کد خبر 1466970
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
خیال‌بافی نتانیاهو درباره اقدام نظامی علیه ایران: به نفع کل جهان است

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی با لازم دانستن تهدید یا اقدام نظامی معتبر علیه برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی بامداد چهارشنبه مدعی شد که هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهد.

نتانیاهو طی سخنرانی در «کنفرانس امنیت داخلی هارتوگ» در هتل سِتای واقع در منطقه تل‌آویو-یافا، که «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا و «دیوید فریدمن» سفیر سابق واشنگتن در تل‌آویو نیز در آن حضور داشتند، به تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و تهدیدهای پوشالین علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی در پاسخ به سوالی درباره سیاست کابینه‌اش در قبال ایران گفت: «سوال این است که چگونه می‌توانید مانع دستیابی یک ملت یاغی به سلاح اتمی شوید. نمونه‌هایی در این‌خصوص در گذشته وجود داشته، پس می‌توانیم از آن به یک قانون برسیم».

نخست‌وزیر رژیم جعلی و موقت صهیونیستی با تهدید ایران به اقدام نظامی، اظهار داشت: «قبلا [برنامه اتمی] صدام حسین در عراق بود که با نیروی نظامی ما متوقف شد. نمونه دومی در سوریه بود که می‌خواست سلاح اتمی تولید کند و باز هم با اقدام نظامی ما متوقف شد. نمونه سوم معمر قذافی در لیبی بود که فقط با تهدید اقدام نظامی ما پشیمان شد».

نتانیاهو در ادامه خیال‌بافی‌های خود افزود: «کشور چهارم، کره شمالی است که تسلیحات اتمی تولید می‌کند و به چالش هم کشیده نشده است. امضاکردن ان‌پی‌تی و امثال آن، هیچ معنای خاصی ندارد. آنها متوقف نشدند زیرا هیچ تهدید نظامی علیه آنها وجود نداشت. پس توانستند ظرفیت [سلاح اتمی] را توسعه دهند».

وی سپس درباره ایران مدعی شد: «اکنون با ایران سر و کار داریم. ایران می‌خواهد آن (سلاح اتمی) را تولید کند. آنها یک بار در سال ۲۰۰۳ زمانی که گمان کردند آمریکا بعد از جنگ خلیج [فارس] ممکن است اقدام نظامی علیه آنها کند، متوقف شدند. آنها برنامه اتمی خود را متوقف کرده سپس آن را ذیل سازمان‌های تحقیقات صلح‌آمیز مختلفی مخفی کردند».

نخست‌وزیر رژیمی که هم‌اکنون با خطر جنگ داخلی و فروپاشی - به گفته کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست - مواجه است، در ادامه ادعاهای خود گفت: «البته برخی تحریم‌ها و برخی اقداماتی که ما انجام دادیم، برنامه اتمی آنها را کُند کرد. تحریم‌ها هم به این خاطر اعمال شدند که آمریکایی‌ها با خود گفتند یک شخص دیوانه در اورشلیم (قدس اشغالی) هست که می‌خواهد [تأسیسات اتمی ایران] را بمباران کند».

نتانیاهو که حتی در مقابله با عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین نیز درمانده است، تهدید کرد: «تنها چیزی که به‌طور مؤثر ملت‌های یاغی را از ساخت سلاح اتمی باز داشته، یک تهدید نظامی معتبر یا اقدام نظامی است. شما می‌توانید آن را با تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده، همراه کنید اما تحریم شرط کافی نیست. هرچه بیشتر تعلل کنید، سخت‌تر می‌شود. ما خیلی صبر کرده‌ایم».

وی همچنین افزود: «من هر کاری در توان داشته باشم برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی انجام می‌دهم. این نه فقط به نفع اسرائیل بلکه به نفع آمریکا هم هست، به نفع کل جهان است».

این نشست که با حضور مقامات ارشد سیاسی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است تا روز پنجشنبه ادامه دارد و یکی از دستور کارهای اصلی آن، مقابله با قدرت‌یابی محور شرق به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و هند در رقابت با ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

پیش از این نیز وزیر خارجه رژیم صیهونیستی از گام بعدی احتمالی کشورهای غربی علیه ایران با اهرم قرار دادن ادعاهای منتسب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رونمایی کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 1
    برای آن که ثابت کنیم این خبیث به جز عربده کشی برای پیشگیری از سلاح هسته ای ایران کاری ازش برنمی آید شاید لازم باشد یک نمونه بمب اتمی تولید و آزمایش کنیم، تا بفهمد با که طرف هست!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 0
    برا رو کم کنی هم شده بمب اتمی بسازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس