پیشروی «واگنر» در شهر راهبردی باخموت اوکراین ادامه دارد

گروه نظامیان واگنر وابسته به ارتش روسیه از ادامه پیشروی در نزدیکی شهر راهبردی باخموت در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسیه خبر دادند که نظامیان گروه واگنر طی درگیری‌های برای کنترل بر شهر باخموت، وارد یک منطقه جدیدی در این بخش راهبردی اوکراین شده‌اند.

منابع رسانه‌ای از قبیل راشا تودی خبر دادند که واحدهای گروه «واگنر» وارد یک منطقه دیگر از جنوب غربی شهر راهبردی باخموت واقع در شرق اوکراین شده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، گروه نظامیان واگنر وابسته به ارتش روسیه به حرکت در محور باخموت ادامه داده و در حال پیشروی به سمت «ماریوپول» هستند.

شکه «سی‌ان‌ان» در گزارش لحظه به لحظه خود درباره جنگ اوکراین اینطور نوشته است: «با تشدید نبرد برای کنترل منطقه دونتسک، گروه نظامی خصوصی روسی واگنر مدعی شد که روستای کوچک کراسنا هورا در شمال شهر باخموت در شرق اوکراین را تصرف کرده است».

انتشار خبرها درباره وضعیت میدانی درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین به ویژه در باخموت در شرایطی انجام می‌گیرد که نبرد شدید برای کنترل این شهر راهبردی ماه‌ها است که ادامه دارد.

نیروهای نظامی روسیه ماه گذشته توانستند شهر «سولیدار» واقع در نزدیکی باخموت را به کنترل خودشان در بیاورند.

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر روز یکشنبه (دیروز) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این گروه توانستند «کراسنا هورا» در چند کیلومتری باخموت را کنترل کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که نیروهای داوطلب واگنر با پشتیبانی راکتی و توپخانه‌ای توانستند کراسنا هورا را در دونتسک آزاد کنند.

گروه نظامی واگنر، نقش مهمی در پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین داشته‌ است. آمریکا اخیرا این گروه را در فهسرت «گروه‌های جنایتکار» طبقه بندی کرده است. «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفته، «معرفی گروه واگنر به عنوان سازمان جنایتکار بین‌المللی به ما این امکان را می‌دهد تا این گروه و کسانی که با آن همکاری می‌کنند را مجازات کنیم».

در شرایطی که پیشرفت‌های میدانی روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیگر مقام‌های این کشور در حال فشار به غرب برای ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته تر از جمله جنگنده هستند.

ولودیمیر زلنسکی در جریان سفر اخیر به انگلیس، آلمان و فرانسه ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را خواستار شد و در همین باره در استراسبورگ مقر پارلمان اروپا سخنرانی کرده بود.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 2
    به به ، خیلی هم عالی !! خسته نباشید ، به امید پیروزی کامل ارتش آزادیبخش روسیه و گروه واگنر و شکست یانکیها، دلقکها و صهیونیستها و کل ناتو با هم !!!
  • محمد مهدی نجفی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 2
    گروه وگنر یک گروه بشدت نخبه نظامی در بعد عملیات خارجی است، نبردهای نیابتی در جهت منافع روسیه در جهان توسط این گروه پیگیری میشه .درود به اونها که دارن پوزه ناتو با اون دلقک نازی رو به خاک می مالن
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 1
    اگر روس بخواد پیروز بشه و زمین و معدن تصرف کنه فقط چریکی با واگنر میتواند کاری کند وگرنه جنگ کلاسیک الان باعث نابودی روس میشه . سایر ملل هم بهتره ازجنگ کنونی عبرت بگیرند و اموزش جدید بگیرند و افراد پیر را بریزند دور هر چند صالح باشند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 1
    نشست خبری زیلنسکی، با بازخورد فضای مجازی در مورد تیک تابلوی مصرف کوکائین از طریق بینی. اصطلاحا: اسنیف... خیلی تابلو... ببینید روسیه با کیا دارند میجنگند!
  • محمدحسین IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 4
    گزارش شما اشتباه است . ضد حمله اوکراینی ها باعً کشته شدن ۸۲۶ نظامی روسی و غنیمت گرفتن ۳۰ خودروی نظامی شده.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 3
    ارتش روس چون فرمانده اش پیر و قدیمی و بیسواده تصور میکرد جنگ کلاسیکه و تعداد نیرو مهمه و ندانست با توپ در جاده و چریکی میزنند و اگر روس افراد جدید نیاورد نابودی و تجزیه و فرار روسا زود رخ میده
  • مهدی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    این جنگ با پیروزی روسیه و هم پیمانانش به اتمام میرسد و اوکراین تجزیه خواهد شد نصفش میرسه به روسیه و روس تبارها نصف دیگرش رو هم لهستان میگیره الان اوکراین بدهی سنگینی داره به لهستان ، لهستان بهش میگه بدهی منو بده میگه ندارم بهت بدم میگه نداری پس خاکت رو بده نصفش هم میره سر بدهی به لهستان یک چهار پنج تا شهر می مونه اون میشه اوکراین و دوم اروپائی ها یک ضرب المثل دارند که میگن وقتی روسها چکمه هاشون رو پا کنند کل اروپا رو فتح میکنند این گزافه نیست تنها کشوری که موفق شد در جنگ جهانی دوم برلین رو فتح کنه شوروی بود دو ماه نیم بعد تازه انگلیس و آمریکا و فرانسه و غیره رسیدند برلین آلمان به این سادگی ها فتح نمیشد اگه شوروی نبود هیتلر و دوستانش هنوز حکومت میکردند در آلمان هر دفعه اروپا رو اسفالت میکردن الان نه فرانسه ای بود نه انگلیسی و نه اتریشی یا سوئدی یا اتحادیه اروپائی که بتونه علیه روسیه روضه بخونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس