کد خبر 1468799
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
آلمان: غرب امکان ارسال ۳۰۰ تانک به اوکراین را دارد

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با یک شبکه رادیویی پیش‌بینی کرد که کشورهای عضو ناتو روی کاغذ، امکان ارسال بیش از ۳۰۰ تانک به این کشور را دارند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های غرب از اوکراین ادامه دارد، وزیر دفاع آلمان ضمن درخواست برای افزایش تولید تانک‌های آلمانی «لئوپارد»، پیش‌بینی کرد که اعضای ناتو توان ارسال ۳۰۰ تانک به اوکراین را دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه رادیویی «دی‌ال‌اف» این کشور اعلام کرد که ناتو می‌تواند در مجموع ۶۲ تانک آلمانی «لئوپارد ۲» در اختیار اوکراین قرار دهد.

این مقام ارشد آلمانی تصریح کرد: «بله این موضوع (ارسال در مجموع ۶۲ تانک آلمانی لئوپارد به اوکراین) می‌تواند محقق شود و سپس خواهیم دید که روند جنگ پس از آن چگونه تغییر می‌کند».

وزیر دفاع آلمان در این مصاحبه پیشبینی کرد که متحدان غربی اوکراین، روی کاغذ امکان ارسال بیش از ۳۰۰ تانک مورد درخواست کی‌یف را دارند. به گفته او، این مقدار تانک برای ایجاد دو گردان تانک کفایت می‌کند.

بوریس پیستوریوس البته با اشاره به محدودیت ذخایر تانک‌های لئوپارد در آلمان ابراز تردید کرد که برلین توان ارسال تعداد بیشتری از تانک را داشته باشد و ابتدا آلمان باید بتواند انبار خود از تانک را جایگزین کند.

وی در این باره گفت: «اگر من همه تانک‌ها را (به اوکراین) بدهم، ما دیگر قادر به دادن آموزش نخواهیم بود و دیگر نمی‌توانیم تمرین کنیم».

اظهارنظر این مقام ارشد برلین درباره کمک تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین در شرایطی مطرح شده که بعد از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره احتمال ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین، آلمان در تاریخ ۲۵ ژانویه رسما با این موضوع موافقت کرد.

موافقت آلمان با ارسال تانک به اوکراین پس از موافقت دولت جو بایدن با دادن تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به کی‌یف صورت گرفت .

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    خوبه . پوتین باید ساقط بشه تا همه جا امن و اروم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس