کد خبر 1466115
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
اما و اگرهای ژنرال آمریکایی برای پیروزی اوکراین

ژنرال دیوید پترائوس فرمانده پیشین آمریکایی گفت: اگر تسلیحات مورد نیاز اوکراین تأمین و برنامه راهبردی صحیح و مناسب اتخاذ شود، نیروهای این کشور می‌توانند در تابستان، نیروهای روسی را بیشتر به عقب برانند.

به گزارش مشرق، پترائوس شنبه شب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به خبرنگار سی ان ان اظهار داشت: برای پیروزی در جنگ، نیازمند یک نبرد تسلیحاتی ترکیبی موفق هستیم، رویکردی مکمل که در آن واحدهای مختلف نظامی از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند.

این ژنرال ارتش آمریکا که فرمانده نیروهای نظامی این کشور و متحدانش در جنگ‌های افغانستان و عراق بود و پس از آن، به عنوان یکی از مدیران سازمان سیا مشغول به کار شده است، افزود: شما می‌توانید دشمن را وادار به فروپاشی و اضمحلال کنید و این امر دستکم در ابعاد منطقه‌ای، در تابستان امسال امکان‌پذیر است و امیدواریم برای قطع پل زمینی که روسیه ایجاد کرده و آنها را قادر می‌سازد تا در امتداد سواحل جنوب شرقی اوکراین به کریمه متصل شوند کفایت کند.

وی اظهار کرد: اگر نیروهای اوکراینی موفق به قطع این پل ارتباطی زمینی روسیه شوند، می‌توانند انزوای بندر کریمه را آغاز کنند و نقش آن را به عنوان یک مرکز پشتیبانی لجستیکی برای ارتش روسیه کاهش دهند و سپس، نیروهای روسیه را به چند نیروی جدا از هم تبدیل کنند. در مرحله بعدی اگر اوکراین موفق شود پل تنگه کرچ (تنها پلی که کریمه را به‌ طور مستقیم به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند)، منهدم کند، محاصره نیروهای روسیه مستقر در کریمه را کامل خواهد کرد.

پترائوس افزود: اگر این سناریو همراه با تسلیحات دوربرد سامانه‌های موشکی توپخانه‌ای هیمارس (HIMARS) که از قابلیت تحرک بالایی برخوردارند، اجرا شود، پویایی بسیار متفاوتی در جبهه نیروهای اوکراینی به وجود خواهد آمد.

فرمانده پیشین آمریکایی خاطرنشان کرد: اگر تلفات نیروهای روسی همچنان در حال افزایش باشد، کرملین در مقطعی به این نتیجه خواهد رسید که ادامه این جنگ در میدان نبرد مقدور نیست؛ در عین حال اگر تشدید تحریم‌های اقتصادی، مالی و صادراتی علیه روسیه ادامه یابد، مسکو در پشت جبهه نیز بی‌ثبات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌هایی که در زمینه سلاح‌های غربی آموزش می‌بینند و این کار را با جدیت و سرعت قابل توجهی انجام می‌دهند، افزود: گزارش‌ها (از متحدان غربی) حاکی است که نیروهای اوکراینی به طور دقیق و با پشتکار در حال تمرین هستند، طوری که نحوه کار با سلاح‌های جدید را تا ظهر همان روز اول فرا می‌گیرند و در روز دوم آموزش‌ها، باید سرعت تمرین‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و حتی زمانی که پس از یک روز آموزشی بسیار طولانی به پادگان بر می‌گردند، مشغول خواندن دستورالعمل‌های سلاح‌ها می‌شوند.

فرمانده پیشین آمریکایی تصریح کرد: همه اینها به این دلیل است که آنها می‌خواهند برای محافظت از خانواده‌های خود هر چه سریع‌تر به میدان نبرد بازگردند.

پترائوس گفت: سربازان اوکراینی در لهستان در حال گذراندن مراحل آموزشی تانک‌های لئوپارد ۲ هستند، دولت انگلیس در اوایل ماه جاری اعلام کرد که آموزش خلبانان اوکراینی را با جت‌های جنگنده استاندارد ناتو آغاز خواهد کرد و اولین گروه از اوکراینی‌ها روز جمعه آموزش‌های خود را در پایگاه آمریکایی در آلمان به پایان رساندند.

پترائوس تاکید کرد: من فکر می‌کنم نیروهای اوکراین می‌توانند به آن دسته از اثرات تسلیحات ترکیبی دست یابند که روس‌ها به آن دست نیافته‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    ناله های شیطان و ارزوهای بر باد رفته آنها در تمام متن روئت می شود
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    حیونکی اما و اگر زیادی استفاده کرده تقریبا خواسته ارزوهایش را بیان کند نمی داند چطور
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    این حرفها برای فرستادن قربانیان اوکراینی دم توپ روسها است
  • ساس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    گردباد را نیروهای ناتو تجربه نکردند. بزودی مزه خواهند کرد
  • فدایی رهبر IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    به روسیه کمک کنید..پیروز شود تا آمریکا و غرب چند جانبه گرای را لمس کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس