سی ان‌ان: اسرائیل با بحران هویت مواجه شده و در لبه پرتگاه است

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه اسرائیل در هفتاد و پنجمین سالگرد خود در بزنگاهی خطرناک قرار دارد تأیید کرده که این رژیم در لبه پرتگاه قرار دارد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی در تحلیلی امروز به وضعیت رژیم صهیونیستی در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این رژیم پرداخته و نوشته که اسرائیل در «بزنگاهی خطرناک» قرار دارد.

وبگاه سی. ان. ان در تحلیلی با عنوان «اسرائیل پرتفرقه در هفتاد و پنجمین سالگرد خود در بزنگاهی خطرناک قرار دارد» نوشته زمانی که اسرائیل در سال ۱۹۴۸ استقلال خود را بعد از جنگ جهانی دوم اعلام استقلال کرد تل‌آویو شهری کوچک با خانه‌هایی سطح پایین بود.

رسانه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: «امروز در آنجایی که زمانی تل‌های شنی بود آسمان‌خراش‌هایی که میزبان بعضی از ثروتمندترین شرکت‌های فناوری هستند احداث شده‌اند.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «اما با آنکه خیزش اسرائیل چشمگیر بوده [این رژیم]در هفتاد و پنجمین سالگی‌اش احساس می‌کند که همزمان با مواجهه با تهدیدهای بیرونی دائمی در لبه‌ی یک پرتگاه و در لبه‌ی یک بحران هویت ایستاده است.»

سی. ان. ان سپس به نقل این اظهارات از «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی پرداخته که چند روز پیش در جمع گروه‌های یهودی مطرح شده است: «مجادلات داغ بر سر مسیر اسرائیل در ماه‌های اخیر مثال روشنی است که نشان می‌دهد بیزاری میان گروه‌های مختلف و قطبی‌سازی‌هایی که سال‌ها دوام داشته چطور می‌توانند ماهیتی فرساینده پیدا کنند و ستون‌هایی که ملت ما را در کنار هم نگاه می‌دارند تضعیف کنند.»

هرتزوگ در آن سخنرانی اضافه کرد: «باور من این است که هیچ تهدید موجودیتی علیه ما بزرگتر از آن تهدیدی که از درون می‌آید وجود ندارد.»

تظاهرات‌های بی‌سابقه

قطبی‌سازی‌هایی که هرتزوگ به آن‌ها اشاره می‌کند به ویژه در تفرقه‌های بی‌سابقه میان طرفداران و مخالفان برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل برای ایجاد اصلاحات قضائی نمایان بود.

سی. ان. ان می‌نویسد: «آن لایحه اسرائیل را در بزرگترین و طولانی‌ترین جنبش اعتراضی در تاریخ آن فرو برد.»

در ماه‌های گذشته صدها هزار اسرائیلی برای اعتراض به این طرح نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند.

رسانه آمریکایی نوشته نداشتن قانون اساسی یکی از دلایل بحران سیاسی اخیر اسرائیل عنوان شده است: «وقتی که اسرائیل تأسیس شد قرار بود قانون اساسی تدوین شود، اما اختلاف‌ها باعث شد که روند این کار به تأخیر بیفتد. ۷۵ سال از آن زمان گذشته و آن تأخیر همچنان ادامه دارد.»

طبق نوشته این رسانه، با آنکه نتانیاهو ماه گذشته به صورت موقت پیشبرد لایحه خود را متوقف کرد آن جنبش اعتراضی توان و نیروی خود را حفظ کرده و به یک جنبش کلی علیه کابینه نتانیاهو تبدیل شده که راست‌گراترین و مذهبی‌ترین کابینه اسرائیل در طول تاریخ است.

سی. ان. ان می‌افزاید: «شدت احساس‌ها علیه دولت در روز یادبود اسرائیل که سه‌شنبه برگزار شد نمایان بود. در این روز معمولاً اسرائیلی‌ها اختلافات سیاسی را کنار می‌گذارند و برای کشته‌شدگان در جنگ یا در حملات تروریستی عزاداری می‌کنند.

با وجود این، در آن مراسم هم معترضن شعارهایی علیه یکی از افراطی‌ترین اعضای کابینه یعنی «بن گوییر»، مشاور امنیت داخلی اسرائیل که در حال سخنرانی در یک آرامگاه نظامی بود سر دادند و درگیری‌هایی بین شرکت‌کنندگان در این مراسم رخ داد.»

سی. ان. ان با بیان اینکه این نوع اخلال‌ها در سخنرانی‌های سایر اعضای کابینه هم رخ داده‌اند تصریح کرده است: «تقریباً همه بخش‌های اسرائیل به این بحران سیاسی کشانده شده است. حتی بخش فناوری که معمولاً غیرسیاسی است هم وارد این مقوله شده چرا که شرکت‌های استارتاپ سرمایه‌گذاری‌هایشان را در خارج اسرائیل نگاه می‌دارند و شرکت‌ها هم کارکنانشان را به شرکت در اعتراضات تشویق می‌کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 1
    دوروغ مگوی
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      لابد دزدیدن و قاچاق دختران نوجوان از کشورهای دیگر مخصوصا سوریه و عراق به تلاویو برای خرید و فروش و بردگی جنسی هم دروغ است؟!
  • رحمانی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    وعده الهی ازعدالتش برای همه انسانهاواقوام وملل روزی بوقوع می پیوندد شاید موعد انتقام الهی فرارسیده باشد
  • سعید IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    از نظر شما جماعت خودکم بین همه دروغگو هستند جز رسانه های دشمن مثل بی بی سی فقط راستتکو هستند...یه کم چشمت هوشت رو باز کن نوشته به نقل از سی ان ان یعنی همون رسانه ای که خودتو بهش باختی و چشم گوشت رو بهش سپردی .این تحلیل رو رسانه های ارباب آمریکاییت بیان کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس