و ژیم موقت صهیونیستی تأکید کردند که به توافقات پیشین متعهد خواهند بود. این در حالی است که رام الله چندی پیش مدعی توقف هماهنگی امنیتی با صهیونیستها شده بود.

افزون بر این مسئله، گروههای مقاومت فلسطین بارها تأکید کرده‌اند که برگزاری چنین نشستهایی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد، بلکه امتیازدهی مجانی به تل‌آویو قلمداد می‌شود و باعث شده است که این رژیم به جنایات خود ادامه دهد.

این نشست در حالی برگزار شد که مسئولان عالیرتبه و کارشناسان نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی طی ماههای اخیر نسبت به جنگ داخلی در این رژیم و فروپاشی آن سخن به میان آورده‌اند.

گروههای مقاومت فلسطین نیز دامنه عملیاتهای استشهای خود را گسترش داده‌اند و برآوردهای امنیتی حاکی از آغاز قریب الوقوع انتفاضه سوم فلسطین حکایت دارد. در کنار این مسائل، برای هشتمین هفته متوالی، صهیونیستها علیه کابینه فاشیست بنیامین نتانیاهو به خیابان آمده‌اند و با برگزاری تظاهراتهای گسترده، اوضاع داخلی این رژیم را وخیمتر می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس