جروزالم پست؛ افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو به 250هزار نفر

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی از اعتراضات داخلی علیه بنیامین نتانیاهو، نوشت، شمار تظاهرات‌کنندگان از ۱۶۰۰ هزار شهرک‌نشین به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و به نقل از برگزارکنندگان تظاهرات، گزارش دادند که شب گذشته (۱۸فوریه) نزدیک به ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین در اعتراضات سراسری علیه اصلاحات قضایی جنجالی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، به خیابان آمدند.

روزنامه «جروزالم پست»، این جمعیت را به «رُبع میلیون» تعبیر کرد و نوشت: «اعتراضات شنبه شب در بیش از ۶۰ نقطه مختلف در اسرائیل برگزار شد و این هفتمین هفته متوالی تظاهرات از زمان پیشنهاد اصلاحات قضایی است. نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر فقط در تل آویو به خیابان آمدند».

رسانه‌های اسرائیلی شب گذشته گزارش دادند که مخالفان به دعوت احزاب اپوزیسیون به خیابان آمدند. علاوه بر تجمع گسترده در خیابان «کاپلان»، ده‌ها هزار نفر نیز در مقابل خانه شخصی نتانیاهو در منطقه «کیساریا» جمع شدند. دهها شهر و شهرک دیگر از جمله حیفا، قدس اشغالی، هود، هشارون، الخضیره، ریشون لتسیون، رعنانا و کفار سابا نیز شاهد تجمعات گسترده بود.

 افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو به ۲۵۰هزار نفر

در میان این تنش‌ها و افزایش دامنه اعتراضات به سراسر فلسطین اشغالی، روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد: لوایح جنجالی مربوط به اصلاحات قضایی قرار است روز دوشنبه این هفته (۲۰ فوریه) در کنست [پارلمان] به رأی گذاشته و تصویب شود.

دفتر «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو در بیانیه‌ای تایید کرد که علی‌رغم درخواست‌های «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن تاریخ رأی‌گیری، با توجه به اینکه این اصلاحات «اسرائیل را به آخرین قانون اساسی و فروپاشی اجتماعی» رسانده است، کابینه برنامه‌ای برای به تعویق انداختن رأی‌گیری ندارد.

 افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو به ۲۵۰هزار نفر

اصلاحات پیشنهادی وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو، شامل بسته‌ای از اصلاحات است که اختیارات دیوان عالی را با دادن کنترل کابینه بر انتخاب قضات جدید محدود می‌کند؛ علاوه بر این، به کنست اجازه می‌دهد تا احکام دادگاه‌ها را نادیده بگیرد. این همان امری است که باعث انتقاد عمومی و موجی از اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو شده است.

با شکننده شدن وضعیت امنیتی در رژیم صهیونیستی، «یعقوب شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره امنیت عمومی در فلسطین اشغالی، درباره ناامنی‌ها گفت، «همه دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در حال آماده شدن برای مقابله با سناریوی سوءقصد و ترورهای سیاسی به دلیل اختلافات داخلی هستند».

 افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو به ۲۵۰هزار نفر

او می‌گوید : «این وضعیت مرا، همواره بیدار نگه می‌دارد. ما در یک مسیر تند از لفاظی‌های تحریک‌آمیز هستیم. این فرصتی است تا همه را دعوت کنیم نفس عمیقی بکشند و به خشونت کلامی متوسل نشوند. ما پیش از این نیز شاهد ترور نخست‌وزیر و پرتاب نارنجک در اعتراضات بوده‌ایم. باید ارتفاع این شعله را کم کنیم. ما هر کاری که بتوانیم برای جلوگیری از آن انجام خواهیم داد. همه سرویس‌های امنیتی برای مقابله با این امر آماده می‌شوند».

 افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو به ۲۵۰هزار نفر

«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون در فلسطین اشغالی که علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و به همراه شهرک‌نشینان مخالف به خیابان آمده، پیشتر اعلام کرده بود که «اسرائیل در لبه پرتگاه و در لحظه حساس قرار دارد» که « در صورت تصویب قانون اصلاحات قضایی به سوی نابودی خواهد رفت».

رهبر مخالفان در بیانیه‌ای به نمایندگی از همه احزاب مخالف افزود که «اگر قانون اصلاحات قضایی تصویب شود، اسرائیل از [تبعات] آن درمان نخواهد شد و این «یک ضربه مهلک جبران ناپذیر» خواهد بود.

نتانیاهو که قصدی برای گفت‌وگو با معارضان یا عقب نشینی از تصویب طرح خود ندارد، باعث شده تا گروه‌های سازماندهی تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست روز سه‌شنبه هفته گذشته، (۱۴فوریه) اعلام کنند که دوشنبه با برگزاری تظاهراتی سراسری در قدس و سرزمین‌های اشغالی، در مقابل ساختمان کنست تجمع کرده و اقتصاد رژیم صهیونیستی را فلج خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    یادنبردداعشیا بین خودشون افتادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس