کد خبر 1466840
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
خط ویژه| ناراحتی رسانه اسرائیلی و «صدای آمریکا» از توقیف روزنامه سازندگی/ تطهیر لیدر اغتشاشات در رسانه اصلاح طلب

سوال اینجاست که چرا توقیف یک روزنامه اصلاح طلب اینچنین صدای رسانه های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را درآورده است؟

به گزارش مشرق، دیروز روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اعلام کرد:«با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیئت نظارت بر مطبوعات رای به توقیف روزنامه سازندگی را صادر کرد.»

آنطور که معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده است، علت توقیف روزنامه سازندگی، یک روند چندین ماهه بوده است، اما مدیران این روزنامه اصلاح طلب با بی اخلاقی طوری وانمود کردند که گویا صرفا به دلیل انتقاد این روزنامه از قیمت گوشت، حکم توقیف آن صادر شده است.

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های تابلودار دشمن از جمله رسانه های اسرائیلی و آمریکایی به توقیف این روزنامه اعتراض کردند. به عنوان نمونه حساب توئیتری «اسرائیل به فارسی» در مطلبی نوشت:«چه احتیاجی به توقیف روزنامه بود؟ انگار اگر در روزنامه نخوانند، مردم خودشان نمی دانند که گوشت از سفره حدف شده...»

همچنین وب سایت «صدای آمریکا» در مطلبی با عنوان «گوشت گران شد، یک روزنامه منتقد تعطیل شد» نوشت:« همزمان با افزایش دوباره نرخ ارز در ایران یا در کلام بهتر «کاهش دوباره ارزش پول ملی» و گرانی کم‌سابقه گوشت، مقامات جمهوری اسلامی یک روزنامه منتقد را «توقیف» و شمار زیادی از کارکنان آن را در آستانه سال نو بیکار کردند. »

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «گفتنی است در ۶ آبان ماه سال جاری هم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در یک بیانیه تحلیلی مشترک، روزنامه‌نگاران را از عوامل «جنگ ترکیبی» و «براندازی نرم» معرفی کردند و مشخصا به نقش نیلوفر حامدی و الهه محمدی... نام برده شده است. بازداشت روزنامه‌نگاران و طرح اتهام‌هایی امنیتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه است.»

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

بی بی سی فارسی نیز با انتشار مطلبی به بازنشر اظهارات مدیران روزنامه سازندگی پرداخت و تلویحا به توقیف این روزنامه اعتراض کرد.

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

سوال اینجاست که چرا توقیف یک روزنامه اصلاح طلب اینچنین صدای رسانه های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را درآورده است؟! طبیعتا اگر این روزنامه براساس منافع ملی عمل می کرد، باید با توقیف آن، رسانه های دشمن خوشحال می شدند، نه اینکه اینچنین عزا بگیرند.

تطهیر لیدر اغتشاشات در رسانه اصلاح طلب

شبکه «منوتو»- رسانه ضدایرانی و منتسب به فرقه بهاییت که در لندن مستقر است- در مطلبی به نقل از روزنامه شرق نوشت:« مجید کاوه، وکیل جواد روحی، در گفتگو با روزنامه شرق گفت موکلش صرفا در میدان نوشهر رقصیده و چند شال و روسری را به آتش انداخته است. این وکیل دادگستری گفت:«جواد روحی در بازجویی‌ها و دادگاه بارها و بارها به‌ صراحت منکر اتهامات وارده شده و سه حکم اعدام علیه او در حالی صادر شده‌ که فاقد ادله اثباتی است و هیچ شاهدی هم در پرونده وجود ندارد. جواد روحی ۳۰ شهریورماه، در جریان اعتراضات سراسری در نوشهر بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب ساری به «سه بار اعدام» محکوم شده است.»

فضاسازی مشترک این رسانه ضدایرانی و روزنامه شرق در تطهیر یکی از لیدرهای اغتشاشات در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این فرد لیدری اغتشاشگران را به‌عهده داشته و اقدامات مجرمانه قابل‌توجهی را نیز در اغتشاشات انجام داده است. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تأسیسات مورد استفاده عمومی به‌منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات.

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

جواد روحی صراحتاً نسبت به اقدامات خود و نقش‌آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده است. وی در بخشی از اعترافات خود گفته است: یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم. من به‌اتفاق چند نفر وارد مقر مأمورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر مأموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.

براساس این گزارش، در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشگران و افراد حاضر در تجمع را به‌عهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است، متأسفانه ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی از مأموران تأمین امنیت نیز مجروح شدند.

با اینحال رسانه های معاند و همچنین برخی رسانه های داخلی منتسب به جریان اصلاح طلب با وارونه نمایی و تحریف واقعیت، طوری وانمود می کنند که این فرد صرفا چند روسری آتش زده و بر همین اساس با توجه به حکم صادر شده مورد ظلم قرار گرفته است!

ناراحتی رسانه اسرائیلی از توقیف روزنامه سازندگی

متاسفانه برخی رسانه ها در داخل به دفعات به منبع اخبار دروغ و فاقد سند برای رسانه های معاند تبدیل شده و رسانه های دشمن با ذوق زدگی به بازنشر این اخبار پرداخته اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 3
    شرق و مسئولین خائنش اگر بابت خیانت در برجام وماله کشی حراج کشور توسط فردموردنظر محاکمه میشدند الان افسار دریده مشغول جفتک زدن نبودن.// انصافا لیست دروغ های شرق را طی 9 سال گذشته منتشر کنید تا مردم بدانند خائنین به ملت وکشور و همچنین نور چشم اسقاطیل بزدل چه کسانی هستند.
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      قبلا محکوم شدن
  • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 0
    روزی نامه سازندگی!!!! مگر کک شان می گزد؟! چیزی که زیاد هست و از پول بیت المال هزینه می شود برای مجیزگویی یانکیستان همین روزی نامه های زنجیره ای هستند که مثل قارچ مسموم از زمین روییده اند و یکی را که توقیف کنند، مزدوران شاغل در آن کوچ جمعی به روزی نامه های دیگر زنجیره ای و زرد می کنند و ادامه ماجرا !!!! البته برخی از مزدوران هم برای خدمت بهتر به ارباب کدخدا راهی دیار فرنگ گشته و در آنجا به وطن فروشی و تن فروشی مشغول می شوند!!!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    6 0
    حالامعلوم شد که افسادطلبان همردیف صهیونیستن
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    روزنامه فاسد واشوب افرین شرق باید تعطیلروجاسوس خبرنگاران ومدیر مسئولش محاکمه بشند این هرز نامه جز تلاش برای مبارزه با جمهوری اسلامی ودفاع از اشرار ادمکش واشوبهای خیابانی کار دیگری انجام نمیدهد امید واریم مسئولین این مرکز آموزشی اینترنشنال وبی بی سی را بفرسن پیش اربابشون
  • داود IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    رسانه هایی در مملکت فعال هستند که سازندگی به گرد آنها هم نمیرسد و نمونه هایش آرمان ملی ،عصر ایران،افتاب نیوز و سردمدارشان که رسانه رانتخواران و پانترکیسمها است اعتماد آنلاین به ریاست الیاس حضرتی میباشد که متاسفانه هیچ برخوردی با انها نمیشود.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    این روزنامه سازندگی نیست رسانه مزدور براندازی است باور کنید روزنامه برانداز به اصطلاح سازندگی دقیقا نقش بازتاب خبرهای کذب و فتنه انگیز شبکه فاسد من و تو و بی بی سی انگلیس و اینتر نشنال سعودی یهودی را مو به مو منعکس می کرد .
  • سهراب IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 0
    نتانیابو که می گفت اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل در ایران هستند، دروغ نمی گفت. اینها غرب گدا وآمریکا ذلیل هستند وگران شدن گوشت را مثلا مجوز سوزاندن قرآن مجید ویاسوزاندن حجاب وروسری بانوان می کنند.! خدارحمت کند امام را که می فرمود: منافقین از کفار بدترند.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    بدبختی مردم از زمان هاشمی شروع شد،در نماز جمعه گفت:دولت برای بی پول و پارتی ها باید فکری بکند!".خودش در سد لار جت اسکی سوار میشد،در استخر فرح شنا میکرد،قانون استخدام را برداشت و پای پیمانکار را در ادارات و کارخانه ها بازکرد،فرزندآوری را محدود کرد حالا همان هایی که به او خط میدادند دارند ریشه ی مملکت را میزنند!.آن نا مرحوم فساد را در کشور نهادینه کرد،خدا لعنتش کند!.
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      مثلا قبلش خوشختی بود؟ رفسنجانی خودش دست پرورده غرب زدگی پهلوی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس