کد خبر 1466110
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
مخالفت آمریکا با گسترش شهرک سازی رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا در یک تماس تلفنی با نتانیاهو با تاکید بر مخالفت جدی واشنگتن با هرگونه اقدام‌ یک‌جانبه و تنش‌زا، خواستار گام برداشتن در مسیر «بازسازی آرامش» شد.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حمایت واشنگتن از یک راه حل دوجانبه از طریق مذاکره و مخالفت این کشور با سیاست‌هایی که دوام آن را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره بر مخالفت جدی آمریکا با هرگونه اقدام یک جانبه تنش‌زا، بر نیاز طرفین برای گام برداشتن در جهت آرام‌سازی فضا تاکید کرد.

براساس این گزارش، بلینکن و نتانیاهو در این تماس درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند و وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد مستحکم واشنگتن در رابطه‌ با مسائل امنیتی این رژیم تاکید کرد.

همچنین، بلینکن روز گذشته با محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی در این دیدار نیز بر تعهد ایالات متحده به راهکار دو دولت از طریق مذاکره و مخالفت با سیاست‌هایی که این مسیر را به خطر می‌اندازد، تاکید کرده بود.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درحالی است واشنگتن در تلاش است از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار توقف فوری شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است، جلوگیری کند.

در روزهای گذشته،‌ وزرای خارجه فرانسه آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا نیز در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در کرانه باختری اعلام کردند.

در همین رابطه، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اخیرا گزارش داد که در جلسه کابینه امنیتی این رژیم با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد بود که واشنگتن از تصمیم رژیم اسرائیل برای پیشبرد شهرک‌سازی و ساخت نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و آغاز روند قانونی کردن ۹ پاسگاه در کرانه باختری به شدت نگران است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    آخرش بین خودرژیم صهیونیت وکاخ سفیدجنگ میشه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      شما باور نکن عزیز! اینا تعارفاتشونه! یه گیلاس به سلامتی هم میزنن همه چی حل میشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس