کارشناسان اسرائیلی: دستان تل‌آویو در برابر تهران خالی است/باید با ایرانِ هسته‌ای کنار بیاییم

شماری از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست راهبرد این رژیم برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کردند که این رژیم هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه با ایرانِ هسته‌ای کنار بیاید.

به گزارش مشرق، همزمان با ادعاهای واهی برخی منابع غربی درباره افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در جمهوری اسلامی ایران، تحلیلگران و کارشناسان صهیونیستی به شدت نسبت به این مسئله ابراز ترس و نگرانی کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد، نگرانی صهیونیستها نسبت به افزایش قدرت ایران در زمینه‌های سیاسی، نظامی، علمی و هسته‌ای افزایش یافته است؛ به نحوی که کارشناسان این رژیم به شکست استراتژی تل‌آویو در قبال تهران اذعان دارند.

به گزارش المیادین، صهیونیستها با وجود اینکه همیشه مدعی آمادگی حمله به ایران هستند، ولی در حال حاضر اذعان دارند که احتمال این اقدام، «صفر» است؛ لذا رژیم صهیونیستی «مجبور است با ایرانِ هسته‌ای کنار بیاید». هر چند شعارهایی در داخل این رژیم مبنی بر لزوم مقابله با فعالیتهای هسته‌ای تهران تکرار می‌شود.

«نیر دووری» (nir dvori ) خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این زمینه اذعان کرد، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ارزیابی وضعیت موجود، گفته است که این مسئله «تهدید یا هدف شماره یک نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل» است.

دووری ادامه داد، در سال گذشته، کابینه صهیونیستی از نهادهای امنیتی این رژیم خواسته بود که توانایی حمله به نهادهای هسته‌ای ایران را افزایش دهند. با وجود این ادعا، هلل بیتون روزن خبرنگار مسائل نظامی شبکه ۱۴ صهیونیستی گفت که این رژیم مجبور است با ایران هسته‌ای کنار بیاید.

روزن تأکید کرد: پنجره فرصت حمله موفق به ایران، یک دهه پیش، بسته شد. لذا اسرائیل با وجود همه شعارها، مجبور است با ایران هسته‌ای کنار بیاید؛ زیرا این مسئله، برای آن از جنگ فراگیری بهتر است که باعث خسارات زیادی در اسرائیل خواهد شد که غیر قابل تحمل است. لذا ممکن است بسیار شدیدتر از یک حمله هسته‌ای باشد».

وی ادامه داد: در نتیجه حمله [فرضی] به ایران، در اسرائیل و نوار نزدیک به آن، درگیری طولانی و خونباری صورت خواهد گرفت که باعث تعطیلی اقتصادی اسرائیل برای یک مدت طولانی خواهد شد. لذا، احتمال اینکه اسرائیل در حال حاضر به ایران حمله کند، صفر کند».

دستان خالی تل‌آویو برای مقابله با ایرانِ هسته‌ای

«الون بن داوید» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ این رژیم نیز در این زمینه اذعان کرد، گزینه‌های پیش روی ژیم صهیونیستی در برابر ایران «بسیار ناچیز و اندک است؛ به همین دلیل فقط به عملیاتهای مخفیانه و گردآوری اطلاعات و اقدامات تخریبی ادامه خواهد داد که در روند برنامه هسته‌ای ایران، خلل ایجاد کند. لذا بدون حمایت آمریکا، بسیار سخت خواهد بود که اسرائیل با ایران هسته‌ای مقابله کند».

«مئیر بن شبات» مشاور پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد، ایران، در روند تشکیل محور کشورهای مخالف آمریکا و غرب، جایگاه مهمی دارد و در حال تقویت روابط خود با چین و روسیه است. لذا با این اقدامات، ضعف غرب را نشان می‌دهد و از آن، نهایت استفاده را خواهد برد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پرشیا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 9
    نگران نباش، فدراسیون پرشیا که اعلام کردیم، میتونید بپیوندید. بدون اتمی، بدون افراطی. بدون افسادطلبان :) بگذار اورشلیم نیایشگاه همه ادیان باشه، در صلح و صفا .
    • آرمین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      3 1
      رژيم منفور و بچه كش صهيونيستي 25 سال آينده رو نخواهد ديد...ايران بايد بمب اتم بسازد تا با دشمنان پيزوري مقابله كند...ياعلي
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      4 0
      این فدراسیون پرشیا را از دکان کدام عطاری خریدی؟
  • NL ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 6
    دولت ملت ۹۷ ساله ی ایران در آستانه ی نابودیست .
  • US ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    4 0
    تا خرخره تحریم و فشار وارد کردند دیگه منتظر چی هستید!!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 1
    عجب كارشناس هاى اى ! تا بحال نديده بودم كه اسرائيلى ها دروغ بگن و خالى ببندند ، چنان ميگه ايران هسته اى كه انگار شصت تا بمب اتم داره ! البته ممكنه اين الميادين كه وابسته و مزدوره براى خوش آمد اربابش اين دروغ ها رو سر هم كرده باشه ! والله اعلم !
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 2
    یکم جلوی دزدها رو بگیرید بعدشم از ان پی تی و این چیزا خارج شید ، ما به فقر عادت کردیم ،حداقل برامون سلاح هسته ای بسازید
  • CA ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    4 1
    یا شوخی کرده و‌ یا خواسته فریب اطلاعاتی بده. فقط ترورها و حوادث چند سال اخیر نگاه کنی متوجه میشیم تا چه اندازه دستان آنها خالی هست
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 0
    وقتشه ایران به اسرائیل فورا حمله کنه
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 0
    گول اخبار المیادین و امثال آن را نباید خورد .باید هوشیار بود و آماده .
  • عباس IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 1
    پس چجوری اصفهان رو با دست خالی زد
  • وحیدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    دزدان و بی سوادان داخلی که باشند دیگه نیازی به دشمنی اسرائیل نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس